۰ نفر

دستگیری کلاهبرداران هزار میلیارد تومانی پایتخت

۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۵:۳۵
کد خبر: 559658
دستگیری کلاهبرداران هزار میلیارد تومانی پایتخت

3 مرد شیاد که زمین‌های بدون صاحب را شناسایی کرده و با جعل اسناد و مدارک آنها را می‌فروختند در حالی دستگیر شدند که هزار میلیارد تومان از این طریق کلاهبرداری کرده‌اند.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده با شکایت یک کلاهبرداری در دستور کار مأموران کلانتری 134 شهرک قدس قرار گرفت. مأموران با رصدهای اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه روزی در نهایت اعضای یک باند 3 نفره را در غرب تهران، شناسایی کردند و پس از دریافت مجوزهای لازم قضایی، موفق شدند هر 3 متهم این پرونده را در مخفیگاهشان بازداشت کنند.

سرهنگ «جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این باره گفت: متهمان در تحقیقات اولیه به 30 فقره کلاهبرداری در غرب تهران اعتراف و عنوان کردند که در تعدادی از موارد کلاهبرداری شده زمین‌های بلاصاحب و رها شده را شناسایی و با جعل اسناد و مدارک هویتی خود را مالک این زمین‌ها معرفی می‌کردند و آن را به خریداران می‌فروختند.

وی افزود: متهمان همچنین اعتراف کردند با خرید سندهای مسروقه از سارقان و جعل مدارک هویتی خود را به‌عنوان مالکان این املاک به خریداران معرفی می‌کردند و با دریافت قسمتی از پول مورد معامله از محل متواری می‌شدند و دیگر پاسخگوی مالباختگان نبودند.

کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را هزار میلیارد تومان برآورد کرده‌اند و متهمان پس از تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.