۰ نفر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر؛

آمار قربانیان حادثه سقوط بهمن به ۹ نفر رسید

۶ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۲۴
کد خبر: 493038
آمار قربانیان حادثه سقوط بهمن به ۹ نفر رسید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: با تلاش امدادگران جمعیت هلال‌احمر و تیم‌های جستجو و نجات تاکنون ۱۴نفر از کوهنوردان نجات یافتند و پیکر بی‌جان ۹نفر در منطقه کلکچال تحویل عوامل انتظامی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شاهین فتحی در  شمیرانات  اظهار داشت: در شرایط جوی نامناسب 100 نفر نیروی عملیاتی در قالب 20 تیم جستجو و نجات برای یافتن مفقودین احتمالی در منطقه شمال تهران رصد و ادامه دارد.

وی بیان داشت: با امداد‌رسانی تیم امداد هوایی توسط یک بالگرد با 9 سورتی پرواز تاکنون 14 نفر از کوهنوردان در عملیات‌های امداد‌رسانی نجات یافته‌اند.  بر‌اساس اطلاعات دریافتی از خانواده‌های کوهنوردان 2 نفر از آن‌ها مفقود و جستجو برای یافتن آن‌ها ادامه دارد.

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی نامناسب، سردی هوا و تاریکی شب عملیات جستجو به‌صورت موقتی متوقف و فردا صبح عملیات برای یافتن مفقودین احتمالی شروع خواهد شد. 

فتحی تاکید کرد: خانواده‌هایی که از اعضای خود در طول مدت این حوادث بی‌اطلاع هستند می‌توانند با شماره 112 هلال‌احمر استان تهران تماس بگیرند تا پیگیری لازم برای وضعیتشان صورت گیرد. عملیات جستجو و نجات توسط نجات‌گران ادامه دارد و از هموطنان درخواست کرد اخبار را از رسانه‌های معتبر دریافت و به شایعات توجه نکنند.