۰ نفر

علت فوت دانش آموز قمی مشخص شد

۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۲۳
کد خبر: 703634
علت فوت دانش آموز قمی مشخص شد

دانشگاه علوم پزشکی قم در اطلاعیه ای به تشریح چگونگی فوت دانش آموز قمی پرداخت و اختلال عملکرد کلیه و ایست قلبی را علت فوت وی اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، دانشگاه علوم پزشکی قم در پی دروغ پردازی‌ها و سو استفاده غیراخلاقی رسانه‌های غربی از فوت دختر ۱۱ ساله‌ای به نام خانم فاطمه رضایی ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار ایشان و به منظور تنویر افکار عمومی به استحضار همشهریان عزیز می‌رساند؛ مرحومه خانم رضایی در روز چهارشنبه مورخه ۳ اسفند ماه ساعت ۱۵:۱۴ دقیقه به دلیل درد ناحیه شکم همراه والدینش به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه می‌کند، والدین ایشان در توضیح روند بیماری میگویند چند روز است که باوجود اقدامات درمانی و مراقبت در منزل وضعیت دخترشان بهبودی نداشته است؛ پزشکان اقدامات اولیه درمانی را شروع و برای انجام معاینات بیشتر و درمان تخصصی بیمار را ۱۰ دقیقه بامداد پنجشنبه ۴ اسفند به بیمارستان حضرت فاطمه معصومه (س) منتقل می‌کنند.

بر اساس معاینات بالینی پزشکان بیمارستان، بیمار در بدو ورود به اورژانس دچار مشکلاتی از جمله اختلال عملکرد کلیه و علائم بیماری عفونی بوده که سریعاً بستری می‌شود.

بر اساس نتایج آزمایشات اوره و کراتین خانم رضایی به دلیل اختلالات کلیوی بالا رفته و از سوی دیگر با توجه به وجود عفونت در خون ایشان، پزشکان تشخیص بیماری ویروسی تنفسی ( مشکوک به آنفلوانزا) و یا عفونت‌های ثانویه باکتریال را مطرح می‌کنند، اما BMI بالا و افت شدید پلاکت خون بر مشکلات قبلی بیمار افزوده و با وجود تلاش کادر درمانی متأسفانه ایشان در همان روز ساعت ۱۸ دچار ایست قلبی شده و فوت می‌کند.

نکته قابل توجه اینکه، مرحومه خانم فاطمه رضایی سه هفته بوده که مدرسه نرفته است و از سوی دیگر هیچ حادثه مشکوک به مسمومیت در مدرسه تولیت که محل تحصیل ایشان بوده تاکنون گزارش نشده است.

در پایان ضمن ابراز تأسف و همدردی، برای این عزیز از دست رفته غفران الهی و برای خانواده مکرمشان صبر جزیل را مسئلت داریم.