۰ نفر

ّ

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۶
کد خبر: 656334
ّ

پلیس جمهوری چک یک فراری ۴۵۸ را که از مجرمان توقیف شده بود به یک خودروی گشت تبدیل کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، این ابرخودروی ایتالیایی با موتور V۸ می‌تواند در ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن بیش از ۳۲۵ کیلومتر در ساعت است.

این ابرخودروی ۲۰۱۱ که امروز حدود ۱۵۰ هزار پوند ارزش دارد، به یکی از سریع‌ترین خودرو‌های پلیس در اروپا تبدیل شده است و مقامات می‌گویند که برای تعقیب سارقان و برای سرکوب مسابقات خیابانی غیرقانونی در کشور استفاده می‌شود.

رنگ زدن فراری پلیس، نصب آژیر‌ها و چراغ‌های چشمک زن و نصب تمام تجهیزات لازم در داخل برای افسران به مجموع حدود ۱۰۳۰۰ پوند هزینه داشته است.

پلیس جمهوری چک در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اصلاح هزینه کمتری نسبت به خرید یک خودروی گشتی اشکودا دارد، که حدود ۱۲۸ کیلومتر در ساعت سرعت کمتری دارد.

پلیس گفت فراری خدمات خود را از روز دوشنبه آغاز کرد و در مقابل تهاجمی‌ترین رانندگان در بزرگراه‌های چک مستقر شد.

پلیس گفت که در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۰ مورد گزارش مسابقات خیابانی غیرقانونی در کشور گزارش شده است که در آن اتومبیل‌های با عملکرد بالا در جاده‌های عمومی به سرعت بسیار بالایی می‌رسند که یک خودروی گشت عادی نمی‌تواند به طور کامل با آن رقابت کند. حالا به نظر می‌رسد تعداد کمی از متخلفان می‌توانند از چنگال این ابرخودروی فراری فرار کنند.

پلیس می‌گوید فراری با ارزش‌ترین یا کمیاب‌ترین موتوری نیست که از مجرمان کشف و ضبط کرده است و می‌گوید در ۱۲ ماه گذشته در مجموع ۹۰۰ وسیله نقلیه را ضبط کرده است. اکثریت قریب به اتفاق خودرو‌هایی که توقیف می‌کند فروخته می‌شوند و درآمد حاصل از آن برای پوشش خسارت وارده توسط متخلف استفاده می‌شود.

پلیس چک اولین ارگانی نیست که از یک ابرخودرو به عنوان یک وسیله نقلیه گشتی استفاده می‌کند، اگرچه این اولین مورد شناخته شده‌ای است که از خودرویی استفاده می‌کند که از دست مجرمان خارج شده است.

پلیس دبی به داشتن ناوگانی از سوپراسپرت‌ها برای گشت زنی در جاده‌های آن شهرت دارد.