۰ نفر

داماد خشمگین خون به پا کرد

۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
کد خبر: 497803
داماد خشمگین خون به پا کرد

داماد خشمگین که با همسرش و خانواده او دچار اختلاف شده بود در اقدامی جنون آمیز آنها را گروگان گرفت و درنهایت 3نفر ازجمله همسر، برادر همسر و یکی از اقوام آنها را با شلیک گلوله به قتل رساند.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری ، شامگاه دوشنبه به مأموران پلیس زاهدان خبر رسید که مرد جوانی با پدر همسرش درگیر شده و با شلیک گلوله وی را از ناحیه کتف مجروح کرده است. اطلاعات اولیه نشان می‌داد که انگیزه این درگیری اختلافات خانوادگی است و داماد خشن پس از مجروح کردن پدر همسر 55ساله‌اش، هنوز در آنجا حضور دارد.

دقایقی بعد وقتی مأموران به محل حادثه رسیدند، مرد مجروح به بیمارستان منتقل شده، اما داماد جوان که مسلح به سلاح شکاری بود هنوز در آنجا حضور داشت و همسرش، برادر او و یکی از اقوام‌شان را به گروگان گرفته بود. در این شرایط بود که نیروهای ویژه رهایی گروگان، خود را به محل حادثه رساندند و تلاش‌ها برای نجات 3گروگان آغاز شد. داماد جوان که خشمگین بود مدام فریاد می‌کشید و پلیس را تهدید می‌کرد که جان گروگان هایش را می‌گیرد. تهدیدهای مرد مسلح در شرایطی ادامه داشت که همسر او باردار بود و در شرایط سختی به سر می‌برد. هرچند مأموران به درستی از آنچه در خانه می‌گذشت اطلاع نداشتند اما تلاش کردند با مرد گروگانگیر وارد مذاکره شده و او را وادار به تسلیم و رها کردن گروگان هایش کنند. این مذاکرات برای دقایقی ادامه داشت، اما پلیس بازخوردهای خوبی از گروگانگیر نگرفت و او به تهدیدهایش ادامه می‌داد تا اینکه ناگهان صدای شلیک دست‌کم 3گلوله شنیده شد. هیچ‌کس به درستی از اتفاقاتی که در خانه در جریان بود اطلاع نداشت، اما صدای گلوله از حادثه‌ای تلخ خبر می‌داد. در این شرایط مأموران تلاش کردند هر طور شده وارد خانه شوند. آنها با استفاده از شیوه‌های پلیسی سرانجام توانستند وارد آنجا شوند، اما در کمال حیرت متوجه شدند مرد مسلح به‌سوی گروگان هایش شلیک کرده است. درحالی‌که این گروگانگیری پایان تلخی پیدا کرده و به مرگ هر 3گروگان پایان یافته بود داماد خشمگین بعد از چند ساعت نفسگیر سرانجام دستگیر و پیکرهای مقتولان با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

متهم به قتل در همان بازجویی‌های مقدماتی اعتراف کرد که به‌دلیل اختلافاتی که با همسرش و خانواده او داشته دست به این جنایت هولناک زده است. او گفت: مدتها بود با همسرم اختلاف داشتم تا اینکه امشب (شب حادثه) به خانه پدرزنم آمدم تا در این‌باره با آنها حرف بزنم و چون ممکن بود درگیر شویم، اسلحه شکاری‌ام را با خودم آوردم و اول گلوله‌ای به‌سوی پدرزنم شلیک کردم و او مجروح شد و در ادامه وقتی مأموران آمدند همسرم، مادرش و یکی از اقوام آنها را به گروگان گرفتم، اما در نهایت هر 3 نفرشان را با شلیک گلوله به قتل رساندم.

در همین حال مهدی شمس آبادی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان، جزئیات بیشتری از این جنایت را بازگو کرد و گفت: دوشنبه شب مشاجره لفظی و اختلاف خانوادگی اعضای این خانواده منجر به تیراندازی شد.  داماد خانواده به‌علت اختلافات داخلی و خانوادگی با یک قبضه سلاح شکاری به سمت پدرزن خود شلیک و وی را مجروح کرده بود که پس از انتقال وی به بیمارستان، مرد مسلح مانع از خروج سایر اعضای خانواده شد و آنها را به گروگان گرفت. وی در ادامه گفت: عصبانیت بیش از حد و از دست دادن کنترل داماد خانواده باعث شد تا او علاوه بر مجروح کردن پدر زن، 3 نفر دیگر ازجمله همسر، برادر خانم و یک خانم دیگر که مهمان این خانواده بود را به قتل برساند؛ با این حال مأموران موفق شدند او را بازداشت کنند.

براساس این گزارش هم‌اکنون متهم در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.