۰ نفر

اسرار خانه داری؛ حتما این وسیله مفید در آشپزخانه را داشته باشید

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۸
کد خبر: 703172
اسرار خانه داری؛ حتما این وسیله مفید در آشپزخانه را داشته باشید

مزیت اصلی تهیه برنج در پلوپز عمدتا راحتی آن است، علاوه بر این پلوپز باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  پلوپزها به دلیل امکاناتی که ارائه می‌دهند، از جمله کاربردی‌ترین و مفید‌ترین ابزارهای آشپزخانه به شمار می‌روند. چه بخواهید به سبک مکزیکی برنج بپزید، چه سبک ایرانی، بافت و مزه‌ای که این دستگاه به شما می‌دهد، تجربه‌ای ارزشمند است.

اگر حرفه‌ای نباشید، احتمال اینکه برنجتان موقع پخت، به قابلمه بچسبد، یا له شود، زیاد است. جنس قابلمه هم در خوب درآمدن برنج موثر است، و بنابراین می‌بینید که پختن برنج قلق‌های زیادی دارد و پلوپز این کار را برای شما بی‌نهایت آسان خواهد کرد.

پخت برنج مکزیکی با برنج ایرانی کمی تفاوت دارد. در این روش از بخار آب برای پخت برنج استفاده می‌شود، که این کار در پلوپزهایی که سبد بخارپز دارند، به راحتی قابل اجراست.

برای برنج مکزیکی علاوه بر برنج، به روغن، گوجه فرنگی، پیاز سفید و سیر خورد شده نیاز دارید.

روش پخت برنج مکزیکی در پلوپز از این قرار است: در قابلمه پلوپز آب سرد و نمک می‌ریزید که مقدار آن با توجه به میزان و نوع برنج متغیر است. در سبد بخارپز دستگاه مقدار دلخواه برنج و سایر مواد را اضافه ‌کنید. دستگاه را بسته و آن را روشن کنید.

در طول فرایند پخت، آب جوش می‌آید و بخار حاصل از آن باعث پخت برنج می‌شود. دما پس از جوش آمدن آب در پلوپز ثابت است، و وقتی کل آب تبخیر شد، پخت و پز در دمای پایین‌تری ادامه خواهد یافت تا برنج به بافت مورد نظر برسد.

مزیت اصلی تهیه برنج در پلوپز عمدتا راحتی آن است. چیزی که در پخت برنج به سبک ایرانی هم قابل مشاهده است. کافیست برنج را به همراه مقدار مناسبی آب، نمک و روغن در پلوپز بریزید و آن را روشن کنید. با استفاده از پلوپز، شما به آب‌کشی برنج و سرزدن به آن نیاز ندارید.

علاوه بر این پلوپز باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود، و در حین اینکه دستگاه مشغول پخت برنج است، می‌توانید به کارهای دیگر برسید.

پلوپزها مزایای دیگری نیز دارند. از جمله گرم نگه داشتن برنج تا ۲۴ ساعت، که از خطر مسمومیت غذایی ناشی از برنج که به خاطر باکتری باسلیوس سرئوس ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند.

علاوه بر اینکه می‌توانید از پلوپز برای پخت سبک‌های متفاوت برنج (برنج قهوه‌ای، برنج سوشی، باسماتی، برنج سفید و …) استفاده کنید، بلغور جو دوسر و دیگر غلاتی چون جو و گندم را نیز می‌توانید در آنها بپذید. پودینگ برنج، ریزوتو، عدس‌پلو و … غذاهای دیگری هستند که با پلوپز درست می‌شوند.

در بسیاری از دستورهای غذایی، انواع خوراک، خورشت، سوپ و یا حتی کیک نیز در پلوپز قابل طبخ‌اند.