۰ نفر

رهاسازی دست کودک ۳ساله از کفشوی حمام + عکس

۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۲۵
کد خبر: 520843
رهاسازی دست کودک ۳ساله از کفشوی حمام + عکس

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از رهاسازی دست کودک سه ساله از کفشوی حمام در یک عملیات حساس خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سید جلال ملکی با اعلام خبر حادثه گیر افتادن دست کودک در کفشوی حمام، درباره جزییات این حادثه اظهار کرد: ساعت 19:34 شب گذشته حادثه گیر کردن دست کودک داخل کفشوی حمام در یک منزل مسکونی، در خیابان 35 متری گلستان، خیابان ایران زمین شمالی به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه شماره 55 آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی آتش‌نشانی و سازمان خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور چهار دقیقه‌ای آتش‌نشانان در محل حادثه، افزود: پس از حضور در محل حادثه مشاهده شد یک پسربچه سه ساله به دلیل بازیگوشی، دست خود را تقریباً تا آرنج داخل کفشوی حمام فرو کرده بود.

وی تصریح کرد: پیش از رسیدن آتش‌نشانان، پدر و مادر سعی کرده بودند که دست این کودک را از داخل کفشوی حمام خارج کنند اما قادر به این کار نبودند؛ زمانیکه اعضای بدن مانند دست و پا در یک حفره گیر کند، پس از دقایقی دچار تورم شده و خارج کردن آن بدون استفاده از تجهیزات، بسیار بسیار سخت می‌شود.

ملکی ادامه داد: آتش‌نشانان در ابتدا سعی کردند با لوازم موجود در محل این کار را انجام دهند اما پس از اینکه متوجه شدند، با این لوازم، دست کودک از چاه خارج نمی‌شود، در یک عملیات واقعاً حساس، در چند سانتی‌متری دست این کودک، با استفاده از دستگاه "پیونجر" که یک دستگاه برای تخریب بتن است و برای همین حوادث کوچک خانگی به کار می‌رود، با احتیاط کامل و حداقل خسارت، در حضور پدر و مادر مضطرب، کفشوی پلاستیکی را کاملاً از کف حمام خارج کردند درحالیکه دست این کودک داخل کفشوی قرار داشت.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران بیان کرد: آتش‌نشانان در ادامه عملیات با استفاده از قیچی‌های بزرگ، قسمت پلاستیکی را نیز بریدند و خوشبختانه دست کودک را بدون آسیب‌دیدگی و درحالیکه تنها یکی دو خراش دیده بود، از کفشو خارج کردند.

وی با بیان اینکه با رها شدن دست کودک موجی از شادی به خانه برگشت، متذکر شد: اگر در زمان بروز این حوادث، به طور مثال در اندام حساس و حیاتی مانند گلوی کودک، شیءای وارد شود، اینقدر زمان برای نجات وجود ندارد و در کوتاه‌ترین زمان می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری وارد شود.

ملکی از والدین خواست بیشتر مراقب فرزندان کوچک خود باشند و افزود: کودکان در سنین پایین، اوج شیطنت و کنجکاوی را همراه دارند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران یادآور شد: وسایل تیز و برنده، برقی و شعله‌زن مانند فندک و کبریت نباید در دسترس کودکان قرار گیرد حتی باید اسباب‌بازی در سنین پایین به نحوی برای کودکان انتخاب شود که شامل اجزائی مانند باطری، سیم و طناب نباشد.

وی با بیان اینکه این حادثه در ساعت 20:11 به پایان رسید، گفت: آتش‌نشانان پیش از افطار ایستگاه خود را ترک کرده و پس از اتمام عملیات برای افطار، به ایستگاه خود بازگشتند.

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , حوادث ,

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , حوادث ,

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , حوادث ,