۰ نفر

آقایان عواقب بی توجهی به زنان را بشناسید

۵ آبان ۱۴۰۱، ۴:۵۲
کد خبر: 676080
آقایان عواقب بی توجهی به زنان را بشناسید

زن ها روحیه حساس و لطیفی دارند و اگر به آنها بی توجهی شود عکس العمل های متفاوتی را از خود بروز می دهند.خطرناکترین عواقب بی توجهی مرد به زن ممکن است جدایی یا خیانت باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ اگر حس می کنید که اخیرا رفتار همسرتان با شما عوض شده یا مدام از شما شکایت می کند حتما مدتی هست که او را نادیده می گیرید.در این مقاله شما را با نشانه هایی آشنا می کنیم که از بی توجهی به زنان  خبر می دهد.

بی توجهی در رابطه به چه معناست؟

زمانیکه یک یا هردو زوجین فکر می کنند شریکشان همیشه هست و هیچ تلاشی برای بهبود و نگهداری رابطه نمی کنند بی توجهی به زنان یا غفلت در رابطه اتفاق میفتد.

در چنین مواردی فرد برای رابطه و همسرش وقت نمی گذارد و تمایلی به تقویت کردن رابطه ندارد.

مثلا زمانی همسر شما احساس نادیده گرفته شدن می کند که شما تعطیلات آخر هفته را با دوستانتان مشغول تنیس، گلف و … هستید اما وقت نمی گذارید که یک شب با همسرتان بیرون بروید.

زنی که مورد بی توجهی همسرش قرار میگیرد، اینطور برداشت می کند که شوهرش دیگر به او علاقه ندارد.

عواقب بی توجهی مرد به زن از اینجا شروع می شود که در ابتدا زن احساس می کند نادیده گرفته می شود، فکر می کند دیگر برای همسرش اهمیتی ندارد، دچار افسردگی و ناامیدی شده و احساس غم و اندوه می کند.


در این زمینه بخوانید؛

مردها این راز ها را به زبان نمی آورند ولی دوست دارند شما بدانید

وفاداری در رابطه چیست؟ / ۶ روش تقویت عشق

از همسرتان پیش فرزندان بدگویی نکنید!


به مرور زن احساس میکند تنهاست و کسی را ندارد.نمی داند که حرف دلش را با چه کسی در میان بگذارد چراکه مرد، توجهی به احساسات او ندارد.کار به جایی میرسد که زن دوست ندارد در جایی حضور پیدا کند.برای مهمانی ها و دورهمی ها بهانه می آورد.

متاسفانه بعد از مدتی، ممکن است زن بخاطر کمبودهایش کشش احساسی به مرد دیگری پیدا کند، و بخاطر این حس خودش را سرزنش کند.

او فکر میکند که دیگر برای همسرش جذاب و خواستنی نیست و تحمل همچین حسی برای یک زن بسیار دردناک و سخت است.

در نهایت بدترین عواقب بی توجهی مرد به زن اتفاق خواهد افتاد که چیزی نیست جز اینکه زن ترجیح می دهد از همسرش جدا شود و رابطه را بطور کل پایان دهد.

۱۳ نشانه ای که به مردان هشدار می دهد به همسرشان بی توجهی می کنند

زن ها وقتی احساس می کنند مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته اند یکسری رفتارها و نشانه هایی را بروز می دهند که نشاندهنده احساس تنهایی و ناراحتی آنهاست.

آقایان مراقب این ۱۳ علامت زیر باشید که نشان می دهد همسر شما احساس می کند به او بی توجهی می کنید:

وقتی در مورد احساساتش حرف می زند گریه اش می گیرد

یکی از نشانه های کلیدی غفلت و بی توجهی شما به زنتان زمانی اتفاق میفتد که همسرتان موقع بحث در مورد مسائل مختلف زندگی شروع به گریه می کند.

وقتی زن در مورد اینکه به او بی توجهی می کنید حرف می زند و اشک می ریزد یعنی خیلی به او بی توجهی کرده اید و کار را بجایی رسانده اید که او از شما گدایی محبت و عشق کند.

حرف های خصوصی تان را با شریکتان در میان نمی گذارید

اگر متوجه شده اید که دیگر جزئیات خصوصی خودتان را به همسر یا شریکتان نمی گویید این احتمال هست که زن احساس کند مورد غفلت قرار می گیرد.وقتی دو نفر به هم متعهد هستند با هم ارتباط نزدیک دارند، افکار، احساسات، امیدها و رویاهایشان را با هم به اشتراک می گذارند.اگر هیچ کدام از این موارد را با همسرتان در میان نمی گذارید وضع رابطه خوب نیست و این یک پرچم و هشدار قرمز برای شماست.

زن از ظاهر خودش ایراد می گیرد

وقتی زن حس کند مورد بی توجهی همسرش قرار می گیرد، احتمالا قیافه خودش را مقصر این مساله می داند.اگر از همسرتان تعریف نکرده باشید فکر می کند که زیبا و جذاب نیست و به همین خاطر از خودش ایراد می گیرد.سراغ عمل های جراحی می رود، مرتب رنگ موهایش را عوض می کند، به فکر کاهش وزن میفتد و …

زندگی جنسی شما مختل شده

زمانیکه زن احساس کند نادیده گرفته می شود به لحاظ احساسی آسیب می بیند و تمایلی به برقراری رابطه جنسی نشان نمی دهد چراکه حس می کند خواستنی نیست.وقتی کیفیت رابطه پایین می آید، ارتباطات و صمیمیت بین زوجین کم شده و رابطه جنسی در حاشیه قرار میگیرد.حتی اگر سکس هم باشد رضایت جنسی حاصل نمی شود.

شما دیگر اولویت همسرتان نیستید

وقتی زن احساس طرد شدگی کند کم کم از شما دور می شود و دیگر شما اولویتش نخواهید بود.زن در چنین مواقعی سراغ سرگرمی های جدید می رود و وقتش را صرف شما نمی کند.

در نظر داشته باشید که همین زن در حالت عادی و وقتی که نیازهایش برطرف شود بسیار متعهد است و به شما اهمیت میدهد.

متوجه شده اید که مدت هاست از او تشکر نکرده اید

اگر آخرین باری که از همسرتان قدردانی کرده اید یا برای او هدیه خریده اید یا او را برای شام بیرون برده اید را بخاطر نمی آورید احتمالا همسرتان متوجه غفلت شما شده و مدام تلاش میکند تا شما را خوشحال کند.از اینکه از او سپاس گذاری نمی کنید تعجب میکند و فکرهای منفی سراغش می آید.

زن از اینکه با او وقت نمی گذرانید شاکی است

احتمال زیاد زمانیکه به همسرتان بی توجهی می کنید صدای او در می اید و مدام از شما شکایت می کند که شما دوست ندارید با او وقت بگذرانید.

زن فقط برای بهبود رابطه تلاش می کند

اگر شریکتان همیشه برای بیرون رفتن و … برنامه می ریزد، هدف تعیین می کند و وقت خود را بخاطر رابطه قربانی می کند احتمالا احساس میکند که به او بی توجهی می کنید.

زن همیشه غمگین است

یکی دیگر از عواقب بی توجهی مرد به زن این است که او همیشه ناراحت و غمگین بنظر میر سد.روحیه اش حساس شده ، گریه کرده و مرتب عصبانی می شود.

دیگر با شما بحث و جدل نمی کند

اختلاف نظر در هر رابطه ای هست و زوجین برای حل آن با هم بحث می کنند اما اگر دیدید که زن دیگر برای اختلافات با شما بحث نمی کند یعنی رابطه برایش اهمیت ندارد چراکه شما برای او و رابطه اهمیت قائل نشده اید.این اتفاق زمانی می افتد که به مدت طولانی همسرتان را نادیده گرفته اید.

بدترین عواقب بی توجهی مرد به زن این است که زن بعد از تلاش های مداوم و بی نتیجه برای جلب محبت شما شروع به دور شدن می کند و در نهایت ممکن است توجه مرد دیگری را جلب کرده و انچه را که از شما دریافت نمی کند از مرد دیگری بگیرد.

زناشویی گریه بی توجهی

علت بی توجهی زن به مرد می تواند دلایل زیادی داشته باشد مثل اینکه زن از ابتدا علاقه ای به همسر خود نداشته و از سر اجبار یا بخاطر فرار از خانه پدری ازدواج کرده است.شاید زن از رابطه جنسی رضایت ندارد، شاید مشکلات شخصیتی مثل خودشیفتگی و … داشته باشد و کلی دلیل دیگر. البته یک دلیل مهم هم این است که زن آن عشق و محبتی که از شوهرش میخواهد را دریافت نمی کند و از این رو عصبانی است و سعی دارد با بی توجهی کردن به شوهر از او انتقام بگیرد یا اینکه او را به سمت خود بکشاند.

راه بهتر این است که با آرامش با همسرتان صحبت کنید و ببینید علت رفتار او چیست.صادقانه به شوهرتان بگویید که بخاطر بی توجهی اش ناراحت هستید و مساله را با هم حل کنید.

چنانچه این بی توجهی ها نسبت به مرد زیاد شود مسئولیت عواقب آن را هم باید بر عهده بگیرید.

عواقب بی توجهی زن به مرد خیلی زود پدیدار می شود.مردها مثل زنها گله و شکایت و گریه و زاری نمی کنند تا دوباره محبت زن را دریافت کنند.آنها کم کم فاصله میگیرند، دیگر مسائل روزمره و شخصی شان را با شما در میان نمی گذارند.ترجیح می دهند بیشتر وقتشان را سرکار و بیرون باشند.

یکی از عواقب مهم بی توجهی قهر است ، برای آشنایی با قهر مردان حتما مقاله قهر طولانی نشانه چیست را مطالعه نمایید.

البته هستند مردانی که زندگی مشترک و رابطه برایشان بسیار مهم است و زن را به گفتگو دعوت می کنند تا علت بی توجهی را متوجه شوند.این مردان همیشه برای بهبود رابطه تلاش می کنند و دلشان نمی خواهد ازدواجشان از هم بپاشد.

اما یک دسته ای از مردان هم هستند که سریع جذب زن دیگری می شود و آن توجه و محبتی را که از همسرشان نمیگیرند در جای دیگر و نزد زن دیگری جستجو می کنند که متاسفانه این روابط عواقب بسیار بدی برای هردو طرف خواهد داشت.

پس حواستان در رابطه و ازدواج به یکدیگر باشد، نیازهای هم را برطرف کنید و به خواسته های هم احترام بگذارید.اگر مساله ای ذهن شما را درگیر کرده و باعث شده از همسر خود غافل شوید حتما آن را با او در میان بگذارید تا بداند علت بهم ریختگی شما چیست و این بی توجهی را به حساب عدم علاقه شما نگذارد.

یکی از مهمترین مسائلی که خیلی کم به آن پرداخته شده حکم بی توجهی مرد به زن است.متاسفانه بسیاری از زنان، بخاطر بی توجهی همسر و عدم برآروده شدن نیازهای جنسی شان در شرایط بد عاطفی قرار میگیرند . همانگونه که گفتیم خیانت یکی از عوارض بی توجهی مرد به زن است و وقتی زن آن محبت و توجهی که می خواهد را از شوهر خود دریافت نمی کند به مرور زمان احساسات پاک و لطیفش آسیب دیده و دچار مشکلات روحی و عاطفی می شود که ادامه دار بودن این مشکل ممکن است باعث بروز اشتباهات بزرگی مثل خیانت از سوی خانم بشود.

با توجه به اینکه در احکام شرعی اینطور بیان شده که زن شوهردار نمیتواند با مرد دیگری رابطه برقرار کند خیلی از خانم ها می خواهند بدانند که اگر همسرشان نیازهای عاطفی و جنسی شان را برآورده نکند باید چکار کنند؟در خیلی از سایت ها و منابع در درجه اول زن را مقصر این مساله دانسته اند که این اصلا درست نیست.چراکه ما بسیاری از زنان را در جلسات مشاوره داشته ایم که به تمام نکاتی که یک زن شوهردار باید بداند از جمله رفتار درست، آراستگی، لوندی، بی حیایی در سکس و … آگاه بوده اما باز شوهر تمایلی به برقراری سکس نداشته و به خانم بی توجه است.

اینجاست که باید این مشکل بصورت ریشه ای بررسی شود چراکه احتمالات مختلفی وجود دارد مثلا:

مرد از نظر جسمی خسته است

مرد از نظر جنسی مشکل دارد

میل جنسی آقا پایین است

مرد نیازهای جنسی اش را با زن دیگری برطرف می کند

زن و شوهر روابط صمیمانه و عاطفی درستی با هم ندارند

و… صدها دلیل دیگر که شما هم می توانید آنرا در پایین همین مطلب کامنت کنید.

متاسفانه هنوز هم مردانی هستند که تصورشان این است که فقط مرد باید از نظر جنسی ارضا شود و زنان به این مساله نیازی ندارند.در صورتیکه خداوند میل جنسی را هم در زنان و هم در مردان قرار داده است و چه بسا میل جنسی خانم ها از آقایان هم بیشتر است اما زنان بخاطر عفت و حیایی که دارند بهتر می توانند خودشان را کنترل کنند.از طرفی زنهایی هم هستند که در سکس کاملا بی تحرک و منفعل می باشند که این مورد پسند آقایان نیست.به همین دلیل است که می گوییم علت بی محلی مردان  باید دقیق بررسی شود.

یک زمانی هست که زن و مرد از نظر جنسی به هم نمیخورند یکی تمایلات جنسی بالایی دارد و دیگری میل جنسی پایین.اگر همانطور که قبل از ازدواج اینقدر به فکر مراسم عروسی و خرید و …هستیم کمی هم بدنبال مشاوره پیش از ازدواج و بررسی تطابق جنسی با همسرمان باشیم احتمال بروز این مشکلات بعد از ازدواج  تا حد زیادی کاهش می یابد.

بنابراین اگر شما آقای محترم به هر دلیلی به همسرت بی توجهی می کنی یا شما خانم عزیز مورد بی توجهی شوهرت قرار گرفته ای بهترین راه این است که به یک مشاور خانواده یا زوج درمانگر مراجعه کنید تا مشکلتان ریشه یابی شود.در نهایت اگر با مشاوره و راه حل های دیگر مشکل شما با همسرتان حل نشد میتوانید بجای خیانت کردن یا تحمل شرایط سخت عاطفی از یکدیگر جدا شوید و آگاهانه تر برای ازدواج مجدد اقدام کنید.

زناشویی

گناه مردی که به زنش محبت نمیکند چیست؟

از دید کتاب آسمانی رابطه بین زن و شوهر باید زیبا، رضایت بخش و آرام باشد. این رابطه یک مصاحبت و همراهی ای است که خداوند آرزوی آنرا در قلب هر انسانی قرار داده است.

خداوند از این رابطه در قرآن زیاد صحبت کرده تا اهمیت پیوند زن و شوهر را نشان دهد.با توجه به اینکه در بسیاری از آیات از مهر و محبت بین مرد و زن سخن گفته شده فکر می کنید گناه مردی که به زنش محبت نمیکند چیست؟

همه ی خانم ها دوست دارند که شوهرشان به آنها عشق بورزد.بوسه های گاه و بیگاه، در آغوش کشیدن های یکدفعه ای، کارهای کوچک و بزرگی که نشان می دهد مرد به زن علاقه مند است و … جزء کمترین وظیفه یک شوهر است.

وقتی مردان با بی محلی به زنان نتوانند این خواسته و نیاز حساس زن را برطرف کند خلاف عهد و پیمانشان برای ازدواج عمل کرده و گناهکار می باشند چراکه این هم یک نوع آزار و اذیت به حساب می آید.

البته بی توجهی در رابطه و گناهکار بودن مرد به این معنا نیست که زن می تواند به همسرش خیانت کند یا محبت را از جای دیگر دریافت کند.زن باید به همراه شوهر خود برای مشاوره زوج درمانی اقدام کند تا ریشه این مساله معلوم شود.وقتی علت پیدا شود راحت تر می توانیم مشکل را حل کنیم.در صورتیکه دیگر محبت و صمیمیتی بین زن و شوهر نباشد و هردو هم تمایلی به ادامه زندگی نداشته باشند باید جدا شوند و مسیر جدیدی را برای خود در پیش بگیرند تا انشالله در ازدواج دوم خود یک همسر مناسب را برگزینند.اما تاکید می کنیم که اول مشاوره بگیرید.

زنی که از شوهرش دوری میکند حتما برای این کارش دلیلی دارد.بنابراین اول باید از همسرتان بپرسید علت دوری کردنش چیست؟ آیا چیزی او را ازار می دهد؟ ترسی دارد؟ اگر همسر شما قبلا اینگونه نبوده و اخیرا متوجه دوری کردنش شده اید قطعا مشکلی دارد.یک شب او را برای شام بیرون ببرید و اجازه دهید آزادانه با شما حرف بزند.سعی کنید در ابتدا شنونده باشید تا او با خیال راحت از هرچیزی که باعث رنجشش شده است صحبت کند.لطفا وسط حرف هایش نپرید و از کارهایی که تا بحال برایش کرده اید حرف نزنید با اینکار تمام راه ها را به روی خود می بندید.

اگر همسرتان دلیل قانع کننده ای برای دوری اش نداشت و از چیزی هم ناراحت نبود ممکن است دچار مشکلات افسردگی شده باشد.بد نیست به او پیشنهاد دهید که اگر دوست دارد به یک روانشناس مراجعه کند.

دلایل احتمالی زیادی وجود دارد که باعث می شود یک زن شوهرش را نادیده بگیرد.

او ممکن است در رابطه با شما اسیب دیده باشد و برای محافظت از خود در برابر صدمه بیشتر، از شما دوری می کند. به این می گویند اجتناب از صمیمیت.

ممکن است همسرتان درگیر فعالیت های جدید در زندگی شده باشد و فکر کنید که از شما دوری می کند اما در واعیت اینطور نباشد.

او ممکن است به خاطر مسائل زناشویی حل نشده از شما عصبانی باشد.شاید موضوع مهمی در رابطه زناشویی تان وجود داشته باشد که باید به آن توجه کنید و همسرتان با دوری کردن می خواهد از برقراری رابطه جلوگیری کند.