۰ نفر

هلال احمر استان سمنان؛

سیل سه واگن یک رام قطار باری در سمنان را از ریل خارج کرد

۵ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۵۷
کد خبر: 531209
سیل سه واگن یک رام قطار باری در سمنان را از ریل خارج کرد

بنا به اطلاع عصر چهارشنبه کانال اطلاع رسانی هلال احمر استان سمنان، سیل سه واگن از یک رام قطار باری در محدوده آرادان-سرخه از ریل خارج کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این حادثه حدود ساعت ١٨ و ١٠ دقیقه امروز و حدفاصل ایستگاه های سرخدشت و لاهورد رخ داده است.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان به رسانه‌ها، این حادثه در پی خارج شدن ۳ واگن از یک قطار باری در مسیر سمنان به تهران رخ داد.

ایرج رییسیان ادامه داد : این حادثه در حدفاصل ایستگاه سرخدشت و لاهورد در شهرستان سرخه رخ داده است و به علت بارش شدید باران در این منطقه و جاری شدن سیل این قطار از مسیر منحرف و سه واگن آن از ریل خارج شد.

 این قطار باری از سمنان به سمت تهران در حال حرکت بود و این رخداد تلفات جانی نداشت.

هم اکنون به منظور نظم‌دهی به تردد قطارها و جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی، این خط مسدود شده و قطارهای عبوری در ایستگاه های دیگر متوقف هسنند تا مشکل برطرف شود.

روابط عمومی راه آهن شمالشرق(١) در پیامی اعلام کرد: طی ساعات گذشته و بر اثر بارندگی در کیلومتر های ۱۷۳ و ۱۳۷ از مسیر تهران مشهد به دلیل آبگرفتگی و حجم بالای سیلاب ، قطارهای مسافری با نظر کمیسیون فنی و در راستای جلوگیری از وقوع حادثه متوقف شده اند.

در این پیام آمده است: مامورین قطار نجات جهت تقویت خاکریز و اطمینان از ایمن بودن خط به محل های آبگرفتگی اعزام شدند و پیش بینی می شود تردد قطارها از حدود ساعت ٢١ به روال عادی برگردد.