۰ نفر

رییس‌کل دادگستری گلستان خبر داد؛

جلوگیری از خروج ۲هزار میلیارد تومان پول و طلا

۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۸
کد خبر: 487840
جلوگیری از خروج ۲هزار میلیارد تومان پول و طلا

هادی هاشمیان گفت: با اقدامات بموقع دستگاه قضایی استان گلستان از خروج حدود دوهزار میلیارد تومان پول و ۳۰ کیلوگرم شمش طلا از استان گلستان و کشور جلوگیری شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، هادی هاشمیان رئیس‌کل دادگسترى استان گلستان، با اعلام این خبر اظهار کرد: در این پرونده 9 متهم اصلی و تعدادی افراد دیگر احضار شدند و از آنان درباره املاک، مستغلات، حساب‌های بانکی، کد‌های بورسی و شرکت‌های تحت مدیریت متهمان ردیف اول و دوم تحقیق شد.

وی افزود: تاکنون از متهمان این پرونده، املاک و مستغلات، خودرو‌های سنگین، کد‌های بورسی و شرکت کارگزاری، حساب‌های بانکی و دو کارخانه در مجموع به‌ارزش تقریبی بیش از 39 هزار میلیارد ریال، شناسایی و توقیف شده است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان ادامه داد: با اقدامات بموقع دستگاه قضایی استان گلستان از خروج حدود دوهزار میلیارد تومان پول و 30 کیلوگرم شمش طلا از استان گلستان و کشور جلوگیری و خطر زمین خوردن یکی از مؤسسه‌های مالی بزرگ کشور رفع شد.

هاشمیان اضافه کرد: همچنین در این مدت سهام و دارایی‌های یک شرکت تولیدی توقیف‌شده از متهمان این پرونده در استان گلستان هم که بررسی‌ها نشان داد متعلق به یکی از مؤسسه‌های مالی است، با رعایت موازین قانونی به این مؤسسه بازگردانده شد.

هاشمیان یادآور شد: آذرماه پارسال بود که با کمک سربازان گمنام امام زمان(عج)، یک شبکه پولشویی در چند استان کشور در گلستان شناسایی شد و اعضای آن دستگیر شدند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان افزود: این افراد با تشکیل پرونده‌های صوری در شبکه بانکی، برای سپرده‌گذاری‌های صوری سود‌های کلان بانکی می‌گرفتند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از شگرد‌های پولشویی این افراد، ارزش‌گذاری غیرواقعی واحد‌های تولیدی و فروش آن به مؤسسات مالی بود که از این راه نیز میلیارد‌ها تومان به جیب می‌زدند.