۰ نفر

شگرد عجیب زورگیران برای سرقت از رانندگان

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۶:۲۶
کد خبر: 486487
شگرد عجیب زورگیران برای سرقت از رانندگان

دو زورگیر حرفه‌ای که با شگردی خاص از رانندگان خودروهای مختلف زورگیری می‌کردند، بعد از دستگیری به جرمشان اعتراف کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، در پی وقوع چند فقره زورگیری در بزرگراه شهید کاظمی، نیروهای ضربت سرکلانتری دهم و مأموران تیم عملیات کلانتری خانی‌آباد برای دستگیری این سارقان وارد عمل شدند. سارقان به این شکل عمل می‌کردند که وقتی شهروندان از رمپ ورودی اتوبان داخل اتوبان شهید کاظمی می‌پیچیدند، ناگهان چرخ خودروی آنها پنجر می‌شد؛ بعد از این اتفاق وقتی پیاده می‌شدند تا موضوع را بررسی کنند و اقدامات مربوط به پنچرگیری را انجام بدهند، یک نفر با جسمی شبیه سلاح این شهروندان را تهدید می‌کرد و تلفن همراه، وجه نقد و اقلام باارزش همراهشان را می‌خواست.

او سپس آچارچرخ و لوازم مربوط به پنچرگیری را داخل یک گونی می‌ریخت و پیاده بالای پل آن منطقه می‌رفت و سپس سوار بر یک خودرو از محل سرقت متواری می‌شد. کارآگاهان در بررسی‌های خود پی بردند در یک ماه گذشته هفت فقره سرقت به این شکل در ورودی‌های مختلف اتوبان شهید کاظمی انجام شده است. گروه ضربت پلیس، شناسایی و دستگیری سارقی را که به این روش اقدام به زورگیری می‌کرد، در دستور کار قرار داد.

با توجه به این موضوع که سارق قبل از وقوع سرقت در محل جرم حاضر می‌شد و اقدام به انداختن شیء تیز برای پنچرکردن خودرو می‌کرد، مأموران ساعت وقوع سرقت را بررسی و در ورودی‌های بزرگراه شهید کاظمی کمین کردند تا دریابند چه کسی اقدام به پنجرکردن خودروها می‌کند.بالاخره در ساعت هشت شب شنبه هشتم آذر، یک دستگاه موتورسیکلت در محل حاضر و ترک‌نشین از موتورسیکلت پیاده ‌شد و چند شی‌ء نوک‌تیز مانند میخ سه‌پری را داخل رمپ اتوبان شهید کاظمی ‌ریخت و دوباره به بالای پل بازگشت و در آنجا کمین کرد تا خودروی شهروندان پنچر شود و او اقدام به سرقت و زورگیری کند. بلافاصله بعد از اینکه ترک‌نشین موتور این عمل را انجام داد، مأموران اقدام به انسداد دو طرف پلی که این موتورسیکلت روی آن قرار داشت، کردند تا این متهمان موفق به فرار نشوند. سپس دو متهم دستگیر شدند. هنگام دستگیری یکی از این افراد 10 عدد از میخ‌های سه‌پر همراه داشت و دو شیء شبیه اسلحه اسباب‌بازی نیز در اختیار متهمان بود.

این افراد بعد از دستگیری و انتقال به کلانتری، به جرم خود اعتراف نکردند و گفتند اقلامی که همراه دارند ضایعات است و آنها را داخل رمپ نریخته‌اند. مأموران در ادامه با چهار نفر از شاکیان تماس گرفتند تا در همان ساعات پایانی شب در کلانتری 152 خانی‌آباد حاضر شوند و نسبت به شناسایی این افراد اقدام کنند. مال‌باختگان بعد از دیدن متهمان اذعان کردند یکی از آنها همان فرد زورگیر است. این متهم وقتی چاره‌ای جز اعتراف پیش‌روی خود ندید، گفت: همراه دوستم این نقشه را کشیدم و حدود یک ماه است که به این شکل اقدام به سرقت می‌کنیم و در بزرگراه‌های جنوب شهر تهران، حدود 40 فقره سرقت به این شکل انجام داده‌ایم. مأموران در گام بعدی با گرفتن دستور قضائی به مخفیگاه این افراد‌ رفتند و 16 گوشی تلفن همراه، تعدادی لوازم پنچرگیری خودرو، کیف پول و تعدادی مدارک هویتی که مربوط به کیف‌های سرقت‌شده بوده کشف کردند.

سپس ارزش اموال کشف‌شده حدود دو میلیارد ریال برآورد و این اموال به کلانتری خانی‌آباد منتقل ‌شد. همچنین با توجه به کشف اوراق هویتی مال‌باختگان، حدود 15 نفر از شاکیان شناسایی شدند. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، با تأیید این خبر در توصیه‌ای به شهروندان گفت: چنان‌چه به هر دلیلی خودروی شما دچار مشکل ناگهانی، به‌ویژه پنچری شد، حدالمقدور سعی کنید چند متر پیشروی داشته باشید و به محلی برسید که جمعیت و تردد وجود دارد و تاریک نیست. در واقع جای امن را انتخاب کنید.