۰ نفر

اخطار تخلیه فوری برای ساکنان این محله از کرج!

۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰
کد خبر: 704586
اخطار تخلیه فوری برای ساکنان این محله از کرج!

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز اعلام کرد: مالکان واحدهای مسکونی و تجاری خیابان بوعلی حصارک کرج به علت احتمال ریزش ، اخطار تخلیه فوری دریافت کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، احمد افضلی روز شنبه در نشست اضطراری احتمال ریزش ساختمان های خیابان بوعلی حصارک کرج اظهار کرد: این نشست بر اساس گزارش واصله از اداره کل مدیریت بحران استانداری در خصوص عدم همکاری مالکان در تخلیه ساختمان های ناایمن واقع در خیابان بوعلی میدان حصارک تشکیل شده که با توجه به هشدارهای قبلی باید در اسرع وقت تخلیه شود.

وی افزود: این موضوع طی اخطاریه های مکرر به متصرفان و مالکان املاک ناایمن واقع در خیابان بوعلی صادر و ابلاغ شده که هیچ کدام از مالکان و کسبه توجهی به این موضوع مهم و حیاتی نکرده اند.

افضلی با تاکید بر اینکه خطر ریزش ساکنان خیابان بوعلی حصارک کرج را به صورت جدی تهدید می کند، تصریح کرد: شهرداری کرج به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه ناگواری باید با پیگیری جدی، مالکان این محدوده را که چند واحد مسکونی و تجاری را شامل می شوند، ترغیب کنند تا به هشدارهای داده شده توجه کرده و واحدهای فوق را تخلیه کنند.

تخلیه فوری ساختمان ها و اسکان موقت ساکنان در یک محل، پایدارسازی واحدها جهت جلوگیری از تخریب ناگهانی از سوی شهرداری کرج با همکاری سازمان قطار شهری یا از هر طریق ممکن، آسیب شناسی منشاء خطر از طریق تمام دستگاه های ذیربط با محوریت شهرداری کرج و تعیین تکلیف نهایی و بازسازی آن از طریق مبادی مربوطه و همچنین تشخیص نوع آب نشت داده شده از سوی شرکت آبفا از دیگر مصوبات این نشست بود.

کلانشهر کرج دارای یک هزار هکتار بافت فرسوده و غیر مقاوم مسکونی است که بخشی از این بافت ها اخطار تخلیه دریافت کرده اند.

استان البرز که دارای بیش از ۴۰۰ کیلومتر گسل زلزله است ، ۵۳ هزار واحد مسکونی قدیمی و غیر مقاوم در آن شناسایی شده است.