۰ نفر

تازه‌ترین آمار از جانباختگان سیل استهبان

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۴
کد خبر: 655146
تازه‌ترین آمار از جانباختگان سیل استهبان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به امدادرسانی در حادثه سیل‌وآبگرفتگی در استان فارس گفت: بر اثر این حادثه تاکنون ۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۳ نفر هم مفقود شده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ مهدی ولی پور افزود: بر اثر سیل روز گذشته در شهرستان‌های استهبان و نیریز، از پهنابه نیریز تا سد استهبان (حدود ٤٠ کیلومتر)، ۸۹ نفر دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه وقوع سیل، بیشترین خسارت و آسیب را در منطقه تفریحی امامزاده سلطان شهباز استهبان به جا گذاشته، افزود: امدادگران هلال‌احمر با حضور در منطقه حادثه‌دیده، ۷۴ نفر را از محاصره سیلاب نجات دادند اما متاسفانه ۱۵ نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده، ۸ نفر هم مفقود شده‌اند.

رئیس سازمان امدادونجات گفت: تا ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، ۲۹ تیم عملیاتی شامل ١٤٠ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر با به‌کارگیری ۲۴ خودروی عملیاتی برای نجات حادثه‌دیدگان در عملیات امدادرسانی مشارکت داشته‌اند.

یادآور می‌شود؛ روستاهای امام زاده سلطان شهباز، باغ شاد، دهویه، بخنو، درب قعله، انجیرک علیا و سفلا، آب بند، بردنو و مهدی آباد از روز گذشته متاثر از سیل و آبگرفتگی در استان فارس بودند.