۰ نفر

سیاست های زنانه در رابطه عاطفی که باید بدانید

۷ آبان ۱۴۰۱، ۲:۲۳
کد خبر: 676977
سیاست های زنانه در رابطه عاطفی که باید بدانید

اولا از نظر آقایان زنان مستقل، بسیار جذاب‌تر سایر خانم‌ها هستند. دوما اینکه مردها اکثرا دوست دارند زمانی را برای خود داشته باشند؛ به عنوان مثال چند ساعت تنها بمانند یا با دوستانشان برنامه‌های جدا و مردانه‌ای داشته باشند. البته قطعا در روابط عاطفی اوضاع مانند زمان مجردی نیست و هر کدام از طرفین باید زمان بیشتری با یکدیگر بگذرانند، اما به این معنی نیست که دور تمام تفریحات مجردی خود خط بکشند.

بهترین سیاست های زنانه در همسرداری که معجزه میکند

به گزارش اقتصاد آنلاین، تا زمانی که این تفریحات به رابطه عاطفی صدمه نمی‌زند، انجام آن‌ها هیچ اشکالی ندارد. بنابراین، در روابط عاطفی بهتر است به این نکته توجه کنید که اولا زمانی را برای خودتان و برنامه‌های شخصیتان بگذارید و به خاطر رابطه عاطفی‌ای که دارید، دوستان و برنامه‌های قبلی خود را فراموش نکنید؛ دوما بگذارید فرد مقابلتان نیز گهگاهی تنها باشد و برنامه‌های شخصی خودش را داشته باشد. اینطوری کیفیت ارتباط شما با هم نیز بیشتر می‌شود.

به خودتان برسید 

زیبایی و زیبا به نظر رسیدن، یک امر سلیقه‌ایست و هر کس نظر خاص خودش را در این مورد دارد؛ به عنوان مثال برخی از افراد بیشتر جذب خانم‌هایی با چشمان قهوه‌ای می‌شوند و برخی دیگر رنگ‌ آبی، سبز، میشی یا … . پس برای اینکه زیبا باشید، لازم نیست خودتان را تغییر دهید، چون شما در نهایت نمی‌توانید رضایت همه را جلب کنید؛ اما یک مساله به طور کلی وجود دارد، آدم‌ها از کسی که به خودش می‌رسد و مرتب و آراسته است، خوششان می‌آید. قطعا خودتان هم متوجه شدید که اگر جایی کاری داشته باشید و فرد مقابلتان آراسته باشد، بیشتر تمایل دارید به حرف‌هایش گوش دهید. این مساله در روابط عاطفی هم وجود دارد، البته با درجه بیشتری. پس اگر می‌خواهید در رابطه، فرد مقابلتان بیشتر به حرف‌های شما گوش دهد و ارتباط بهتری داشته باشید، سعی کنید همیشه آراسته و مرتب باشید.

البته یک نکته بسیار مهم در این قسمت وجود دارد و آن این است که برخی از افراد زیبایی و جذابیت خود را وابسته به تایید یا عدم تایید دیگران می‌دانند؛ همانطور که گفته شد، هیچ ملاک جهانی‌ و همه‌گیری برای زیبایی وجود ندارد که همه آن را قبول داشته باشند. یک نگاهی به معیارهای زیبایی جوامع بیاندازید، متوجه می‌شوید که در هر جامعه‌ای این ملاک‌ها متفاوت است. علاوه بر آن، این ملاک‌ها از خانواده‌ای به خانواده‌ دیگر و از شخصی به شخص دیگر هم فرق می‌کند. پس اگر شما خود را همانطور که هستید نمی‌پذیرید و جذابیتتان را وابسته به نظر دیگران می‌دانید، بهتر است به جای تغییر خودتان، کمی روی عزت‌نفستان کار کنید؛ چون این مساله کاملا بحثی درونی است. اگر فکر می‌کنید به تنهایی از پس آن بر نمی‌آیید، می‌توانید از یک روان‌شناس متخصص کمک بگیرید تا بتوانید با این مساله به خوبی کنار بیایید.

به خانواده‌اش احترام بگذارید 

یک قانون طلایی در روابط عاطفی وجود دارد که می‌گوید: “همیشه احترام والدین شریک عاطفیتان را حفظ کنید”. همانطور که گفته شد، این مساله یک قانون است و عبور از آن قطعا تبعاتی به همراه دارد؛ چرا که اولا زمانی که شما احترام خانواده شریک عاطفیتان، به خصوص پدر و مادرش را نگه ندارید، در حقیقت هویت او را نشانه رفته‌اید. دوم اینکه شما قطعا نمی‌خواهید کسی به خانواده شما بی‌احترامی کند و ارزش‌هایشان را نادیده بگیرد؛ پس شما نیز بهتر است همین مسائل را نیز رعایت کنید.

ممکن است شما با خانواده شریک عاطفیتان اختلاف نظرهایی داشته باشید و این بسیار طبیعی است، اما احترام نگذاشتن به آن‌ها یا استفاده از جملاتی مانند: “مادرت چرا این حرف رو زد؟” یا “پدرت چرا این برخورد رو با من داشت؟” و …، نه تنها اوضاع را درست نمی‌کند، بلکه شریک عاطفیتان را در یک تنگنا قرار می‌دهد که باید بین خانواده‌ای که دوستشان دارد و جز هویتش محسوب می‌شود و شما که عاشقتان هست، یکی را انتخاب کند. قطعا این انتخاب سردرگمی، اضطراب و ناراحتی  فراوانی برایش ایجاد می‌کند؛ پس، اگر کسی را دوست دارید، باید خانواده‌اش را نیز همانگونه که هستند بپذیرید. در این صورت است که به فرد مقابلتان احساس امنیت روانی می‌دهید، طوری که انگار به او می‌گویید: “من به خانوادت احترام می‌گذارم و همون‌طور که هستند می‌پذیرمشون، چون تو رو خیلی دوست دارم”.

بازی قدرت راه نیاندازید 

گاهی خانم‌ها در رابطه عاطفی درگیر بازی قدرت می‌شوند و می‌خواهند هرطور که هست به شریک عاطفیشان ثابت کنند که از او بهتر هستند. قطعا یک مردی که شخصیت سالمی دارد، از اینکه شما خانمی موفق، با استعداد و پرقدرت هستید، لذت خواهد برد؛ اما اینکه دائما بخواهید به او ثابت کنید که از او بهتر هستید، در حقیقت برای هیچ‌کس خوشایند نیست. ممکن است شنیده باشید که می‌گویند: “به مردی که دوست داری، احساس قدرت بده” و بعد با خودتان فکر کنید که: “چرا باید من بهش احساس قدرت بدم؟ چرا اصلا باید قدرت دست اون باشه؟ من خودم توانمندم و کاری که می‌خوام رو می‌تونم انجام بدم.”

در یک رابطه سالم، قطعا توازنی بین قدرت و کنترل رابطه وجود دارد که قطعا شما می‌توانید با به کار گیری سیاست‌های درست زنانه، آن را ایجاد کنید. به همین دلیل قطعا منظور از این توازن این نیست که شما همیشه کوتاه بیایید و حرفی نزنید و تمام قدرت را به فرد مقابل بدهید (همانند جمله‌ای که در بالا گفته شد)؛ در رابطه ارزش و احترام فرد مقابلتان را به عنوان یک انسان و کسی که دوستش دارید حفظ کنید و درگیر بازی قدرت من از تو بهترم نشوید؛ به‌عنوان مثال اگر می‌دانید که او از ماشین بیشتر از شما سر در می‌آورد، اجازه دهید گاهی درباره مهارتش در این امر با شما صحبت کند و سعی نکنید با آوردن چند اصطلاح فنی به او نشان دهید که سر درآوردن از ماشین خیلی کار خاصی نیست و شما هم بلدید! قطعا در یک رابطه سالم، زمانی که شما توانمندی او را بپذیرید و به آن بها دهید، بدون نیاز به قدرت‌نمایی، او هم از اینکه شریک عاطفیش در زمینه‌ای دیگر توانمند است لذت خواهد برد.

از او تعریف کنید

همه انسان‌ها از اینکه توانمندی‌هایشان شناخته شود و مورد تحسین واقع شود، لذت می‌برند، حال چه لذتی بالاتر از اینکه کسی که دوستش داری، تو را توانمند ببینید. یکی از کارهایی که می‌تواند به لذت‌بخش‌تر شدن رابطه بین دو نفر کمک کند، تعریف و تمجید درست و به موقع است؛ به عنوان مثال، فرض کنید در یک دورهمی، یکی از دوستانتان سوالی از شما می‌پرسد، اگر فکر می‌کنید که شریک عاطفیتان بهتر از شما می‌تواند پاسخگو باشد می‌توانید بگویید: “این سوال رو از سعید بپرسید بهتره، چون اون اطلاعاتش تو این زمینه فوق‌العادست!”.

این جمله تعریفی شما، به خصوص در جلوی جمع کسانی که می‌شناسید، می‌تواند رابطه‌ای فوق‌العاده برایتان رقم بزند؛ چون اولا با این کار به فرد مقابلتان شخصیت و احترامی هدیه کردید که این بسیار در نظر او لذت‌بخش خواهد بود و از طرف دیگر، احتمال زیاد این مطلب به یاد او خواهد بود و به نوعی که خودش بلد هست، قدردانیش را به شما نشان خواهد داد. البته منظور این نیست که در رابطه عاطفی برای هر کار خوبتان، دنبال نتیجه و بازخورد باشید، بلکه به این معنی است که وقتی فرد مقابل از شما احترام و عشق دریافت کند، به احتمال خیلی بیشتری، تمایل دارد که این مساله را برای شما جبران کند و به این شکل رابطه عاطفی شما هر روز غنی‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

مقایسه نکنید

مقایسه کردن در هر رابطه‌ای می‌تواند آسیب‌زا باشد، چه در رابطه مادر و فرزندی و چه رابطه عاطفی! زمانی که شما شریک عاطفیتان را دائما با افراد مختلف مقایسه می‌کنید، در حقیقت یک احساس ناتوانی به او می‌دهید؛ انگار به او می‌گویید: “ببین اصلا نمی‌دونم چرا تو رو انتخاب کردم، تو در هیچ زمینه‌ای خوب نیستی!”. یادتان باشد، هر چقدر هم در مسائل دیگر از او تعریف و تمجید کنید، یکبار که از او انتقادی می‌کنید یا مقایسه‌ای انجام می‌دهید، تمام آن تعریف‌ها و حرف‌های مثبت پاک می‌شود، چرا که مغز انسان اصولا دنبال نکات منفی است تا مثبت. پس با خودتان فکر نکنید: “اینهمه ازش تعریف کردم، حالا یه جا می‌خوام این رو تغییر بدم، اشکالی نداره که”.

به خاطر داشته باشید، این روش تا به حال برای هیچ کس جواب نداده، پس قطعا برای شما هم جواب نخواهد داد؛ به‌علاوه قطعا تبعات روانی و عاطفی دیگری نیز به همراه خواهد داشت. یکی از تبعات عاطفی به‌کارگیری این روش این است که از ارتباط با شما احساس خوبی نداشته باشد و … . اگر از موضوعی ناراحت هستید، به جای استفاده از این روش‌های منسوخ شده، روش سالم‌تر و بالغانه‌تری به اسم “ابراز وجود” را امتحان کنید.

در روش ابراز وجود، زمانی که آرامش بیشتری داشتید، از او دعوت می‌کنید که چند دقیقه‌ای درباره موضوعی با هم حرف بزنید. در آن زمان خیلی کوتاه و با لحنی به دور از قضاوت و مقایسه، برایش توضیح می‌دهید که کاری که او انجام می‌دهد، چه احساسی در شما ایجاد می‌کند؛ به عنوان مثال: “وقتی دیروز تلفنت رو اصلا جواب ندادی، من خیلی عصبانی و ناراحت شدم، چون احساس کردم خیلی به من توجه نمی‌کنی!”.

شما جمله را به همین ترتیب بیان کنید و اجازه دهید که فرد مقابل در مورد آن فکر کند. شاید بارهای اول جوابی که می‌خواهید را نگیرید، اما بعد از مدتی هم شما بهتر می‌توانید ابراز وجود کنید و هم متوجه می‌شود که نیت شما فقط بهبود رابطه‌ است، نه انتقام، دعوا یا چیز دیگر. البته به خاطر داشته باشید، اصلا از این روش به دفعات زیاد استفاده نکنید، چون با وجود لحن نرم و آرام آن، باز هم به نوعی انتقاد محسوب می‌شود و استفاده زیاد از آن اثر عکس خواهد گذاشت. این تکنیک را تنها در زمانی که نمی‌توانید چیزی را به هیچ‌وجه بپذیرید و تحملش برایتان خیلی سخت است، به کار بگیرید (این مثالی که آورده شد، تنها برای سادگی مطلب بود).

پرانرژی و با نشاط باشید

عشق

یکی از جذابیت‌های زنانه، انرژی و نشاطی است که یک خانم می‌تواند به کسی که دوستش دارد، هدیه دهد. درست است که در رابطه شما باید در زمان خوشی و ناخوشی کنار هم باشید، اما خوب به این دو کلمه دقت کنید، خوشی و ناخوشی. بنابراین اگر شما دائما در روابطتان از زندگی، دیگران و دنیا شکایت داشته باشید و ناراحتیتان را همیشه در رابطه وارد کنید، قطعا به مشکل بر خواهید خورد؛ چون اولا این رابطه بی‌نشاط و پر غم و غصه، هر کسی را می‌تواند کلافه کند و دوما شریک عاطفی شما از اینکه نمی‌تواند در بهبود حال شما موثر باشد و خوشحالتان کند، قطعا احساس ناتوانی می‌کند. با این تفاسیر سعی کنید  به خاطر حال و روحیه خودتان هم که شده، سعی کنید با لبخند انرژی و نشاطی که دارید، به رابطه‌تان رنگ هدیه دهید.

عشق و محبت خود را به او هدیه دهید

یکی از بزرگ‌ترین توانمندی‌های خانم‌ها، مهارت‌های کلامیشان است. یک خانم، با بهره‌گیری درست از این مهارتش می‌تواند در روابطش معجزه کند و کسی که دارد را به خود جذب و رابطه عاطفیش را به بهترین شیوه مدیریت کنید. سعی کنید در طول رابطه‌تان از کلمات و جملات محبت‌آمیز استفاده کنید و عشق و علاقه‌ خودتان را به کسی که دوستش دارید هدیه دهید. یکی دیگر از کارهایی که می‌تواند رابطه عاشقانه را جذاب‌تر کند، سورپرایز کردن شریک عاطفیتان است (البته اگر با توجه به شناختی که از او دارید، از این کار خوشش بیاید). شما می‌توانید یک مناسبت را انتخاب کنید و او را به شیوه‌های مختلفی که فکر می‌کنید دوست دارد، سورپرایز کنید؛ به‌عنوان مثال، روز تولدش یا اگر در شرکتش ترفیع گرفته یا هر مناسبت دیگری که فکر می‌کنید جذاب است.

دوره جذب مرد با موبایل

امروزه بسیاری از ارتباطات ما از طریق فضای مجازی اتفاق می‌افتد؛ به همین دلیل یادگیری اصول درست ارتباطی و جذب از طریق فضای مجازی بسیار مهم و کمک کننده است. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌ آنلاین “جذب مرد با موبایل”، این اصول و مهارت‌ها را یاد بگیرید و در زمان ارتباط مجازی با فرد مورد علاقه‌تان از آن‌ها استفاده کنید. به‌علاوه، شما در این دوره می‌توانید یاد بگیرید چه پیام‌های عاشقانه‌ای برای کسی که دوست دارید ارسال کنید و یا چگونه با استفاده از موبایلتان از او تعریف کنید.

اصول حرف زدن با آقایان را یاد بگیرید 

همانطور که گفته شد، توانمندی خانم‌ها در حوزه کلامی بسیار بالاتر از آقایان هست؛ یکی از مهم‌ترین دلایل آن بزرگ‌تر بودن قسمت کلامی مغز، یعنی بروکا است. بروکا، مرکز تکلم است که در نیمکره چپ مغز وجود دارد. بزرگ‌تر بودن این قسمت در خانم‌ها، این امکان را به آن‌ها می‌دهد که توانایی کلامی بهتری داشته باشند. به‌علاوه، خانم‌ها هیجانی‌تر هستند و به همین دلیل در خوشحالی یا ناراحتی و حتی فکر کردن، ترجیح می‌دهند که در مورد افکار و احساساتشان با فرد دیگر صحبت کنند. از طرفی، آقایان به این اندازه مهارت کلامی ندارند و البته ساختار ذهنیشان هم اکثرا به گونه‌ای است که ترجیح ‌می‌دهند در سکوت و به تنهایی مسائل مختلف زندگیشان را حل و فصل کند.

این تفاوت ساختاری بین خانم‌ها و آقایان در روابط عاطفی بسیار مهم است؛ زیرا وقتی مرد ناراحت است، خانم‌ها فکر می‌کنند همانطور که خودشان دوست دارند حرف بزنند و به آرامش برسند، باید همراه شریک عاطفیشان باشند تا او هم حرف بزند و وقتی فرد مقابل اظهار می‌کند فعلا تمایلی به صحبت کردن ندارد، احساس می‌کنند فرد مقابل به او بی‌اهمیت است که نمی‌خواهد مشکلش را با او در میان بگذارد. به همین دلیل، اگر شما به عنوان خانم، این مساله را بدانید که آقایان در این زمان تنهایی را ترجیح می‌دهند، به احتمال زیاد کمتر دچار مشکل می‌شوید. شما می‌توانید به شریک عاطفیتان این اطمینان را بدهید که حامی او هستید و هر زمان که به شما احتیاج داشته باشد، در کنارش خواهید بود و بگذارید که او کاری که می‌خواهد را انجام دهد.

در مقابل اگر زمانی برای شما اتفاقی افتاد که نیاز به گفت و گو داشتید، بدانید که آقایان ترجیح می‌دهند که بیشتر راه‌حل دهند تا به حرف‌های شما گوش کنند؛ چون مغز آن‌ها اکثرا به دنبال راه‌حل یافتن است تا همدلی کردن. پس، اگر شما زمانی به همدلی نیاز داشتید، می‌توانید خیلی ساده از آن‌ها درخواست کنید؛ مثلا بگویید: “عزیزم، می‌خوام چند دقیقه با تو صحبت کنم، ولی راستش رو بخوای دنبال راه‌حل نیستم؛ فقط می‌خوام یکی به حرف‌های من گوش کنه”.

شما به عنوان یک خانم، سهم بزرگی در ایجاد و حفظ یک رابطه پرشور و انرژی و سالم دارید و می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های مختلف و سیاست‌های درست زنانه، برای رسیدن به چنین رابطه‌ای تلاش کنید. در درجه اول شما باید به عنوان یک خانم قدرت زنانه خود را بپذیرید، استقلال خود را در رابطه حفظ کنید، به خودتان برسید، به خانواده شریک عاطفیتان احترام بگذارید و آن‌ها را همانطور که هستند بپذیرید، در رابطه‌تان بازی قدرت راه نیاندازید و به زور نخواهید ثابت کنید که از او بهترید، از او تعریف و تمجید کنید، هرگز شریک عاطفیتان را با دیگران مقایسه نکنید، سعی کنید بیشتر در رابطه پرانرژی و با نشاط باشید، عشق و محبت خود را به او هدیه دهید و در نهایت اینکه تفاوت‌های مردان و زنان را بشناسید و بر اساس آن‌ها یاد بگیرید چطور با یک آقا صحبت کنید.