۰ نفر

ماجرای حمله فرد مسلح به خوابگاه دختران دانشگاه تهران چه بود؟

۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبر: 682866
ماجرای حمله فرد مسلح به خوابگاه دختران دانشگاه تهران چه بود؟

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره خبر ورود فرد مسلح به خوابگاه دختران این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علیرضا وجهی، معاون دانشجویی دانشگاه تهران ضمن تکذیب شایعه امروز مبنی بر ورود فرد مسلح به خوابگاه فاطمیه دانشگاه تهران گفت: این خبر کذب و شایعه است نگرانی وجود ندارد.

همچنین روابط عمومی دانشگاه تهران در پی انتشار این شایعه هر گونه ورود افراد غیرمرتبط با دانشگاه به درون خوابگاه‌های دانشجویی را تکذیب کرد.

در اطلاعیه این دانشگاه آمده است: «از ساعاتی قبل شایعه‌ای مبنی بر ورود فردی مسلح به یکی از خوابگاه‌های دانشگاه تهران از سوی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. گزارش‌گیری معاونت دانشجویی و اداره‌کل حراست دانشگاه تهران از خوابگاه‌های دانشگاه حاکی از کذب بودن این شایعه بوده و وضعیت در خوابگاه‌های دانشگاه تهران عادی است.

در پی انتشار این موضوع، مدیرکل و معاونان اداره کل حراست دانشگاه تهران با حضور در مجتمع خوابگاه‌های دانشگاه تهران به رصد موضوع ادعایی پرداخته و گزارش ارائه‌شده حاکی از کذب بودن این موضوع است.

در روزهای اخیر برخی افراد با ساماندهی یک جنگ شناختی و عملیات روانی در شبکه‌های اجتماعی در صدد ناامن جلوه دادن جامعه و بخش‌های مختلف از جمله دانشگاه بوده و انتشار شایعه ورود فرد مسلح به داخل یک خوابگاه دانشگاه تهران نیز اقدامی در همین راستا ارزیابی می‌شود.

هر چند سابقه تلاش ورود عاملان اغتشاشات به دانشگاه به منظور وارد نمودن مواد آتش‌زا و همچنین اسلحه سرد در دو ماه اخیر وجود داشته است اما با مساعی و اقدامات تأمینی و جانفشانی‌های مأموران حفاظت فیزیکی و حراست دانشگاه تهران، عاملان این طراحی‌ها ناکام مانده و تحویل مرجع انتظامی شده‌اند.»

از صبح امروز دوشنبه ۳۰ آبان خبری در فضای مجازی منتشر شده است مبنی بر اینکه فردی مسلح و غیر دانشجو وارد خوابگاه دختران (فاطمیه) دانشگاه تهران شده و به دانشجویان اطلاع داده شده در اتاق‌های خود بمانند.