۰ نفر

ترفند‌هایی برای شستن سینک چینی

۵ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۱۷
کد خبر: 703070
ترفند‌هایی برای شستن سینک چینی

این روز‌ها خانه تکانی در برنامه بسیاری از افراد وجود دارد؛ یکی از گزینه‌هایی که در نظافت خانه اهمیت دارد شستن سینک ظرفشویی است که آن هم راهکار‌های خود را دارد.

به گزارش اتقاصدآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، سینک ظرفشویی یکی از پرکاربردترین وسایل در خانه شماست. پس جای تعجب نیست که به راحتی کثیف هم شوند. باکتری‌هایی که در سینک باقی می‌مانند می‌توانند در زمان طولانی منجر به بیماری‌های تهدیدکننده‌ای شوند.

با این حال، با ترکیب موثر محصولات پاک کننده غیر مضری مانند جوش شیرین، آب لیمو و سرکه، سینک آشپزخانه شما می‌تواند تمیز و براق شود.

طریقه تمیز کردن سینک ظرفشویی

۱. ظروف کثیف و باقی‌مانده مواد غذایی را از سینک خود خارج و تمیز کنید. وقتی شروع به شست و شوی سینک می‌کنید، نباید چیزی در آن باشد.

۲. تمام سطح سینک خود را بشویید. از یک صابون ملایم، پارچه نرم و آب گرم برای تمیز کردن شیرها، زهکشی و لبه بیرونی استفاده کنید. بهتر است بعد از هربار استفاده از سینک این کار را انجام دهید.

۳. آب لوله کشی داغ را داخل زهکشی سینک بریزید. این کار به از بین بردن بوی بد و نرم شدن هر گونه مواد لکه دار که ممکن است باعث مسدود شدن زهکشی شود کمک می‌کند. می‌توانید در یک قابلمه آب را بجوشانید و در سینک بریزید، این کار به شل شدن هر گونه تفاله در فاضلاب شما کمک می‌کند. این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

۴. مخلوط جوش شیرین و آب لیمو برای نظافت سینک مناسب است. یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک چهارم قاشق آب لیمو مخلوط کنید. اجازه دهید این مخلوط حدود ۱۰ دقیقه روی سینک بماند و سپس آن را با آب داغ بشویید. حداقل هفته‌ای یکبار این کار را روی سینک خود انجام دهید. جوش شیرین یک ماده پاک کننده طبیعی است که کثیفی و چربی را از بین می‌برد، بنابراین می‌توانید آن را در اطراف شیر آب نیز بریزید و با مسواک روی آن را بشویید.

۵. به ترکیب جوش شیرین و آب لیمو می‌توانید کمی سرکه سفید هم اضافه کنید. روی سینک بریزید و اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. در همین حین، مقداری آب داغ را بجوشانید و داخل آن بریزید. این کار به ضد عفونی کردن زهکش کمک می‌کند. سپس آبکشی کنید.

۶. برای براق کردن سینک از آرد استفاده کنید. سینک را با حوله کاملا خشک کنید. هر رطوبتی که باقی بماند با مخلوط شدن با آرد مانند خمیر می‌شود. دور سینک را آرد بپاشید. با استفاده از یک حوله جدید و تمیز، به آرامی روی سینک بمالید. آرد اضافی را بردارید و دور بریزید.

تمیز کردن سینک چینی

۱. سطح را با صابون ملایم و آب گرم بشویید. سرکه به عنوان یک ضدعفونی کننده جایگزین برای چیز‌های مضرتر مانند سفید کننده عمل می‌کند، اگرچه باکتری‌های کمتری را نسبت به صابون یا مایع ظرفشویی و هر نوع سفید کننده شیمیایی از بین می‌برد.

۲. همه سطح سینک را با پراکسید هیدروژن اسپری کنید. بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه تا چند ساعت بماند، هرچه بیشتر صبر کنید، لکه‌های بیشتری از بین می‌رود. پراکسید هیدروژن خاصیت سفید کنندگی داد و بدون بو است. سپس با آب گرم آبکشی کنید.

۳. مقداری جوش شیرین روی سطح بریزید. با یک اسفنج مرطوب برای سطح سینک و با استفاده از مسواک برای جا‌هایی مثل زهکشی، سینک را بشویید و سپس آبکشی کنید.

۴. از آب لیمو و نمک روی لکه‌های باقی مانده استفاده کنید. نمک را با آب نصف یک لیمو (یا بیشتر در صورت نیاز) مخلوط کنید. اجازه دهید حدود ۵ دقیقه بماند و سپس آن را با یک تکه پارچه تمیز یا یک اسفنج بشویید. توجه داشته باشید که اگر ظروف چینی را خیلی سفت بمالید و چینی ظریف و نو باشد، ممکن است نمک روی چینی را خراش دهد.

روش‌هایی برای تمیز نگه داشتن دائمی سینک

ترفندهایی برای تمیز کردن سینک چینی

۱. ظروف خود را به موقع و سریع بشویید. اگر ماشین ظرفشویی ندارید، و ظرف‌ها را برای یک یا دو روز در سینک رها کنید، می‌تواند باکتری‌های مضر را به سرعت پخش کند. اگر نمی‌توانید فوراً ظرف‌ها را بشویید، بگذارید خیس بخورند، اما سعی کنید آن را به خیساندن یک شبه محدود کنید.

۲. بعد از شستن ظرف‌ها آب داغ را در سینک بریزید. با این کار مطمئن می‌شوید که هر زباله‌ای که در زهکشی گیر می‌کند، قبل از اینکه جامد شود سریع شسته شود تا بعداً برداشتن آن دشوارتر نشود. استفاده از آب لوله کشی بسیار داغ و آب جوش را به طور متناوب انجام دهید. این کار از ایجاد بو نیز جلوگیری می‌کند.

۳. یک اسپری ضد عفونی کننده دم دست خود کنار سینک داشته باشید. یک فنجان آب و سرکه سفید یا سرکه سیب را به همراه آب نصف یک لیمو مخلوط کنید تا چربی و باکتری‌های مضر را از بین ببرید. به جای لیمو، سعی کنید از ۲۰ تا ۴۰ قطره اسانس مبتنی بر لیمو استفاده کنید. این مخلوط را در دسترس داشته باشید تا پس از پایان شستن ظرف‌ها، سینک خود را اسپری کنید.