۰ نفر

غرق شدن در سفید رود بعد از نجات دختر تهرانی! +عکس

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۲۱
کد خبر: 522858
غرق شدن در سفید رود بعد از نجات دختر تهرانی! +عکس

مرد 46 ساله برای نجات دایی و خواهرزاده به دل آب زد و دختر تهرانی را نجات داد ولی خودش غرق شد و جان باخت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رکنا، محرم آقابیگی، رئیس اداره عملیات استان گیلان اعلام کرد: روز 20 فروردین و در تماس با مرکز کنترل عملیات 112 جمعیت هلال احمر استان گیلان اعلام شد دو نفر غرق شده‌اند.

روز دوم، با تیم واکنش سریع استان و همراهی تیم هلال‌احمر شهرستان رشت، سه تیم از رودبار، تیم تکاوران دریایی منجیل، تیم غواصی، اهالی و به‌کارگیری امکاناتی شامل قایق جیمینی، موتورسیکلت و ماشین کمک‌دار، جست‌وجوها ادامه یافت.

تجسس از هشت صبح آغاز و تا ساعت 18 عصر و گاهی تا 23 شب نیز ادامه پیدا می‌کرد. ضمن این‌که از شهرستان‌های فومن، صومعه‌سرا، انزلی، آستارا، رودسر و شهرستان‌های دیگر هم کمک‌ گرفتیم.در نهایت روز 31 فروردین ماه، جست‌وجوها نتیجه داد و یکی از اجساد حوالی ساعت 10 و دیگری حوالی ساعت 10و30 دقیقه صبح پیدا و ختم عملیات اعلام شد.

مظفر نظری، برادر علی مرد فداکار رودباری روز واقعه را این طور شرح می دهد: جمعه بیستم فروردین ماه بود که تلفنم زنگ خورد. گوشی را که برداشتم‌ گفتند اتفاقی برای علی افتاده و سریع خودت را برسان. با عجله لباس پوشیدم و به طرف سفیدرود رفتم. وقتی رسیدم، مردم جمع شده بودند و هرکسی چیزی می‌گفت. از خانواده‌ای‌که آنجا بود و ظاهرا یکی از اقوام‌شان دچار مشکل شده بود، پرسیدم چه اتفاقی افتاده، ‌گفتند اهل تهران هستند و روز حادثه، دخترشان به سمت آب سفیدرود رفت تا عکس‌ بگیرد، اما ناگهان داخل آب سقوط کرد.

یکی از دایی‌های دختر که شاهد سقوط خواهرزاده‌اش درون آب بود، درون آب پرید تا او را نجات دهد، اما خودش هم چون شنا بلد نبود، گرفتار شد. صدای جیغ و گریه خانواده‌شان همه جا را پر کرده بود. علی هم ‌که کمی آن طرف‌تر مشغول‌کاسبی بود، صدای جیغ و کمک‌خواهی را شنید.

علی با این‌که از آب می‌ترسید و شنا بلد نبود، اما دلش طاقت نیاورد و به سمت آب رفت و دختر را نجات داد. بعد تصمیم ‌گرفت آن جوان تهرانی را هم از آب بیرون بکشد. با خودش این‌طور فکر کرد که تا زانو وارد آب می‌شوم و اتفاقی هم نمی‌افتد.

با همین فکر، وارد آب شد تا دایی دختر را نجات دهد. وقتی آدم در حال غرق شدن است، به هر چیزی چنگ می‌اندازد تا خودش را نجات دهد، برایش فرقی نمی‌کند یک نفر باشد یا 10 نفر. هرچیزی باشد می‌گیرد تا نجات پیدا کند. موقع نجات دادن جوان تهرانی، خود علی هم داخل آب کشیده شد و متاسفانه هر دو غرق شدند.

مرگ+تلخ+دو+مرد+فداکار+در+سفید_رود