۰ نفر

۲ شرور معروف در مهرآباد به دام پلیس افتادند

۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۴۶
کد خبر: 707330
۲ شرور معروف در مهرآباد به دام پلیس افتادند

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری اراذل و اوباش معروف محله مهرآباد، کلاهبردار عابربانکی، سارق تخریبگر خودرو و ... در انجام عملیات‌های جداگانه پلیسی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد معظمی گودرزی به تشریح تعدادی از ماموریت‌های پلیس پیشگیری تهران بزرگ در شبانه‌روز گذشته پرداخت و گفت: یکی از این ماموریت‌ها مربوط به درگیری اراذل و اوباش در محله مهرآباد است. خبر این اقدام در بامداد روز گذشته به پلیس اطلاع داده شده و اعلام شد که دو دستگاه خودرو درپی درگیری این اوباشگران تخریب شده است. با حضور ماموران در محل مشخص شد که اراذل و اوباش با استفاده از قمه و شمشیر و چوب  مردم را تهدید و مورد جراحت قرار داده و از محل متواری شده‌اند.

وی با بیان اینکه این اراذل و اوباش  با برهم زدن نظم عمومی باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده بودند، افزود: تیم عملیات کلانتری مهرآباد با اقدامات فنی و پلیسی هویت افراد را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دو نفر از اراذل و اوباشی را که در این محله اقدام به ایجاد رعب و وحشت کرده بودند در دو عملیات جداگانه در مخفیگاه‌هایشان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه دستگیرشدگان از اراذل و اوباش معروف بودند، گفت: این افراد تحت بازجویی قرار گرفته و درجریان آن به جرم خود و اخلال در نظم و امنیت شهروندان و تخریب خودرو ها اعتراف کردند. در ادامه نیز برای تکمیل روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارق حرفه‌ای در خانی‌آبادنو

معظمی همچنین از دستگیری سارق حرفه‌ای محتویات خودرو در محله خانی آباد نو خبرداد و گفت:‌ به دنبال افزایش سرقت محتویات خودرو در محله خانی آباد به یک شیوه مشابه رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستورکار تیمی از ماموران کلانتری این محل قرار گرفته و آنان تحقیقات میدانی خود برای شناسایی و دستگیری این فرد یا افراد را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی، هویت و مخفیگاه متهم را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: در ادامه تیمی از ماموران پلیس پیشگیری با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم مراجعه و با اطمینان از حضور وی در محل در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه او را دستگیر و در بررسی بیشتر از مخفیگاه تعدادی لوازم خودرو سرقتی اعم از سه دستگاه باطری، دو دستگاه کامپیوتر خودرو و ... را کشف و ضبط کردند.  

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی، گفت: متهم ۴۱ ساله در تحقیقات اولیه به ۲۰ فقره سرقت محتویات خودرو در خانی‌آباد به روش تخریب شیشه‌های خودرو معترف شد. همچنین تاکنون تعدادی از مالباختگان وی نیز شناسایی شدند. تحقیقات در پرونده این متهم که پیش از این نیز به دلیل سرقت دستگیر شده و به زندان افتاده بود، همچنان ادامه دارد.  

سارق خانه‌های محله نواب دستگیر شد

معظمی گودرزی در ادامه به دستگیری سارق منزل اشاره کرد و گفت:‌ در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در محله نواب رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان برعهده تیمی از ماموران کلانتری این محل قرار گرفت و آنان در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی مشخصات سارق را به دست آوردند.

وی ادامه داد: با کسب این اطلاعات ماموران کلانتری طرح مهار سارق را اجرا و گشت‌زنی‌های هدفمند خود را  آغاز کردند تا اینکه خودروی متهم در یکی از خیابان‌های محله مشاهده شد. دقایقی بعد متهم از خانه‌ای که ساکنان آن به مسافرت رفته بودند خارج شد و به محض مشاهده ماموران پا به فرار گذاشت. در نهایت و پس از دقایقی تعقیب و گریز پلیسی متهم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه متهم ۳۶ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت از منزل مذکور و پنج فقره سرقت مشابه دیگر در این محله اعتراف کرد، گفت:  همچنین از متهم اموال سرقتی اعم از ادکلن، ساعت هوشمند، برنج و ... مجموعا به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد. در حال حاضر تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان و شناسایی شکات ادامه دارد و همچنین متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کلاهبردار عابربانکی بازداشت شد

معظمی گودرزی از بازداشت فردی که با تعویض کارت‌های عابربانک اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبر داد و گفت:  به دنبال وقوع چندین فقره سرقت و کلاهبرداری به روش تعویض کارت عابر شهروندان در محله لواسانات دستگیری سارق در دستورکار تیم عملیات کلانتری  ۱۶۶ این محل قرار گرفت و ماموران گشت‌زنی‌های هدفمند را افزایش داده و در تحقیقات و پی‌جویی های انتظامی هویت متهم را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در حین گشت زنی در محله متهم را در حال تردد و زاغ زنی شهروندان و شناسایی سوژه برای سرقت مشاهده کردند، گفت:‌در همین راستا بلافاصله این فرد در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. این فرد که ۳۵ سال سن داشت، در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی و سرقت و کلاهبرداری با روش کمک به سالمندان و شهروندان و تعویض کارت عابر آنها با کارت عابر سوخته و غیر قابل استفاده و ۱۵ مورد سرقت مشابه معترف شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه برخی از مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفتند، گفت:‌ کارشناسان ارزش ریالی اولیه کلاهبرداری را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند. تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم و شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.