۰ نفر

بهترین روش نگهداری طولانی مدت و فریز کردن انواع خورشت ها

۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۳۹
کد خبر: 678622
بهترین روش نگهداری طولانی مدت و فریز کردن انواع خورشت ها

فریز کردن غذا و خورشت بهترین شیوه برای اینکه بتوانید از تولید باقیمانده غذا و اتلاف آن ها پیشگیری کنید و آن ها را برای زمان طولانی نگهداری کنید.

بهترین روش فریز کردن انواع خورشت ها

به گزارش اقتصاد آنلاین، بعضی از زنان شاغل که‌ زمان کمی برای غذا درست کردن دارند در روزهای تعطیل انواع خورشت را درست کرده‌ و داخل فریزر قرار می دهند تا روزانه‌ زمان کمتری را برای آشپزی قرار می دهند.فریز کردن هر غذایی اصول خودش را دارد.

چنانچه خورشت زیادی تهیه نموده اید، برای پیشگیری از خراب شدن خورشت آن را به‌ روش زیر فریز کنید.

- نخست خورشت مورد نظر خود را درست کنید.

- برای انجماد کردن خورشت و غذایی که‌ آبدار هستند ، نخست آنها را داخل یخچال بگذارید تا سرد شوند. قرار دادن یک دفعه مقدار زیادی از مواد غذایی داغ در فریزر، دمای فریزر را پایین می‌آورد و مدت زمان مورد نیاز برای انجماد زیاد می شود که‌ باعث فاسد شدن غذا خواهد شد.

- بعد از سرد شدن منتظر بمانید که‌ چربی روی غذا سفت شود. این چربی ها را از روی غذا بردارید و دور بریزید. چربی ها به علت دارا بودن فساد پذیری بالا از عمر غذاهای منجمد شده‌ کم می کنند.

- آنگاه خورشت را به‌ مقدار احتیاج هر وعده‌ خود در ظرف نگهدارنده‌ در بسته‌ بریزید و داخل فریزر قرار دهید. ریختن خورشت در ظرف های در بسته‌ از تغییر مزه و رنگ آن ها پیشگیری می‌کند.

- روی هر ظرف فریز شده‌ برچسب بزنید و روی آن تاریخ بسته‌بندی و اسم ماده غذایی را بنویسید، تا آنها را به‌ وقت استفاده‌کنید و از خراب شدن آن ها پیشگیری شود.

- خورش ها را تا سه‌ماه‌می‌توان داخل فریزر نگهداری کرد ولی بهتر است زودتر از این زمان این غذاها را استفاده کنید.

فریز کردن غذا

نکته های مهم برای نگهداری خورشت در فریزر

- برای فریز کردن غذاها آن ها را به اندازه مورد احتیاج خود در هر وعده بسته بندی کنید چون بعد از باز شدن یخ مواد فریز شده فعالیت باکتری های درون آن آغاز می گردد و یخ زدن دوباره آن باعث تغییر رنگ، بد بو شدن و فاسد شدن غذا می شود.

- از ظروف نگهدارنده دردار پلاستیکی استفاده کنید. ظروف شیشه ای برای این کار مناسب نیستند، چون وقتی که  تغییر دمای ناگهانی انجام می گیرد، ترک می خورند.

- چنانچه خورش ها را در مقدار کمتر درون فریزر بگذارید، سرعت یخ زدایی زیاد شده ، از از بین رفتن و دور ریختن ماده غذایی نیز پیشگیری می شود.

نکته های مهم برای نگهداری خورشت در فریزر

- پس از آنکه خورشت را از فریزر بیرون آوردید و یخ آن ذوب گردید، آن را به خوبی داغ کنید و میل بکنید و از فریز کردن دوباره آن خودداری کنید.

- خورشت در دمای زیر منفی 18 درجه سانتی گراد یا صفر درجه فارنهایت تا سه ماه سالم می ماند.

- برای فریز کردن غذاها حتماً به دما، بسته بندی و شیوه فریز کردن آن ها توجه کنید.

- همه غذاها را نمی توان فریز کرد و خوردن برخی از غذاهای فریز شده می تواند زیان اور و خطرناک باشد.