۰ نفر

 رفع بوی بد کفش مردانه؛ ۹ راهکار ساده و تضمینی

۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۷
کد خبر: 683359
 رفع بوی بد کفش مردانه؛ ۹ راهکار ساده و  تضمینی

همیشه مسئله بوی نامطبوع پاها در کفش یک موضوع اساسی بوده است و می تواند تا حد زیادی آزاردهنده باشد؛ در حدی که اعتمادبه نفس فرد را پایین بیاورد و به او القا کند که احتمالاً بیمار است! اما دلیل ایجاد بوی بد در کفش مردانه چیست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  رفع بوی بد کفش مردانه؛ فقط باکتری های بی هوازی موجود در پاها که در اثر رطوبت و عرق محصولات اسیدی تولید می کنند. این باکتری ها نتیجه بیماری نیستند و در انواع کفش اسپرت مردانه ایجاد می شوند و تنها بویی شبیه کلم پوسیده به جای می گذارند. اما نگران نباشید؛ راهکارهای خانگی خوبی برای رفع بوی بد کفش وجود دارد.

بهترین ترفندهایی که می توانید برای  رفع بوی بد کفش مردانه استفاده کنید عبارت اند از:

کاربرد جوش شیرین

یکی از راهکارهای طبیعی مناسب برای از بین بردن بوی نامطبوع کفش اسپرت مردانه استفاده از جوش شیرین است. در این روش می توانید به دو صورت جوش شیرین را به کار ببرید؛ در ترفند اول یک فنجان بردارید و نصف آن را با نشاسته ذرت پر کنید. سپس در نصف دیگر به مقدار مساوی پودر جوش شیرین و بیکینگ پودر بریزید. در نهایت مقداری از اسانس مورد علاقه تان را که می تواند بوی گل یا میوه باشد به مخلوط اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید.


در این زمینه بخوانید؛

وقتی مخلوط آماده شد در یک جوراب نخی بریزید و داخل کفش ها بپاشید و اجازه دهید یک شب به همین شکل بماند. این راهکار فوق العاده  رفع بوی بد کفش مردانه محسوب می شود!

کاربرد صابون

می توانید برای ر رفع بوی بد کفش مردانه از صابون خشک استفاده کنید. صابون هم رایحه قشنگ و دلنشینی دارد هم باکتری ها و محصولات اسیدی آن ها را جذب می کند و کفش را از هر گونه آلودگی و مواد شیمیایی آزاردهنده پاکیزه می سازد.

کاربرد جوراب

یکی دیگر از راهکارها برای  رفع بوی بد کفش مردانه این است که خیلی اوقات جوراب نپوشیدن باعث افزایش حجم عرق و بوی نامطبوع در کفش می شود! بنابراین برای این که از شر این مسئله خلاص شوید یک بار هم جوراب را امتحان کنید. برای این که «کفش اسپرت مردانه» بوی بدی به خود نگیرد، توصیه می کنیم از جوراب های پنبه ای استفاده کنید؛ جوراب هایی مانند انواع جوراب های برند نایک می توانند تأثیر قابل توجهی در جذب عرق داشته باشند و به خاطر فضای قابل تنفسی که برای پاها ایجاد می کنند از بوی بد آن می کاهند.

کاربرد سرکه

یکی از راهکارهای جادویی  رفع بوی بد کفش مردانه استفاده از محلول آب و سرکه سفید به صورت اسپری است. برای این ترفند مقدار مساوی آب و سرکه را در یک بطری بریزید؛ سپس پیش از استفاده کفش ها را در تمام بخش های داخلی و خارجی تمیز کنید. بعد محلول را در کفش اسپری کنید و بگذارید چند ساعت بماند تا خشک شود. این شیوه برای رفع باکتری و و بوی بد در کفش های ورزشی به ویژه کفش دویدن تأثیر زیادی دارد.

کاربرد آفتاب

دنبال راهی ساده برای خلاص شدن  رفع بوی بد کفش مردانه می گردید؟ از پدیده طبیعی آفتاب استفاده کنید! به محض این که کفش ها را از پا درمی آورید، به خصوص بعد از انجام تمرینات سختی مانند دویدن، آن ها را در معرض مستقیم نور خورشید قرار دهید. آفتاب به خوبی همه باکتری ها و محصولات اسیدی آن ها را خشک می کند و بوی بد کفش را نابود می سازد.

کاربرد روغن گیاهی

به یک روش شگفت انگیز در رفع بوی بد کفش مردانه می رسیم. یک روغن سه گانه از اسانس درخت چای، چوب سدر و گل میخک تهیه کنید. این روغن سه پیامد مفید برای کفش ها دارد؛ به این صورت که هم باکتری های آسیب زا را از بین می برد، هم بوی نامطبوع و اسیدی آن ها را نابود می سازد هم رایحه دلپذیر و خوبی ایجاد می کند. به علاوه این مخلوط از خواص ضدقارچ برخوردار است و سلامت پاهایتان را هم تضمین می کند.

تعویض کفی ها

گاهی کفی کفش خود یک عامل اساسی در ایجاد باکتری های آزاردهنده به شمار می آید و احتمالاً زمان تعویض آن فرا رسیده است. اگر با این مشکل روبه رو شدید، کفی های قدیمی را بردارید و یک جفت کفی جدید جایگزین آن کنید؛ به احتمال زیاد این مشکل از بین می رود.

رعایت بهداشت پاها

گاهی ساده ترین راه برای رفع بوی بد کفش مردانه رعایت اصولی بهداشت پا است. به این منظور پاها را بعد از بیرون آوردن از کفش و جوراب خوب شستشو دهید و دقت کنید لابه لای انگشت ها و کف پاها را از آلودگی پا کرده اید؛ در نهایت با یک پارچه تمیز آن ها را خشک کنید و نگذارید رطوبتی بر جای بماند تا محیطی مساعد برای رشد و تکثیر باکتری های جدید را فراهم کند.