۰ نفر

رفع گرفتگی لوله سینک؛ ۲ روش ارزان برای باز کردن گرفتگی لوله سینک ظرفشویی

۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۱۵
کد خبر: 681961
 رفع گرفتگی لوله سینک؛ ۲ روش ارزان برای باز کردن گرفتگی لوله سینک ظرفشویی

گرفتگی سینک ظرفشویی و بوی مشمئز کننده‌ای که از سینک بلند می‌شود، روز شما را می‌تواند به جهنم تبدیل کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ برای رفع گرفتگی لوله سینک؛ روش‌های مختلفی برای تمیزکردن شیر ظرفشویی و رفع گرفتگی لوله سینک وجود دارد. توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود و اعضای خانواده به جای استفاده از مواد شیمیایی مضر از مواد طبیعی برای رفع گرفتگی لوله سینک استفاده کنید.در این مطلب مواد طبیعی برای رفع گرفتگی لوله سینک و تمیز کردن شیر ظرفشویی را معرفی می‌کند.

مواد موردنیاز

    مایع دستشویی یا ظرفشویی ملایم

    اسفنج نرم

    سرکه سفید

    خلال دندان


برای رفع گرفتگی لوله سینک؛ ظرفی را پر از آب گرم کنید و چند قطره مایع دستشویی یا ظرفشویی در آن بریزید و هم بزنید تا کف کند. اسفنج یا دستمال تمیزی را در آن فرو کنید و تمامی قسمت‌های شیر آب را خوب با آن تمیز کنید. سپس شیر را آبکشی و خشک کنید.

برای تمیزکردن شیر آب از لکه‌های آهک چند قطره سرکه سفید روی دستمالی بریزید و بگذارید دستمال چند دقیقه روی محل موردنظر بماند. سپس آن قسمت را آبکشی و خشک کنید. برای پاک‌کردن لکه‌های قدیمی‌تر هم از خلال دندان استفاده می‌کنیم. خلال دندان را بردارید و آن را روی لکه‌های قدیمی بکشید تا پاک شوند. سپس با دستمال تمیز جای لکه‌ها را تمیز کنید.

یادتان باشد که پس از تمیزکردن شیر آب و طی‌کردن مراحلی که گفته شد باید خوب آن را خشک کنید تا دوباره لک نشود.

روش اول بازکردن گرفتگی لوله‌های متصل به سینک ظرفشویی

مواد موردنیاز

    آب‌لیمو یا سرکه سفید

    جوش‌شیرین

    پوست مرکبات (اختیاری)

    آب جوش

برای رفع گرفتگی لوله سینک با مواد طبیعی کافی است تمیزکننده‌های طبیعی مثل آب‌لیمو یا سرکه سفید را با جوش‌شیرین ترکیب کنید. این‌ ترکیب را داخل راه آب بریزید. با استفاده از این روش به‌سادگی و در عرض چند دقیقه می‌توانید گرفتگی لوله‌های آب را باز کنید. با اضافه‌کردن پوست مرکبات به ترکیب یادشده می‌توانید بوی بد لوله‌های آب را بگیرید و بوی مطبوعی به آنها ببخشید.

در مرحله پایانی کار و برای بازکردن هرچه بهتر لوله‌های آب هم می‌توانید از آب جوش استفاده کنید. مقداری آب جوش بردارید و آن را داخل راه آب سینک ظرفشویی بریزید.

تمیز کردن سینک با جوش شیرین

روش دوم بازکردن گرفتگی لوله‌های متصل به سینک ظرفشویی با استفاده از آب گازدار

مواد موردنیاز

    دو فنجان آب گازدار

    دو قاشق غذاخوری نمک

    آب جوش

در این راهکار از رفع گرفتگی لوله سینک استفاده از این ترکیب راهکاری است به‌صرفه و بسیار کاربردی برای بازکردن گرفتگی لوله‌های آب متصل به سینک. کافی است دو قاشق غذاخوری نمک را در دو فنجان آب گازدار بریزید و ترکیب را داخل راه آب سینک ظرفشویی بریزید. یک دقیقه صبر کنید و سپس یک کتری آب جوش بردارید و آن را هم داخل راه آب بریزید. کار شما تمام است و به همین سادگی، گرفتگی لوله‌های آب را باز خواهید کرد.

آب گازدار برای تمیزکردن سطح سینک ظرفشویی استیل هم کاربرد دارد و می‌توانید برای این منظور از آن استفاده کنید. کافی است آب گازدار را روی سطح سینک بریزید و با دستمال شروع به تمیزکردن کنید. بعد هم سینک را با آب گرم آبکشی و خشک کنید.

آیا می‌توان از هر ترکیبی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل استفاده کرد؟

ترکیبات و موادی که در این مطلب به شما معرفی کردیم، جایگزین‌های بسیار مناسبی برای محصولات تمیزکننده شیمیایی هستند. فقط به‌خاطر داشته باشید که نباید خودسرانه، ترکیبات یا مواد دیگری را به آنچه گفته شده است اضافه کنید. توصیه می‌کنیم که کاملا پایبند به دستورالعمل‌ها و توضیحات ذکرشده باشید؛ چون استفاده از برخی مواد و ترکیبات بر روی استیل ضدزنگ (که جنس بیشتر سینک‌های آشپزخانه‌ها از آن است) می‌تواند به سینک آشپزخانه شما آسیب برساند.