۰ نفر

در جست و جوی گمشدگان «بردخون»

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۴۱
کد خبر: 617409
در جست و جوی گمشدگان «بردخون»

این روزها همه در روستای سالم آباد تنگستان استان بوشهر بسیج شده‌ اند تا بتوانند ردی از سه هم روستایی خود در دریا پیدا کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام جم، سه صیادی که روز یکشنبه هفته گذشته برای صید ماهی به دل دریا زدند و دیگر برنگشتند. خانواده این سه صیاد روزهای بیم و امید را سپری می‌کنند و چشمشان به دریاست تا خبری از آنها بیاید اما عصر که می‌شود، تیم‌های جست‌وجو دست‌خالی برمی‌گردند و هر روز امید به زنده یافتن آنها کمرنگ‌تر می‌شود.

پس از شش روز جست‌وجوی تیم‌های امدادی و اهالی روستا، قایق سه صیاد و تور ماهیگیری آنها پیدا شده اما اثری از خودشان نیست.

عیسی سلیمی از بستگان این صیادان به خبرنگار جام‌جم گفت: «روستای سالم‌آباد از توابع بخش ساحلی دلوار شهرستان تنگستان استان بوشهر در ۶۵کیلومتری بوشهر قرار دارد. روستا حدود ۸۰۰ نفر جمعیت دارد که شغل اصلی مردان روستا صیادی است. آنها برای صید به ساحل خورخان بردخون می‌روند و غروب برمی‌گردند.»

جواد و جلال دو برادرند که صبح یکشنبه هفته گذشته همراه پسر عموی خود، دانیال به دل دریا زدند. آنها تور خود را در عمق دریا پهن‌می‌کردند و پس از دو ساعت با جمع کردن آن، راهی بازار می‌شدند تا صید خود را بفروشند و دست پر به خانه بیایند اما سرنوشت آن روز برای آنها طور دیگری رقم خورده بود. ناگهان هوا توفانی شد و سه صیاد جوان را غافلگیر کرد.

سلیمی ادامه می‌دهد: «به نظر می‌رسد روز یکشنبه صید آنها زیاد بوده و به همین دلیل تور را دیر جمع کردند و گرفتار شدند. یکی از آنها حوالی عصر با یکی از بستگان تماس می‌گیرد و خبر می‌دهد در توفان گرفتار شده‌اند. آن‌طور که او گفته بود، در چهار مایلی بردخون به دلیل توفان و سنگینی قایق گرفتار حادثه شده بودند. او درخواست کمک کرد و بعد از آن تلفنش از دسترس خارج شد.»

این تماس خیلی زود در روستا پیچید و اهالی راهی ساحل شدند. نیروهای امدادی هم خبردار شده و خود را به ساحل رساندند اما به دلیل وضعیت دریا آن شب نتوانستند جست‌وجوی گسترده‌ای انجام دهند و صبح روز بعد با آرام‌شدن دریا تیم‌های امدادی بسیج و سپاه همراه اهالی روستا با قایق و بالگرد، جست‌وجو را آغاز کردند اما ردی از آنها نبود.

ماشاءا... واعظ، فرمانده بسیج دریایی خورخان بردخون درباره عملیات جست‌وجو می‌گوید: «به محض دریافت خبر توسط بسیج دریایی، نیروهای بسیجی پایگاه شهید غلامی خورخان و پایگاه شهید ابراهیمی کری، فراخوان و آماده اعزام شدند که به دلیل توفانی بودن دریا و جزر شدید در منطقه خورخان به ساعات پایانی شب موکول شد.

در نهایت جست‌وجوها توسط نیروهای مردمی در قالب بسیج دریایی از خورخان، کری و دیر، شناورهای رزمی پایگاه شهید دلواری عامری، شناور ناجی اداره بندر دیر و سه فروند بالگرد از منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، اداره بنادر و دریانوردی و هلال احمر بوشهر ادامه یافت.

نیروهای مردمی روز دوم جست‌وجو توانستند دو مخزن سوخت و پرچم نشانگر تور ماهیگیری این سه صیاد را پیدا کنند.»

شش روز جست‌وجو برای یافتن سه صیاد بی‌نتیجه مانده و خانواده‌شان هر روز صبح با هزاران امید به ساحل می‌آیند و غروب ناامید به خانه برمی‌گردند. به گفته سلیمی، جست‌وجوگران، قایق سه صیاد را هم پیدا کرده‌اند اما از خودشان خبری نیست و جست‌وجوها برای یافتن آنها توسط بسیج دریایی، سپاه و اهالی روستا ادامه دارد.