۰ نفر

هشدار پلیس فتا در خصوص خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷
کد خبر: 619629
هشدار پلیس فتا در خصوص خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی

رییس پلیس فتا پایتخت در خصوص خرید و فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد و گفت: علاوه بر تهدیدات جانی این موضوع، کلاهبرداران نیز به بهانه فروش مواد محترقه در کمین هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رییس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: بر اساس قانون خرید و فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع بوده و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مجرمان از هر بستری برای رسیدن به خواسته‌شان استفاده می‌کنند خاطرنشان کرد: این افراد شیاد برایشان مهم نیست که گروه هدف کودکان و نوجوانان هستند و یا اینکه فروش این لوازم جان انسانی را به خطر می‌اندازند.

گودرزی بیان کرد: متأسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این خصوص بوده‌ایم، لذا خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا کودکان آنها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال خرید و ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند و در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوند.

رییس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: در این بین مجرمان اینترنتی فرصت طلب نیز بیکار نمی‌نشینند و با تبلیغات دروغین تحت عناوین مختلفی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به گفته وی تعدادی از این متهمان در پوشش فروش مواد محترقه و آتش بازی با طراحی درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات کارت بانکی کاربران را سرقت کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می‌کنند و عده‌ای نیز بعد از دریافت وجه کاربران را بلاک کرده و دیگر پاسخگوی آنها نیستند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس را در این خصوص جدی بگیرند زیرا خسارات‌های مالی قابل جبران است اما صدمات جسمی و تلفات جانی قابل جبران نیست و همواره مراقب ترفند کلاه‌برداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.