۰ نفر

تمهیدات پلیس پیشگیری برای چهارشنبه سوری و تعطیلات نوروزی

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبر: 705942
تمهیدات پلیس پیشگیری برای چهارشنبه سوری و تعطیلات نوروزی

معاون اجرایی پلیس پیشگیری فراجا با تاکید بر لزوم مشارکت و همکاری مردم با پلیس در تامین نظم و امنیت مناسبت‌های پایانی سال به تشریح بخشی از اقدامات و تمهیدات پیش بینی شده برای این ایام پرداخت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار "عباس مسعودی" به طرح‌های پیش بینی شده پلیس پیشگیری فراجا ویژه آخرین چهارشنبه سال و تعطیلات سال جدید پرداخت و اظهار کرد: این برنامه‌ها به دو بخش قبل و حین ماموریت تقسیم می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی افزود: از جمله اقداماتی که پیش از فرارسیدن مناسبت‌های یاد شده به وسیله پلیس پیشگیری در حال انجام است، بسیج امکانات و نیروها، توجیه و آموزش کامل کارکنان در رعایت اصول و مقررات حفاظتی و نحوه اجرای مأموریت در این روز‌ها همچنین آگاه‌سازی قشر جوان نسبت به استفاده از مواد محترقه خطرآفرین و عواقب ایجاد ناهنجاری می‌باشد.

معاون اجرایی پلیس پیشگیری فراجا خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از رخداد‌های ناگوار، شماری از اشخاصی که در سال‌های گذشته سابقه ارتکاب اعمال شرورانه یا فروش مواد منفجره و محترقه ممنوعه را داشتند تحت کنترل و نظارت خواهند بود.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی ماموریت در این ایام، همکاری و تقسیم وظایف یک اصل انکارناپذیر است و در همین راستا به منظور هم پوشانی انتظامی، تعامل لازم با سایردستگاه‌های امنیتی انجام و برای دستیابی به نتیجه هرچه بهتر، با سازمان‌های آتش‌نشانی، اورژانس، شهرداری، هلال احمر و... در رابطه با جلوگیری از آتش‌سوزی، مداوا و انتقال مجروحین احتمالی در حوادث ناشی از انفجار مواد محترقه و اطفاء حریق، هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

معاون اجرایی پلیس پیشگیری فراجا در ادامه به تشریح اقدامات پیشگیرانه پلیس برای ایام پایانی سال پرداخت و تصریح کرد: پایش فضای مجازی در همه بخش‌ها برای حفظ اشراف بر فضای عمومی و جلوگیری از ایجاد فضای تنش‌آمیز و توجیه و آموزش کارکنان ایستگاه‌های ایست و بازرسی برای جلوگیری از ورود مواد محترقه و منفجره و همچنین پیش‌بینی تیم‌های کشف وخنثی سازی با تسلط و آمادگی لازم برای شرایط خاص از دیگر تمهیدات پلیس پیشگیری پیش از این ایام است.

سردار مسعودی با بیان اینکه از ظرفیت خوب و کارآمد پلیس یاران مستقر در موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی نیز در تأمین امنیت و پیشگیری از وقوع جرایم در شب چهارشنبه و ایام پایانی سال نیز بهره‌گیری خواهد شد، گفت: از بعد معنوی نیز رعایت اخلاق اسلامی، رعایت حقوق شهروندی، سعه صدر در برخورد با متهمان و داشتن نظارت لازم بر نحوه دستگیری آنان به صورت جدی در دستور کار کارکنان پلیس پیشگیری فراجا قرار گرفته و نظارت و کنترل مستمر فرماندهان و واحد‌های نظارتی بر صحت عملکرد نیرو‌های عمل کننده در این مأموریت وجود دارد.

توصیه به شهروندان در روز‌های پایانی سال

سردار مسعودی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در روز‌های پایانی سال هستیم، خطاب به شهروندان توصیه‌هایی داشت و اظهار کرد: از هم اکنون باید مراقب فرزندانمان به خصوص با نزدیک شدن به پایان سال و فرا رسیدن چهارشنبه پایانی سال باشیم تا از آسیب‌های غیر قابل جبران ناشی از انفجار مواد محترقه و منفجره در امان بمانیم.

وی یادآور شد: متاسفانه طی سال‌های اخیر در خبر‌ها دیدیم و شنیدیم که نوجوانان و جوانان بر اثر غفلت و بی احتیاطی و به خاطر گرفتار شدن در هیجان‌های کاذب سلامت خود را از دست داده اند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پلیس همیشه و در همه حال در کنار مردم است و مشارکت مردم در برقراری نظم و امنیت ضروری می‌باشد از شهروندان عزیز درخواست کرد نهایت همکاری را با پلیس در روز‌های پایانی سال برای حفظ سلامت و امنیت عمومی با نظارت بر رفتار فرزندان خود داشته باشند تا با شادی و نشاط قدم به سال جدید گذاشته و خاطره ناگواری بر آن‌ها حادث نشود.

توصیه برای پیشگیری از سرقت در تعطیلات نوروزی

سردار مسعودی با اشاره به خرید‌های سال نو و تردد شهروندان در اماکن شلوغ و پرتردد از آن‌ها خواست تا از همراه بردن وجه نقد خودداری نموده و اشیاء گرانبهای خود را در منظر سارقان قرار ندهند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید به لزوم خود مراقبتی شهروندان و عمل به توصیه‌های پلیس برای حفظ اموال و دارایی‌های شخصی توصیه‌های لازم برای پیشگیری از وقوع سرقت را به این شرح اعلام کرد:

ـ کلید منزل خود را در دست رس افراد غیرمطمئن قرار ندهید.

ـ از بازگو نمودن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهیزید.

ـ از نگهداری وجوه نقد، طلا و ارز به مقدار زیاد در منزل خودداری کنید.

ـ در ایام پیش رو برای خرید حتما خودروی خود را در پارکینگ‌ها پارک نمایید.

ـ در صورت احتمال سفر، بستگان و همسایگان مورد اطمینان را در جریان قرار دهید تا مراقب منزل شما باشند و به طور مرتب به آن سرکشی کنند.

ـ در ایام پیش رو برای برای خانه تکانی، نظافت منزل و آپارتمان حتما از کارکنان شرکت‌های خدماتی مطمئن و معتبر استفاده شود.

ـ در صورت مشاهده افراد مشکوک در اطراف منزل مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ و کلانتری محل اطلاع دهید.