۰ نفر

نوجوان نابغه اما مجرم؛

کلاهبرداری در پوشش خیریه درمانی!

۸ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبر: 493504
کلاهبرداری در پوشش خیریه درمانی!

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از دستگیری کلاهبردار نوجوان در فضای مجازی در پوشش‌ امور خیریه درمانی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، «منوچهر مکی» اظهار کرد: در پی مراجعه  و تماس چند تن از شهروندان شهرستان دهلران به پلیس فتا و طرح شکایتی در زمینه کلاهبرداری در پوشش امور خیریه و هزینه های درمانی در فضای مجازی ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا  قرار گرفت.

وی با بیان اینکه  با بررسی اولیه پرونده مشخص گردید افراد ناشناس در بستر شبکه اجتماعی واتس آپ  اقدام به ارسال تصاویر مربوط به  کودک مبتلا  به سرطان و همچنین پیامک حاوی درخواست کمک جهت تامین هزینه های دارویی و درمانی وی را نموده اند و مبالغ  زیادی را نیز  از شهروندان بدین طریق  کلاهبرداری کرده‌اند،گفت: با بررسی های  فنی و تخصصی  پلیس فتا  این فرماندهی هویت متهمان پرونده را مشخص که پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی دهلران تصریح کرد:متهمان پرونده پس از دستگیری معترف شدند  از کارت های بانکی افراد مختلف  برای کلاهبرداری استفاده نموده و انگیزه خود را تفریح و سرگرمی و کسب درآمد عنوان نمودند.

 مکی به شهروندان توصیه کرد به هیچ عنوان فریب این دست آگهی‌ها خیرانه را نخورده و به حساب این افراد پولی واریز نکنند و حتما برای کمک به بیماران نیازمند و صعب العلاج از طریق موسسات شناخته شده و ثبت شده اقدام کنند تا کمک  حتما به دست نیازمندان واقعی برسد.

فرمانده انتظامی دهلران تاکید کرد:  پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و همچنین خطوط 08433723600-08421832127  گزارش کنند.