۰ نفر

اسرار خانه داری؛ کاربردهای آب گازدار که از آن بی خبرید

۳ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۳۲
کد خبر: 696756
اسرار خانه داری؛ کاربردهای آب گازدار که از آن بی خبرید

آب گازدار یا سودا کاربردهای زیادی در امور خانه داری دارد و از سوی دیگر نوشیدن آن به جای نوشابه فوایدی برای بدن خواهد داشت.

کاربردهای جذاب و مفید آب گازدار در خانه داری

به گزارش اقتصاد آنلاین، در اینجا ما 7 کاربرد باورنکردنی از آب سودا را گردآوری کرده ایم که می توان از آنها در سراسر خانه استفاده کرد – بی صبرانه منتظریم تا آنها را با شما به اشتراک بگذاریم. همراه ما باشید.

1. از شر لکه چای روی لیوان خلاص شوید

این فنجان های بی پایان چای است که به ما کمک می کند روز کاری را پشت سر بگذاریم، بنابراین ما با لکه های سخت چای غریبه نیستیم.

آنها به زودی جمع می شوند و می توانند به طرز شگفت انگیزی حذف شوند. از شنیدن این که یک راه آسان برای پاک کردن لکه های چای وجود دارد، خوشحال خواهید شد، که حتی یک ثانیه هم نیازی به شستشو ندارد – آب سودا!

در لیوان های لکه دار بریزید، بگذارید حداقل نیم ساعت بماند، سپس پاک کنید.

2. استفاده از آب سودا در پخت و پز

آیا پنکیک شما صاف می شود؟ یک راه آسان برای تهیه پنکیک عالی و کرکی این است که مقداری شیر را جایگزین آب سودا کنید.

کربنات باعث بلند شدن و سبک شدن خمیر می شود به طوری که نسبت به مخلوط استاندارد بسیار بزرگتر می شود.

3. تمیز کردن پنجره را آسان تر کنید

آب گازدار

برداشتن تهوع پرندگان، حشرات له شده و سایر زباله ها به طرز شگفت انگیزی دشوار است.

می‌توانید شلنگ، برس و اسفنج را بیرون بیاورید، اما به نظر تلاش زیادی است، اینطور نیست؟ به خصوص زمانی که راه حل بسیار ساده تری وجود دارد.

برای از بین بردن علائم سخت روی صفحه پنجره خود از آب سودا استفاده کنید. آن را روی آن بپاشید، بگذارید بماند، سپس با یک اسفنج پاک کنید – این ساده ترین کارواشی است که تا به حال انجام داده اید!

4. گیاهان خود را با آب سودا تغذیه کنید

آب سودا یک آب قدیمی نیست. نه تنها گازدار است تا به آن گازی که ما دوست داریم بدهد، بلکه مواد معدنی نیز به آن اضافه شده است. اینها می توانند شامل کلرید سدیم، سولفات پتاسیم و دی سدیم فسفات باشند.

این افزودنی ها نسبت به آب معمولی گیاهان شما را با تغذیه بیشتری تامین می کنند. اگر آب سودای شما شروع به صاف شدن کرد، آن را بیرون نیندازید، به جای آن از آن برای آبیاری باغ خود استفاده کنید.

5. استفاده از آب سودا در روال تمیز کردن شما

آب سودا نه تنها بسیار ارزان است و چیزی که اکثر ما در خانه داریم، بلکه در از بین بردن لکه ها نیز بسیار موثر است.

برای بهترین نتیجه، قبل از اینکه لکه خشک شود، آن را با آب سودا بشویید، سپس با یک پارچه تمیز پاک کنید. این کار را با درمان لکه و چرخه شستشوی معمول خود دنبال کنید.

6. به طور طبیعی درد شکم را تسکین دهید

وقتی شکمتان درد می کند به چه چیزی روی می آورید؟ بطری های آب گرم به نظر می رسد همیشه به من کمک می کند، اما اکنون گرمتر شده است، این راه حل چندان عملی نیست.

آب سودا می تواند یک درمان عالی برای شکم درد باشد. این به لطف کربناته است که باعث آزاد شدن گاز می شود و در نتیجه سوء هاضمه را کاهش می دهد. افزودن بی کربنات سدیم به خنثی کردن اسیدهای اضافی معده کمک می کند، که می تواند علت ناراحتی معده شما باشد!

7. آب سودا یک نوشیدنی کم کالری است که در واقع برای شما مفید است

من هنوز کاربردهای بیشتری از آب سودا دارم که با شما به اشتراک بگذارم – این یکی از موارد مورد علاقه شخصی من است.

همه ما می دانیم که نوشیدنی های گازدار برای ما خوب نیستند. شایعات حاکی از آن است که انواع رژیم غذایی می تواند حتی بدتر باشد.

اگر در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، این خبر خوبی نیست. هرچند، همه چیز از دست نرفته. دفعه بعد که در حال خرید هستید، یک بطری آب نوشابه بردارید. یک قطره میوه طبیعی، مقداری میوه یخ زده اضافه کنید یا با ترکیبی از گیاهان و سبزیجات تابستانی مورد علاقه خود مانند نعناع و خیار دم کنید تا یک خوراکی با طراوت داشته باشید.