۰ نفر

زمین‌لرزه ۵ریشتری در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد

۸ خرداد ۱۴۰۰، ۷:۴۱
کد خبر: 531677
زمین‌لرزه ۵ریشتری در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از وقوع زمین‌لرزه ۵ ریشتری در مرز بین استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی ولیپور در این باره اظهار کرد: ساعت ١:٠۵ دقیقه بامداد روز شنبه زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵ ریشتر بابامنیر استان فارس و دوگنبدان کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند.

او با بیان این که این زمین لرزه در عمق ١٠ کیلومتری زمین رخ داده است، گفت: دو تیم ارزیاب هلال احمر جهت بررسی خسارات احتمالی به محل وقوع اعزام شدند.

به گفته او تا شعاع ١۵ کیلومتری محل وقوع زمین لرزه ٣٠٣٣ نفر ساکن هستند: «۴٢ روستا در شعاع ١۵ کیلومتری کانون زمین لرزه واقع شده که ٧٩۶ خانوار در این محل حضور دارند.»

ولیپور با بیان این که مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هر دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد فعال‌سازی شده است، گفت: اقدامات لازم در خصوص برقراری ارتباط با دهیاران و مسئولان خانه‌های هلال نیز صورت گرفته است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه اظهار کرد: گزارش‌هایی از سوی شهردار منطقه و دهیاران دریافت شد. این گزارش‌ها مبنی بر این بود که این زمین لرزه ۵ ریشتری خسارتی نداشته است.