۰ نفر

ترفندهای ساده برای بیرون آوردن کلید شکسته داخل قفل

۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹
کد خبر: 682867
ترفندهای ساده برای بیرون آوردن کلید شکسته داخل قفل

یکی از اتفاقاتی که در هنگام باز کردن درب خانه یا محل کار که هنوز روی آنها قفل کلیدی قدیمی نصب است ممکن است با آن مواجه شوید شکستن کلید در قفل است .

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  برای بیرون آوردن کلید شکسته داخل قفل؛ شاید برای شما هم مثل من بارها اتفاق افتاده باشد که کلید درون قل بشکند و  باعث شود شما ساعت ها پشت درب بمانید و نتوانید به کارهای تان برسید و در نهایت مجبور شوید از کلید ساز کمک بگیرید. بهتر باشد قبل از اینکه گرفتار این مشکلات شوید در مورد نحوه مواجه با این مشکلات اطلاعات داشته باشید  تا در زمانی که در شرایط بدی که گرفتار این موضوع شدید بتوانید به راحتی این مشکلات را حل کنید و بدون صرف هزینه ای سریعا مشکل را بر طرف کنید.

انبردست و دم باریک

برای بیرون آوردن کلید شکسته داخل قفل، اگر دسته کلید در بیرون از قفل مانده باشد، دسته شکسته کلید را با انبردست یا دم باریک آهسته بگیرید و آنرا در خلاف یا موافق عقربه های ساعت بچرخانید تا کلید در بیاید.


 در آوردن کلید گیر کرده در قفل با چسب تفنگی

    اگر کلید درون قفل شکسته است، قسمت انتهایی چسب مخصوصی که در چسب های تفنگی استفاده می شود، را خیلی کم حرارت دهید تا به مقدار کافی ذوب شود.

    فورا چسب ذوب شده را به کلید شکسته و گیر افتاده در قفل بچسبانید و چند دقیقه نگه دارید تا چسب به آن بچسبد و خشک شود.

    در صورت خوب انجام دادن مرحله قبل، چسب و کلید یکی شده و شما با پیچاندن چسب می توانید کلید را هم بپیچانید یا آن را از قفل بیرون بیاورید.

توجه داشته باشید که برای بیرون آوردن کلید شکسته داخل قفل؛  اگر به میزان زیادی از چسب تفنگی را آب کنید، ممکن است علیرغم چسبیدن به کلید شکسته، به سایر قسمت های قفل نیز بچسبد. بنابراین قسمت کمی از چسب را حرارت دهید.

استفاده از ابزاری مخصوص

برای بیرون آوردن کلید شکسته داخل قفل؛ میتوانید از ابزاری که در تصویر مشاهده می کنید به شکلی که خواهیم گفت استفاده کنید :

    از یک اسپری روان کننده استفاده کنید اسپری های روغنی مخصوص کلید را روی این ناحیه بزنید. می توانید از اسپری سیلیکونی هم استفاده کنید. این اسپری ها باعث می شوند که کلید راحت تر لیز بخورد و در برابر آب نیز مقاوم هستند و قفل را راحت تر باز می کنند. همچنین می توانید از پودر گرافیت هم استفاده کنید که به نرم کردن قفل کمک می کند.

در واقع برای برای بیرون آوردن کلید شکسته داخل قفل  غلطک داخل قفل را صاف کنید. این قسمت باید روی حالت قفل یا حالت باز قرار بگیرد. پس باید اول آن را صاف کنید، در غیر این صورت باقیمانده کلید داخلش می ماند و کلا گیر می کند یا می توانید با ته یک سوزن کلفت، آن را صاف کنید.

    از قسمت شکسته کمک بگیرید و قسمتی از کلید که شکسته و جدا شده را روی قفل بگذارید تا به قسمت شکسته خود چفت شود.

    اگر در مرحله قبلی موفق نبودید می توانید از ابزار های مختلف مثل ابزار مخصوص با سری های متفاوت استفاده کنید و ببینید که کدام یک راحت تر به انتهای کلید شما در داخل قفل می رسد و در نتیجه با استفاده از آن کلید گیر کرده را بچرخانید.

    یا این که  برای بیرون آوردن کلید شکسته داخل قفل می توانید کلید جدا شده را داخل قفل کرده و از بیرون با یک ابزاری مخصوص آن را کنترل کنید تا کارتان راحت تر پیش برود.

    احتمالا با انجام این کار قسمت شکسته کلید به سمت بیرون لیز می خورد که می توانید انتهای آن را گرفته و به سمت بیرون بکشید.

استفاده از سیم اره

  یکی دیگر از راه های برای بیرون آوردن کلید شکسته داخل قفل این است که انتهای یک سیم اره را برش دهید که به راحتی خم می شوند. سیم اره ها نازک، شکننده و فلزی هستند. به زوایه دندانه های سیم اره توجه کنید دقیقا از قسمتی آن را برش دهید که دندانه ها از هم فاصله گرفته اند.

    حال سیم اره را داخل یک پوشش داکت کنید. چند لایه نوار داکت روی سیم اره بپیچانید و اگر احساس کردید که دندانه ها پوشش را خراب می کنند، دوباره چند لایه دیگر اضافه کنید.

    حال اسپری را به قفل در بزنید. از همان اسپری هایی استفاده کنید که در روش قبلی پیشنهاد دادیم و سپس قفل را صاف کنید.

    اکنون سیم اره را وارد قفل کنید. دندانه های سیم اره باید به سمت بالا باشند و کمی دست تان را تکان دهید تا سیم اره خودش را به کلید شکسته شده برساند. اگر سیم اره را بالا و پایین کنید، کلید شکسته شده راحت تر بیرون خواهد آمد.

    حال سیم اره را که از قسمت پوشش داده شده اش در دست دارید، بچرخانید و فرض کنید که یک کلید در دست گرفته اید. با چرخاندن سیم اره، کلید شکسته شده بیرون می آید.

در آوردن کلید گیر کرده در قفل با دریل

  راه دیگر برای بیرون آوردن کلید شکسته داخل قفل این است که  اگر نمیخواهید هزینه کلید ساز بدهید و کلید شما درون قفل شکسته است ،از دریل استفاده کنید.

    با دریل می توانید پیچ های اطراف زبانه را باز کنید تا کلید شکسته از درون قفل خارج گردد.

    در این روش برای بیرون آوردن کلید شکسته داخل قفل  دقت کنید، چون سوراخ و شکاف قفل بسیار کوچک است، برای خارج کردن کلید شکسته در قفل از مته نازک استفاده نمایید. استفاده از مته های بزرگ بیشترین ضرر را به مغزی وارد خواهد کرد.

    با این شیوه به احتمال بسیار قفل شما غیر قابل استفاده خواهد شد.