۰ نفر

کاور پلاستیکی مبلمان چجوری تمیز میشه؟

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۱۳
کد خبر: 679810
کاور پلاستیکی مبلمان چجوری تمیز میشه؟

از جمله دغدغه هایی که خانم های خانه دار با آن رو به رو هستند نحوه تمیز کردن و شستشوی کاور مبلمان است که هر نوع کاوری اصول شستشوی خاص خود را می طلبد. یکی از این موارد که می توان به آن اشاره داشت شستن کاور پلاستیکی مبل است که باید نسبت به نکات مهم در این زمینه آشنا باشید تا صدمه ای به آن وارد نکرده و به درستی آن را تمیز نمایید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ یکی از انواع کاور پلاستیکی مبلمان که استفاده از آن بسیار رایج می باشد کاور پلاستیکی یا طلقی بوده که به منظور جلوگیری از کثیف شدن و خراب شدن مبلمان از آن استفاده می کنند و با توجه به این که این مدل کاور نحوه شستشوی راحتی نسبت به دیگر مدل ها دارد در نتیجه بسیار پرفروش بوده و کاربرد فراوانی نیز دارد. در همین زمینه سعی داریم در این مطلب به منظور یادگیری شما عزیزان نحوه و مراحل شستن کاور پلاستیکی را مورد بررسی قرار دهیم.

طریقه شستن کاور پلاستیکی

کاور پلاستیکی مبلمان یا ژلاتینی به دلیل جنس خاصی که دارد کاربرد راحتی داشته و باب سلیقه اغلب خانم ها می باشد ولی پس از مدتی استفاده امکان دارد که خشک شده و حالتی کدر مانند به خود بگیرد که نیاز به شستشو و تمیزکاری دارد. شستن کاور پلاستیکی همچون شستن مبل، نحوه شستنتن تشک و دیگر وسایل اصول و نکات مخصوص به خود را دارد که لازم است بر اساس آن عمل نمایید تا با مشکلی رو به رو نشوید.


بهترین شیوه های شستن کاور پلاستیکی

این نوع روکش مبل گزینه ای عالی و مناسب برای نگه داری از انواع سرویس مبل و ممانعت از ضرورت تعمیر مبلمان در دوره های زمانی کوتاه مدت است. کاور پلاستیکی و جنس خاص آن در کنار سایر پارچه های ویژه کاور مبل و فاکتور های مختلف انتخاب طرح و جنس پارچه به منظور دوخت کوسن مبل و همچنین دوخت روکش مبل متناسب با وضعیت نگهداری و همخوانی آن با نمای مبلمان همچون رنگ روکش مبل ایده ای کاربردی و بی نظیر را برای حفاظت از سرویس مبل در مکان های مختلف به همراه دارد.

برعکس کاور های پارچه ای، قدیمی و هماهنگ با پارچه مبلمان کاور مبل پلاستیکی دارای جنسی شفاف بوده و نمایی شلوغ به محیط نخواهد داد. این نوع روکش از جنس پلیمر شفاف و انعطاف پذیر PVC بوده که با کمک نوار دوزی کاملا هم سایز مبلمان دوخته می شود.

به منظور شستشوی این مدل کاور هیچ وقت نباید از ترکیبات شوینده و ماشین لباسشویی استفاده گردد. تنها با یک دستمال مرطوب می توان آن را تمیز کرد چرا که در صورت استفاده از این مواد شیمیایی رنگ کاور حالت کدری به خود گرفته و شفافیت اولیه خود را از دست می دهد

    روش های مختلف شستشوی روکش ژله ای

برای این کار بهتر است کاور پلاستیکی را درون یک ظرف بزرگ دارای آب ولرم تا حدودی خنک بگذارید و شامپویی ملایم و مناسب را درون آب ریخته و صبر کنید تا روکش خیس شود. بعد کاور را از آب خارج کرده و خشک نمایید. در ادامه کار لکه ها و قطره های آب باقی مانده بر روی کاور را با استفاده از دستمالی نمناک تمیز کنید. توجه به این نکته بسیار مهم و ضروری می باشد چرا که برخی افراد تصور می کنند لکه ها پس از خشک شدن روکش به خودی خود از بین رفته در صورتی که باید در همان ابتدای کار که لکه ها تازه بوده آن ها را با کمک دستمالی نم دار بدون اعمال فشار پاک نمایید.

روش دوم شستن روکش

شیوه دیگر برای شستن کاور پلاستیکی این است که با کمک دستمالی مرطوب و آغشته به ترکیبات پاک کننده تمیز نمایید و دستمال را به آهستگی روی کاور بکشید. به منظور این که روکش حالت خشکی نگیرد و تمیز باشد در طول هفته یک مرتبه این عمل را انجام دهید. بدین صورت کاور خیلی کثیف نشده و نیازی ندارید کل آن را شستشو دهید اما در صورتی که نوار های آن خیلی کثیف شد و مجبور به شستشو شدید به هیچ عنوان داخل ماشین قرار ندهید و عمل شستشو را با دست انجام بدهید. بعد با دستمال میکروفایبر آب روی روکش را گرفته که جای لکه ها باقی نماند. در طول ماه نیز یک مرتبه داخل یک آبپاش چند قطره شامپو بچه بریزید و روکش را با استفاده از آن پاک کنید. بدین گونه کاور هم براق می شود و هم این که حالت خشکی نمی گیرد.

نکات مهم و اساسی

    پاک کردن روکش تنها با یک دستمال خیس شده با آب کافی می باشد.

    با کمک آب داغ یا سرد نباید روکش را شستشو داد.

    با فشار آوردن و شدت زیاد کاورها را هرگز شستشو ندهید.

    نیازی به اتو کشیدن و صاف کردن این مدل کاور نمی باشد.

    این نوع روکش را به هیچ عنوان درون ماشین لباسشویی قرار ندهید.

    به منظور شستشوی کاور پلاستیکی یا ژله ای از پودر ماشین استفاده نکنید.

مزایای استفاده از روکش پلاستیکی

در ادامه فواید مهم بکار بردن این مدل کاور را شرح داده ایم.

حفاظت عالی و مناسب

بهره مندی از یک کاور و محافظ مناسب برای مبلمان نه فقط ماندگاری و عمر آن ها را زیاد کرده بلکه هزینه تعمیر مبل را نیز کاهش می دهد. کاور مبل پلاستیکی انتخابی عالی و هوشمندانه برای نگه داری از مبلمان است. این نوع کاور مانع از نفوذ آب، گرد و غبار، خوراکی و نوشیدنی ها به وسیله مبل می شود.

عدم پوشیده شدن طرح مبل

قطعا همه افراد نمی خواهند سرویس مبل آن ها با یک پارچه یکرنگ و بی روح پوشانده شود به ویژه اگر ترکیب رنگ مبل خود را با دقت و حساسیت زیادی انتخاب کرده باشند. انتخاب روکش مبل پلاستیکی به جای کاور به راحتی این مشکل را برطرف می کند. کاور مبل پلاستیکی ضمن محافظت از سرویس مبل طرح و رنگ آن را به عنوان عنصری مهم در دیزاین خانه نخواهد پوشاند.

کاور پلاستیکی مبلمان چجوری تمیز میشه؟

ماندگاری بالای کاور

کاور مبل پلاستیکی به دلیل جنسی که دارد مقاومت زیادی داشته و ضدخش نیز می باشد. بدین گونه هم خود کاور ماندگاری بالایی داشته و هم از سایش مبلمان و صدمه به آن ممانعت می کند و همچنین عمر آن را بالا می برد.

معایب و مشکلات استفاده از روکش پلاستیکی

در ادامه عیب هایی که این نوع کاور به همراه دارد را به طور کامل شرح داده ایم.

تعرق داشتن

از جمله معایب این نوع روکش تعرق می باشد که هم در فصول گرم و هم در فصول سرد این مشکل وجود دارد. البته میزان کیفیت طلق روکش مبل می تواند تا حدی این مشکل را متعادل نماید.

احتمال عوض شدن رنگ بعد از شستشو

از دیگر معایبی که این مدل کاور دارد احتمال تغییر رنگ آن است. بعضی از کاور های ژله ای امکان دارد بعد از شستشو به حالت زرد متمایل و یا کدر در آیند و شفافیت اولیه آن ها از بین برود.

امکان پاره شدن

احتمال پاره شدن نیز از دیگر مشکلات این مدل کاور است. کاور مبل پلاستیکی مقاومت بالایی دارد ولی در صورتی که از کیفیت بالایی برخوردار نباشد امکان زیادی وجود دارد که پاره شود.