۰ نفر

کاربران مجازی قبل از خرید اینترنتی اعتبار سنجی کنند

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۳
کد خبر: 610424
کاربران مجازی قبل از خرید اینترنتی اعتبار سنجی کنند

رییس پلیس فتا البرز از کاربران خواست قبل از خرید های اینترنتی ازسایت های مختلف اعتبار سنجی کنند تا در دام کلاهبرداران قرار نگیرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رسول جلیلیان  اظهار  داشت: اکنون با توجه به مناسبت های پیش رو و افزایش خریدهای مجازی می طلبد کاربران قبل از خرید از صحت و اعتبار سایت ها  مطمئن شوند.

وی اضافه کرد: کاربران قبل از خرید  باید به  نماد اعتماد الکترونیکی، وجود صفحه تماس با ما روی وب‌سایت، تولید محتوا، وجود بخش نظرات کاربران و درگاه امن برای خرید را  مورد توجه قرار دهند.

جلیلیان گفت:  در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به دلیل وجود صفحات بی شمار در این پلتفرم، امکان اعتبارسنجی دقیقی در دسترس نیست  و هر روزه  گزارش هایی از  کلاهبرداری از این سایت‌ها دریافت می شود.

رییس پلیس فتا البرز افزود: برخی تبلیغات کاذب مجازی  راهی برای سودجویان سایبری بوده که با استفاده  از ترفند آگهی های کاذب و تبلیغات  جذاب  تلاش می‌کنند کاربران خود را  افزایش داده تا  بتوانند  به  اهداف مجرمانه  خود  دست  یابند.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات  جذاب  یکی  از  ترفندهایی است  که  مجرمان  سایبری  با نصب  نرم افزارها  و با اقناع کاربران  را فریب می‌دهند که در چنین شرایطی کاربران باید از سایت هایی که دارای نماد الکترونیکی بوده خرید  و هنگام پرداخت وجه از درگاه اصلی اقدام به تراکنش کنند.

رییس پلیس  فتا  البرز  یادآور شد  که  در چنین  شرایطی  کلاهبرداران  با  ترفند  خاص  کاربران  را  وادار  به ارائه اطلاعات بانکی ، شماره کارت،  رمز اینترنتی CVV۲  و تاریخ  انقضای  کارت بانکی می کنند.

جلیلیان گفت: مجرمان  سایبری  از  این  بستر  سوءاستفاده کرده  و  با  طراحی  زیبا و وسوسه انگیز  و با مخاطب شناسی  خاص  اقدام  به کلاهبرداری  اینترنتی  می‌کنند.

وی  اظهار داشت: مردم  قبل  از  خرید  مجازی  باید  از  اصلی  بودن  صفحه  سایت  و  نشانی  اینترنتی  مطمئن شوند تا  در دام درگاه های  جعلی  قرار  نگیرند،  در  غیر  این صورت  کلاهبرداران  با  ترفندهای  خاص  مانند  ایجاد صفحات  جعلی از حساب های بانکی  مردم  برداشت خواهند کرد.

جلیلیان ، سایت پلیس فتا را مرجع کامل  آخرین اطلاعات  و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.