۰ نفر

مرگ پسر نوجوان پیست را تعطیل کرد

۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۳۸
کد خبر: 478938
مرگ پسر نوجوان پیست را تعطیل کرد

به‌دنبال مرگ پسر نوجوان در پیست موتور سرعت مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه(ع) مشهد، هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی از تعطیلی این پیست تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، جمعه گذشته نوجوان 16ساله‌ای در پیست موتورسواری مشهد جانش را از دست داد و گفته‌های شاهدان از این حکایت داشت که او بر اثر برخورد با یکی از موتور‌هایی که از داخل پیست منحرف شده بود، جان باخته است. شاهدان مدعی بودند که آن روز ۲موتور‌سوار در پیست با هم برخورد کرده و بعد از سر‌خوردن از پیست منحرف شدند که در‌این‌میان یکی از آنها به‌شدت با این نوجوان برخورد کرد و او را که در حال فیلمبرداری از مسابقه بود دچار سانحه و درنهایت مرگ کرد.

چند روز پس از این حادثه، رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی درباره این حادثه گفت: نقص فنی موتورسیکلت، عامل حادثه در این پیست و فوت یک نوجوان بود. فرضعلی گرایلی ادامه داد: در روز جمعه ۹آبان‌ماه، برنامه تمرینی موتورسواران در پیست ثامن‌الائمه(ع) مشهد طبق روال همیشگی برگزار شد که در این برنامه تمرینی نوجوانی به همراه عموی موتورسوار خود به پیست آمده و در جایگاه ویژه همراهان نظاره گر تمرین موتورسواران بود. در لحظه استارت موتورسواران، یکی از موتورها به‌دلیل نقص فنی به یکی دیگر از موتورها برخورد کرد و هر 2موتورسوار از پیست منحرف شدند و به‌شدت با این نوجوان تماشاگر برخورد کردند که باعث وارد آمدن صدمه شدید به وی شد و این نوجوان پس از انتقال به بیمارستان، به‌دلیل ضعف جسمانی و شدت جراحات متأسفانه فوت کرد. 

هرچند رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی در ابتدا نقص زیرساخت‌ها در پیست را رد کرده و گفته بود که این پیست از استانداردهای لازم برخوردار است و دلیل این اتفاق، فقط نقص فنی موتورسیکلت بوده است، اما روز گذشته هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به حادثه تأسف‌بار اخیر، بهینه‌سازی‌ و بالا بردن ضریب ایمنی پیست برعهده کمیته فنی هیأت است و همه مسئولان کمیته موتورسرعت هیأت نیز تا اطلاع ثانوی تعلیق شده‌اند و پیست موتورسرعت تا اطلاع ثانوی تعطیل است.