۰ نفر

انهدام باند حرفه ای قاچاق مواد مخدر در "خاش"

۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۲
کد خبر: 532700
انهدام باند حرفه ای قاچاق مواد مخدر در "خاش"

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه تکاوران انتظامی استان با اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر و کشف یک تن و ۳۱۹ کیلو گرم مواد افیونی در شهرستان های خاش و ایرانشهر خبر داد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا وسیما؛ ، سردار احمد طاهری گفت : روز گذشته با رصد اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان و همچنین اقدامات انتظامی شهرستان های "خاش و ایرانشهر"، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال محموله مواد مخدر از مرزهای جنوب شرق کشور به سمت شهرستان های خاش و ایرانشهر و سپس به شمال استان و مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

وی افزود: عصر روز گذشته تکاوران پلیس، در قالب چندین تیم عملیاتی با رصد منطقه در محورهای مواصلاتی شمالی استان و همچنین شهرستان های ایرانشهر و خاش، این باند مسلح را که با ۳ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و یک دستگاه زانتیا در حال جابه جایی محموله مواد مخدر بودند، مشاهده و به آنها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این عملیات  ،  ضمن توقیف خودروهای قاچاقچیان و دستگیری ۴ تن از آنان، ماموران در بازرسی از ۳ دستگاه خودرو پژو و یک دستگاه زانتیا و همچنین محل نگهداری آنان موفق به کشف یک تن و ۳۱۹ کیلو گرم مواد مخدر شد.

وی افزوده  از این مقدار ۶۰کیلو و ۴۰۰گرم آن حشیش ،۱۳ کیلو گرم هروئین، ۱۰ کیلوگرم کراک ، و ۸۰۰ گرم مرفین و مابقی مربوط به تریاک است .

سردار طاهری با اشاره به اینکه در این عملیات ۲ گلوله آرپی جی و یک قبضه کلت کمری از قاچاقچیان کشف شد، بر عزم جدی پلیس استان سیستان و بلوچستان در برخورد با قاچاق مواد مخدر تأکید کرد و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس بگذارند.