۰ نفر

کلاهبرداری با عنوان شرکت در لاتاری

۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۷:۰۵
کد خبر: 474065
کلاهبرداری با عنوان شرکت در لاتاری

پلیس از آغاز فعالیت‌ کلاهبرداران در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با عنوان ثبت‌نام لاتاری خبر داد. رئیس پلیس فتای استان خوزستان گفت: هر‌ساله در بازه بین مهر تا آبان، کلاهبرداری ازطریق ثبت‌نام لاتاری به‌سرعت گسترش یافته و مجرمان سایبری با این عنوان اقدام به فریب کاربران می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، سرهنگ شاهین حسنوند افزود: در رایج‌ترین شیوه کلاهبرداری با این روش، کلاهبرداران علاوه‌بر دریافت مبالغ بالا از شهروندان بابت ثبت‌نام لاتاری، آنها را به صفحه جعلی درگاه‌ پرداخت یا همان فیشینگ هدایت کرده و پس از سرقت اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می‌کنند. او با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات شهروندان در قالب لاتاری گفت: مجرمان سایبری با داشتن این اطلاعات، در آینده این افراد را مورد حملات مجرمانه خود قرار داده و به اخاذی از آنها می‌پردازند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در شیوه‌ای مشابه نیز ممکن است افراد پیامکی مبنی‌بر قبولی در لاتاری دریافت کنند که در این مورد هم شهروندان باید بسیار هوشیار باشند و هیچ توجهی به این‌گونه پیام‌ها نکرده و از ارسال اطلاعات شخصی خود در پاسخ به آنها خودداری کنند. سرهنگ حسنوند گفت: بسیاری از سازندگان و گردانندگان سایت‌ها و صفحات فضای مجازی که این کلاهبرداری‌ها را انجام می‌دهند، ساکن خارج از کشور هستند و با این شگرد از یک کشور خارجی، اقدام به سرقت و خالی‌کردن حساب شهروندان می‌کنند.