۰ نفر

اسرار خانه داری؛ دلایل و راه های رفع گرفتگی لوله جاروبرقی

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبر: 701496
اسرار خانه داری؛  دلایل و راه های رفع گرفتگی لوله جاروبرقی

جاروبرقی یکی از وسایل تمیزکاری است که بیشتر در هر منزلی وجود دارد. نمی توان خانه را بدون استفاده از جارو برقی تصور کرد، ولی چنانچه این دستگاه از قدرت مکش خوبی برخوردار نباشد آلودگی را بر روی فرش و موکت مانده و بدتر از آن سبب منتشر شدن گرد و غبار و ذرات ریز آلرژی‌زا در هوا می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در خیلی از موارد علت افت قدرت مکش جاروبرقی، گرفتگی یا به عبارت آسان تر، گیر کردن اجسام در بخشی از دستگاه است. خوشبختانه، اکثر دستگاه‌های جارو برقی به شیوه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که رفع گرفتگی لوله جاروبرقی در آن‌ها به آسانی امکان‌پذیر است. برای ارزیابی قدرت مکش دستگاه کافی است سر لوله جاروبرقی را روی کف دست خود فشار دهید. با این شیوه ساده به راحتی می‌توان مکش دستگاه را ارزیابی کنید. چنانچه احساس می‌کنید مکش دستگاه ضعیف است به احتمال زیاد مشکل گرفتگی وجود دارد.

شیوه رفع گرفتگی لوله جاروبرقی

چنانچه جاروبرقی شما مکش ضعیفی دارد و به خوبی زباله های خانه را جمع نمی کند، اغلب نخستین چیزی که باید کنترل شود، لوله آن است. امکان دارد زمان جارو کردن، به صورت تصادفی جارو برقی جسمی را بلعیده باشد یا مقداری مو لوله جارو برقی را بسته باشد. در ادامه با شیوه رفع گرفتگی لوله جاروبرقی آشنا شوید و این مشکل را خودتان در منزل حل کنید.

عیب یابی لوله جاروبرقی

نخستین قدم این است که با بررسی جاروبرقی مشکل آن را بررسی کنیم و مشخص کنیم گرفتگی در کدام قسمت از جاروبرقی وجود دارد. کیسه جاروبرقی را خالی کنید و فیلتر را تمیزکنید. اکنون با دقت برس و شلنگ مسدود شده را کنترل کنید. به احتمال زیاد می توانید گرفتگی لوله جاروبرقی را ببینید. این گرفتگی امکان دارد در نقطه اتصال شلنگ جاروبرقی با بدنه آن باشد یا در طول لوله گرفتگی وجود داشته باشد.

دلیل گرفتگی لوله جاروبرقی

- جمع آوری بیش از اندازه موهای زائد و بقایای حیوانات خانگی

- نقص عملکرد فیلترها

- نگهداری ضعیف دستگاه

- جاروبرقی را روی سطوح مرطوب و اشباع شده از خاک بگیرید.

اسرار خانه داری؛  دلایل و راه های رفع گرفتگی لوله جاروبرقی

تمیز کردن شیلنگ

به صورت متوسط ، شیلنگ جاروبرقی باید هر ماه حدود یک بار تمیز شود. ولی امکان دارد بسته به تعداد استفاده شما از جاروبرقی بیشتر یا کمتر از این باشد.

شیلنگ را از جای خود خارج کنید. اینکار با توجه به نوع جاروبرقی امکان دارد فرق داشته باشد. مثلا در بعضی از جاروبرقی ها تنها با فشار دادن یک دکمه لوله از بدنه جدا می شود. برای مطمئن شدن میتوانید دفترچه راهنمای جاروبرقی را مطالعه کنید.

به علت های ایمنی ، پیش از آغاز این کار دستگاه  خود را از برق جدا کنید تا از خطر شوک پیشگیری شود. زمانی که لوله را از جارو خارج کردید ، اکنون زمان آن است که لوله را بررسی کنید. لوله را صاف نگه دارید و تلاش کنید به داخل آن نگاه کنید. چنانچه شیلنگ مسیر مشخصی نشان ندهد ، معلوم شود که مسدود است.

همه این مشکلات حتما به معنای عوض کردن لوله جاروبرقی شما نیست. عوض کردن تنها در صورت وجود سوراخ یا پارگی و نشت هوا ضروری است. تنها با تمیز کردن حرفه ای مشکل برطرف می شود.

اکنون یک سیم یا یک ابزار بلند بردارید ، آنگاه ، آن را داخل شلنگ قرار دهید و در صورت لزوم فشار دهید. قرار است با اینکار ، مواد زائد جامد که باعث انسداد شده از لوله خارج شود. از استفاده از هر نوع چیز تیز برای این شیوه خودداری کنید. همین طور در هنگام کار اهمیت دارد که شما به شیوه آرام انجام دهید. چنانچه توجه نداشته باشید و با خشونت رفتار کنید ، امکان دارد لوله سوراخ شود که این به صرف هزینه بسیاری برای خرید شیلنگ جدید احتیاج خواهد داشت.

اسرار خانه داری؛  دلایل و راه های رفع گرفتگی لوله جاروبرقی