۰ نفر

۷ زلزله جدید در جنوب ترکیه فقط طی ۱ ساعت

۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۵۲
کد خبر: 700075
۷ زلزله جدید در جنوب ترکیه فقط طی ۱ ساعت

داده‌های زمین‌نگاری از ترکیه نشان می‌دهد که فقط طی ۱ ساعت اخیر ۷ زلزله جدید در جنوب ترکیه با قدرت‌های بیش از چهار یا پنج ریشتر رخ داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های ترکیه ای بامداد سه‌شنبه از وقوع زمین‌لرزه جدیدی در مناطق آسیب‌دیده در زلزله روز دوشنبه خبر دادند.

سازمان لرزه‌نگاری ترکیه اعلام کرد زلزله‌ای جدید به قدرت ۵.۴ ریشتر ساعت ۱۲:۱۴ بامداد (به وقت ایران) در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در شهر گوک‌سون واقع در استان قهرمان‌مرعش رخ داده است.

داده‌های زمین‌نگاری از ترکیه نشان می‌دهد که فقط طی ۱ ساعت اخیر ۷ زلزله جدید در جنوب ترکیه رخ داده که دارای قدرت‌های بالای ۴ و ۵ ریشتر بودند.

پیش از این، «اورهان تاتار» رئیس سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرده بود که شمار تلفات این زلزله به ۲۳۱۶ کشته و ۱۳ هزار و ۲۹۳ مجروح افزایش یافته است. 

در پی وقوع این حادثه و تلفات بسیار آن، دولت ترکیه به دستور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور، به‌مدت یک هفته عزای عمومی اعلام کرده و گفت تا تاریخ ۱۲ فوریه پرچم ترکیه در اماکن داخل و تمام دفاتر دیپلماتیک در خارج از کشور به حالت نیمه‌افراشته خواهد بود.

روز دوشنبه بود که دو زلزله شدید به قدرت‌های ۷.۸ ریشتر در ساعت ۴:۱۷ بامداد و ۷.۵ ریشتر در ساعت ۱۳:۲۴ ظهر به مرکزیت استان قهرمان‌مرعش در جنوب ترکیه رخ داد و به ۹ استان دیگر نیز آسیب رساند.

۷ زلزله جدید در جنوب ترکیه فقط طی ۱ ساعت

۷ زلزله جدید در جنوب ترکیه فقط طی ۱ ساعت