۰ نفر

یک منزل مسکونی در همدان منفجر شد / مصدومیت شدید سه نفر

۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۴۹
کد خبر: 706706
یک منزل مسکونی در همدان منفجر شد / مصدومیت شدید سه نفر

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان اعلام کرد: انفجار مهیب یک واحد آپارتمان در همدان موجب مصدوم شدن سه نفر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، انفجاری مهیب در یک واحد آپارتمان در خیابان نظر بیگ شهر همدان باعث تخریب و آتش سوزی این واحد مسکونی و مصدومیت بسیار شدید سه نفر شد.

ساعت ۲۰:۴۴ دقیقه سه شنبه ۲۳ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ در پی تماس های متعدد شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی همدان مبنی بر وقوع انفجار مهیب همراه با آتش سوزی در یک واحد مسکونی بلافاصله ستاد فرماندهی ۲ اکیپ عملیاتی را به محل حادثه اعزام کرد.

آتش نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند انفجار مواد محترقه در یک واحد مسکونی اتفاق افتاد که منجر به تخریب و آتش سوزی این خانه و همچنین شکسته شدن شیشه‌های ساختمان مجاور آن شده است.

آتش نشانان پس از حضور در محل نسبت به مهار و اطفای حریق این واحد اقدام کردند و ظرف مدت کوتاهی آتش را خاموش و مانع از گسترش آتش سوزی به سایر قسمت‌های ساختمان و واحدهای همجوار شدند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان گفت: آسیب به ماشین‌آلات و آتش‌نشانان در چهارشنبه‌سوری، منجر به قطع خدمت‌رسانی در قسمتی از شهر می‌شود.

صادق پورسینا افزود: تخریب ماشین‌آلات و مصدومیت آتش‌نشانان منجر به عدم خدمت‌رسانی به‌موقع در جای دیگری از شهر می‌شود.

وی تاکید کرد: شهروندان و والدین در روز چهارشنبه آخر سال نظارت کامل نسبت به رفت‌وآمد فرزندان خود داشته باشند.

پورسینا تصریح کرد: مواد محترقه دست‌ساز هر لحظه امکان انفجار در حین ساخت و حمل به علت گرمای بدن انسان در جیب، کیف و در دست را دارد که جوانان از این مساله ناآگاه بوده و تصور می‌کنند فقط با پرتاب این مواد منفجر می‌شوند.

وی ادامه داد: وقتی یکی از خودروهای عملیاتی از چرخه عملیات خارج شود، به طور قطع قسمتی از شهر دچار مشکلات امدادرسانی می‌شود که از جوانان خواهش می‌کنیم با مأموران آتش‌نشانی همکاری لازم را داشته باشند و اگر حریق و حادثه‌ای ایجادشده اجازه دهند آتش‌نشانان حادثه را کنترل کنند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اعلام کرد: حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال در شهر همدان تاکنون بدون فوتی بوده ولی ۳۰ مصدوم داشته که ۲۲ نفر از آنها دچار سوختگی شده‌اند.

محمدرضا شکوهی اظهار کرد: ۲۰ نفر هم اینک در بخش مراقبت‌های ویژه و مراکز درمانی بستری هستند.

وی افزود: همچنین ۲ نفر نیز از ناحیه چشم دچار مصدومیت شدید شده‌اند و ۳ نفر هم با مصدومیت خراشیدگی و بریدگی گزارش شده است.

شکوهی با بیان اینکه حوادث چهارشنبه سوری امسال در همدان تاکنون فوتی نداشته است، افزود: این آمار از ساعت ۱۶ امروز تا پیش از ساعت ۲۰۲۱ و ۳۰ دقیقه امشب بوده است.

انفجار ۲ منزل مسکونی در همدان

همچنین روابط عمومی سازمان آتش نشانی همدان اعلام کرد که انفجار دو منزل مسکونی ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در شهر همدان نیز ۶ مصدوم بر جا گذاشته است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۲ نفر به علت انفجار موادمحترقه و اشتعالزا در حوادث چهارشنبه سوری این استان جان خود را از دست دادند.