۰ نفر

روشن ماندن کباب پز ۶ قربانی گرفت

۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبر: 680542
روشن ماندن کباب پز ۶ قربانی گرفت

عصر روز چهارشنبه مردی در تماس با اورژانس ۱۱۵اردبیل گفت که چند نفر از اعضای خانواده‌اش دچار گازگرفتگی شده‌اند و نیاز به کمک دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری؛ ۶زن، مرد و کودک در اردبیل برای تفریح دور یکدیگر جمع شده بودند تا کباب بخورند؛ اما روشن ماندن کباب پز حادثه تلخی را رقم زد و به قیمت جان‌شان تمام شد. این حادثه در حالی اتفاق افتاد که از سایر نقاط کشور نیز خبر می‌رسد که گازگرفتگی موجب مسمومیت و جانباختن شمار دیگری شده است.

 عصر روز چهارشنبه مردی در تماس با اورژانس ۱۱۵اردبیل گفت که چند نفر از اعضای خانواده‌اش دچار گازگرفتگی شده‌اند و نیاز به کمک دارند. در فاصله کوتاهی پس از این تماس تلفنی بود که امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه در شهرک دانشگاه رساندند.

امدادگران به محض ورود به این خانه با پیکرهای بی‌جان ۶نفر مواجه شدند. قربانیان ۲دختر و پسر ۵، ۶ساله، ۲مرد حدود ۲۲، ۲۳ساله و ۲خانم حدود ۳۰ساله بودند و شواهد نشان می‌داد چندین ساعت از جانباختن‌شان می‌گذرد. همچنین کباب‌پزی با شعله‌های روشن در اتاق وجود داشت که نشان می‌داد قربانیان به‌احتمال زیاد به‌دلیل گازگرفتگی فوت شده‌اند.

در این شرایط ماجرا به پلیس نیز گزارش شد.  فردی که با اورژانس تماس گرفته بود عموی حادثه‌دیدگان بود. او گفت: محل حادثه خانه پدرم است. برادرزاده‌هایم شب قبل برای تفریح به آنجا رفته بودند اما بعد از آن هرچه تماس گرفتیم به تماس مان پاسخ ندادند تا اینکه امروز نگران شدم و به خانه پدرم آمدم تا سراغی از آنها بگیرم اما همین که وارد شدم آنها را دیدم که بی‌حال روی زمین افتاده بودند. وقتی دقت کردم متوجه شدم که متأسفانه هر ۶نفرشان فوت شده‌اند. در همین حال، دکتر سعید مهری، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اردبیل جزئیات بیشتری از این حادثه را برای همشهری بازگو کرد و گفت: قربانیان از شب قبل برای تفریح و دور هم بودن به محل حادثه که خانه پدربزرگ‌شان بود رفته بودند. آنها آن شب کباب درست کرده بودند و کباب‌پزشان روشن مانده بود و چون اتاقی که در آن حضور داشتند کوچک بود و فضای بسته‌ای داشت همگی دچار گازگرفتگی شده بودند.

مهری ادامه داد:‌ زمانی که همکارانم به محل حادثه رسیدند اجساد دچار جمود نعشی شده بود و دست‌کم ۱۸ساعت از فوت آنها می‌گذشت. مشخص نبود که قربانیان فراموش کرده بودند کباب‌پز را خاموش کنند یا اینکه از آن برای گرم کردن اتاق استفاده کرده بودند. با وجود این حتی بخشی از کباب‌هایی که درست کرده بودند به‌طور دست نخورده در آنجا باقی مانده بود. رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اردبیل در ادامه گفت: اگر حادثه‌دیدگان کباب‌پز را در بیرون اتاق قرار می‌دادند و آنجا کباب درست می‌کردند این حادثه اتفاق نمی‌افتاد.  در همین حال، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل ضمن تأیید خبر جان باختن ۶نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن به دلیل  روشن ماندن کباب‌پز از شروع تحقیقات درباره این حادثه خبر داد.