۰ نفر

وزش تندباد و بارش برف تا فردا در استان اردبیل ادامه دارد

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۷
کد خبر: 621925
وزش تندباد و بارش برف تا فردا در استان اردبیل ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: تا اواسط هفته آتی شاهد آسمانی ابری، وزش باد خزری(گاهی تند)، رخداد مه و بارش برف(در نوار شمالی استان بارش باران) خواهیم بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  تسنیم، سیاوش محمدی  دراردبیل با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی استان اردبیل اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تقویت جریانات شمالی است که با رطوبت خزری نیز همراه خواهد بود.

 وی افزود: بر این اساس تا اواسط هفته آتی شاهد آسمانی ابری، وزش باد خزری(گاهی تند)، رخداد مه  و بارش برف(در نوار شمالی استان بارش باران) خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: اوج ناپایداری‌ها در نوار شمالی و نیز نوار شرقی استان خواهد بود و بارش‌ها در نوار شمالی استان می‌تواند سبب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌های فصلی شود و در نواحی مرکزی و جنوبی استان بارش ها عموماً به شکل بارش خفیف برف خواهد بود.

محمدی ادامه داد: در مدت مذکور در مناطق مرکزی و جنوبی استان شاهد تداوم استقرار هوای سرد زمستانی بویژه طی ساعات شبانه و صبحگاهی خواهیم بود و احتمال اختلال در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل به دلیل دید افقی کم و پایین بودن کف ابر دور از انتظار نخواهد بود.

وی اظهار کرد: به هم استانی‌ها توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۵۱ و سطح نارنجی شماره ۵۲ استان اردبیل توصیه می‌شود و از روز دوشنبه (۱ فرودین ۱۴۰۱) از شدت ناپایداری‌ها موقتاً قدری کاسته خواهد شد.