۰ نفر

کلاهبرداری با کپی‌کردن آگهی‌های فروش کالا

۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۵۰
کد خبر: 481528
کلاهبرداری با کپی‌کردن آگهی‌های فروش کالا

2مرد شیاد برای کلاهبرداری از شگرد تازه‌ای استفاده کردند. آنها با کپی آگهی‌های فروش کالاهای دست دوم در سایت‌های اینترنتی وانمود می‌کردند فروشنده هستند و حتی کالا را هم به طعمه‌های‌شان نشان می‌دادند؛ اما بعد از دریافت پول به تماس‌های خریدار پاسخ نمی‌دادند.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، رسیدگی به این پرونده از اوایل آبان‌ماه با شکایت یکی از شاکیان در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران آغاز شد. شاکی به مأموران گفت: برای خرید یک دستگاه یخچال که در یکی از سایت‌های فروش اینترنتی آگهی شده بود با شماره تماس فروشنده تماس گرفتم. او گفته بود در اقدسیه است اما وقتی آدرس خواستم تا یخچال را ببینم او گفت یخچال در عبدل‌آباد است و برای دیدن یخچال هماهنگ می‌کند. 

شاکی در ادامه گفت: چند ساعت بعد به آدرسی که فروشنده گفته بود رفتم و یخچال را دیدم و دوباره با فروشنده تماس گرفتم و گفتم فردا با وانت و راننده برای انتقال یخچال برمی‌گردم اما او گفت پول لازم دارد و باید هرطور که شده همان شب پول یخچال را به‌حسابش واریز کنم. من هم قبول کردم و همان شب پول یخچال را واریز کردم و با وانت به آنجا برگشتم که یخچال را ببرم اما فردی که آنجا بود گفت پولی دریافت نکرده است و من نمی‌توانم یخچال را ببرم. من که همه پول را پرداخت کرده بودم و خودم را مالک یخچال می‌دانستم با این فرد درگیر شدم و در ادامه پای پلیس وسط کشیده و معلوم شد که فردی که به حسابش پول واریز کرده‌ام کلاهبردار است. او به دروغ خودش را فروشنده یخچال معرفی کرده و سرم کلاه گذاشته بود. 

به‌دنبال این شکایت تحقیقات برای دستگیری مرد شیاد آغاز شد. مأموران با استفاده از سرنخ‌های به‌دست آمده موفق شدند متهم را دستگیر کنند. این مرد وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به 10فقره کلاهبرداری در تهران و اصفهان با این ترفند اعتراف کرد و گفت: با پرسه‌زنی در سایت‌های خرید و فروش کالا، آگهی‌ها را کپی می‌کردم و خودم را فروشنده جا می‌زدم و در ادامه از افرادی که متقاضی خرید بودند کلاهبرداری می‌کردم.

سرهنگ علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت در این‌باره گفت: کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را یک‌میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و با پیگیری‌های انجام شده تاکنون 6مالباخته شناسایی شده‌اند و متهمان با قرار وثیقه در اختیار پایگاه هشتم قرار گرفتند.