۰ نفر

شگرد جدید کلاهبرداران با وام ۱۰ میلیونی یارانه / مراقب باشید

۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۳
کد خبر: 673210
شگرد جدید کلاهبرداران با وام ۱۰ میلیونی یارانه / مراقب باشید

پیامک دریافت وام ۱۰ میلیونی یارانه‌ها برای کلاهبرداری از مردم است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتای استان مرکزی گفت: در کلاهبرداری جدید مجرمان با ارسال پیامکی حاوی لینک‌های آلوده، کاربران را ترغیب به ارسال کد ملی و شماره تماس سرپرست خانوار به منظور دریافت وام ۱۰ میلیونی یارانه‌ها کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

سرهنگ آنقی افزود: با پیگیری‌های انجام شده پرداخت چنین تسهیلاتی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تکذیب شده و این سازمان تا کنون هیچ برنامه‌ای برای پرداخت چنین وامی به مردم نداشته است و در حال حاضر سازمان هدفمندی یارانه‌ها تنها در ۲ حوزه ثبت درخواست متقاضیان یارانه جدید و اعلام وضعیت یارانه‌بگیری شهروندان از طریق سامانه رفاهی فعالیت دارد.

او با تاکید بر این موضوع که چیزی به نام وام ۱۰ میلیون تومانی وجود ندارد و این تماس‌ها با هدف کلاهبرداری از شهروندان برقرار می‌شود، اضافه کرد: هموطنان به‌هیچ‌وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند و جهت بررسی صحت و سقم موضوع، به وب‌سایت اصلی سازمان مربوطه مراجعه نمایند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با تأکید براینکه این پیام‌ها تنها با هدف کلاهبرداری از شهروندان به شماره‌های همراه آنان ارسال می‌شود گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق تماس تلفنی با شماره ۰۹۳۸۰ مرکز فوریت‌های پلیس فتا پیگیری کنند