۰ نفر

نقشه زیرزمینی برای شکار عتیقه های مرد قمی

۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲
کد خبر: 660172
نقشه زیرزمینی برای شکار عتیقه های مرد قمی

دو سارق سکه‌های قدیمی و اشیای عتیقه که حین انجام معامله از فروشنده سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رکنا، بهادر اسماعیلی، جانشین فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: فردی با طرح شکایت مبنی بر اینکه از سال‌ها قبل به علت علاقه به اشیای عتیقه اقدام به خرید و جمع‌آوری کلکسیونی از سکه‌های قدیمی طلا، نقره و مس متعلق به دوره‌های اشکانی، ساسانی و تعدادی سر پیکان مفرغی هزاره اول قبل از میلاد به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال کرده و حین انجام معامله، اموال موصوف از وی سرقت شده است، موضوع در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: مال‌باخته در اظهارات خود عنوان کرد به علت مشکلات مالی جهت فروش اموال یاد شده از طریق یکی از دوستانش با یک خریدار آشنا و در زیرزمین منزلی قصد انجام معامله داشته که در این حین، یکی از طلبکاران به درب منزل مراجعه می‌کند و نام‌برده برای اقناع طلبکار می‌رود که در همین حین اموال به سرقت می‌رود.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: در تحقیقات پلیس مشخص شد مالک منزل با نقشه قبلی و تبانی با خریدار، یکی از طلبکاران مال‌باخته را از حضور وی در محل مطلع کرده تا نقشه‌شان را عملی کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه دو نفر در این رابطه دستگیر و اموال شامل ۵۶ عدد سکه و سر پیکان عتیقه کشف شده است، افزود: در نهایت با هماهنگی مقام قضایی، اموال مکشوفه تحت عنوان اموال تاریخی و فرهنگی کشور تحویل سازمان میراث فرهنگی استان شد.