۰ نفر

انهدام دو باند اسکیمری در البرز

۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵
کد خبر: 649448
انهدام دو باند اسکیمری در البرز

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز از شناسایی و دستگیری دو باند کلاهبردار که با روش اسکیمر بیش از ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، سرهنگ رسول جلیلیان رئیس پلیس فتا البرز گفت: تعداد زیادی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شدند مبالغی بصورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: پس از اخذ اظهارات مالباختگان موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا البرز تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه از تمامی شکات پرونده و اشتراک گیری ریز تراکنش‌های حساب‌های بانکی آنان مشخص گردید پشت پرده سرقت از کارت‌های بانکی افراد دو باند کلاهبردار اسکیمری می‌باشد که یکی از باند‌ها در پوشش فروش لامپ‌های ریسه‌ای و باند دیگر در پوشش یک مرکز تشخیص رنگ خودرو اقدام به کپی کارت‌های بانکی مشتریان می‌کردند.

سرهنگ جلیلیان گفت: با توجه به اینکه متهمان به صورت کاملا حرفه‌ای اقدامات مجرمانه خود را پیش برده و سعی در پنهان ماندن هویت خود داشتند، اما با چتر اطلاعاتی و اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا استان محل اختفای متهمان مورد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در ۲ عملیات مختلف دستگیر و از این ۲ باند تعداد ۲ دستگاه اسکیمر، ۲ دستگاه پوز، ۶ دستگاه گوشی تلفن همراه، بیش از ۳۰۰ کارت بانکی خام و کپی شده کشف و ضبط گردید.

رئیس پلیس فتا استان البرز از معرفی متهمان به همراه پرونده به دادسرا جهت تکمیل مراحل قانونی خود خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: تا حد امکان خرید‌های خود را از فروشگاه‌های معتبر و ثابت انجام دهند و با انگیزه خرید با قیمت پایین‌تر و ارزان‌تر از دستفروش‌های سیار به هیچ وجه خرید نکنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند، همچنین در هنگام پرداخت با کارت‌خوان، ابتدا بررسی کنید که هیچ‌گونه دستکاری توسط مجرمان روی دستگاه صورت نگرفته باشد و حتماً خودتان کارت کشیده و رمز را وارد و رسید آن را دریافت نمایید.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: شهروندان جهت ارسال گزارش و یا در صورت وقوع هرگونه اتفاق و حادثه‌ای در فضای سایبر بلافاصله با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا ارتباط برقرار نموده تا نسبت به دریافت خدمات فوریت سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا بهرمند گردند و یا با آدرس الکترونیکی به نشانی www.cyberpolice.ir از بروز‌ترین اخبار و حوادث و آموزش‌های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع گردند.