۰ نفر

جاده مرگ که همچنان جان می گیرد

۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱:۲۷
کد خبر: 702791
جاده مرگ که همچنان جان می گیرد

جاده باریک و کم‌عرض خلیل‌آباد - بردسکن در جنوب غربی خراسان رضوی وجود دارد، جاده‌ای که شاهدیم شمار بسیاری از مسافران را به کام مرگ می‌کشاند، متأسفانه در اکثر ماه‎های سال شاهد تصادفات مرگبار در آن هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سال‌هاست جاده خلیل‌آباد و بردسکن یکی از ناایمن‌ترین و مرگبارترین محورهای مواصلاتی در  خراسان رضوی است، به طوری که در کمتر از ۲۴ ساعت مجدد امشب دومین تصادف در محور خلیل‌آباد به بردسکن اتفاق افتاد و طی این مدت منجر به فوت دو نفر شده است.

فرمانده پلیس‌راه بردسکن در تشریح جزییات حادثه منجر به فوت چهارشنبه شب که در محور خلیل‌آباد به بردسکن اتفاق افتاد گفت: مقارن ساعت ۲۰.۳۰ چهارشنبه شب در پی وقوع یک تصادف منجر به فوت بلافاصله نیروهای پلیس‌راه بردسکن به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ حسن شاکری اظهار کرد: در این تصادف که بین یک دستگاه خودروی زامیاد با سواری پراید  در محور خلیل‌آباد به بردسکن به وقوع پیوسته بود متأسفانه راننده پراید براثر شدت ضربه در صحنه جان خود را از دست داده و در آتش می‌سوزد.

وی علت حادثه را سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ ناشی از سبقت خودروی پراید اعلام نمود و اظهار کرد: خودروی پراید از قسمت جلو و به صورت شاخ به شاخ به یک دستگاه خودروی زامیاد که در مسیر کندر-خلیل‌آباد در حرکت بوده برخورد می‌کند که به دلیل شدت حادثه منجر به حریق سواری پراید و سوخته شدن راننده و فوت آن می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه بردسکن  عنوان کرد: در این حادثه دو نفر راننده و سرنشین خودروی زامیاد مصدوم و توسط اورژانس به بیمارستان خلیل‌آباد انتقال داده می‌شوند که شخصاً از آنها عیادت کرده و خوشبختانه وضعیت عمومی رضایت بخشی دارند.

مرز تردد و عبور وسایل نقلیه فقط یک خط ۱۰ سانتی

وی بیان کرد: متأسفانه تمامی محورهای پلیس‌راه حوزه استحفاظی پلیس‌راه بردسکن دو طرفه هستند و شرایط رانندگی در جاده دو طرفه بسیار مهم و حساس بوده به طوری که مرز تردد و عبور وسایل نقلیه فقط یک خط ۱۰ سانتی اکس وسط جاده است.

 شاکری در همین خصوص از رانندگان خواست؛ به عنوان عامل هوشمند در رانندگی با رعایت قوانین و مقررات و احترام به آن در حفظ جان خود و هم وطنان شریک باشند و از بروز تصادفات جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل بهار و افزایش سفرهای بین‌شهری شهروندان می‌طلبد، رانندگان در ساعات ابتدایی شب و در محور کاشمر به خلیل‌آباد که از ترافیک سنگینی برخوردار است ضمن رعایت سرعت مطمئنه، سرعت ایمن، بالا بردن حوصله و گذشت و صبوری در هنگام رانندگی و پرهیز از حرکات مخاطره‌آمیز به خصوص سبقت‌های غیرمجاز در پیشگیری از حوادث نقش مؤثری داشته باشند.

بالغ‌بر ۱۷ سال قبل مطالعات احداث باند دوم شادمهر به کاشمر و انابد به طول ۱۲۰ کیلومتر آغاز شد و ۶۰  کیلومتر تا کاشمر و ادامه مسیر به سمت خلیل‌آباد، بردسکن و انابد است که محور کاشمر به سمت خلیل‌آباد به طول ۱۴ کیلومتر در سال ۸۹ به علت ترافیک محلی که داشت اولویت فاز اول اجرا قرار گرفت و همچنین کلنگ اجرای باند دوم محور خلیل‌آباد به بردسکن در سال ۸۶ زده شد ولی تا به امروز هنوز روند اجرایی این محور ادامه دارد. این پروژه  در دولت‌های یازدهم و دوازدهم چندین بار کلنگ زنی شد.