۰ نفر

خودکشی ناکام قاتل فراری با خوردن اسید

۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۷
کد خبر: 472002
خودکشی ناکام قاتل فراری با خوردن اسید

مردی که به اتهام قتل همسرش در زنجان تحت تعقیب کارآگاهان پلیس بود، وقتی خود را در محاصره پلیس دید با خوردن اسید قصد خودکشی داشت اما زیرکی مأموران پلیس و انتقال به‌موقع او به بیمارستان جانش را نجات داد.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، حدود 2هفته پیش با پیدا شدن جسد زنی حدودا 40ساله در خانه‌ای در شهرستان زنجان، تحقیقات پلیس برای کشف راز این جنایت آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که این زن خفه شده و قاتل فردی آشنا بوده که به راحتی وارد خانه شده و پس از قتل زن، بدون اینکه سرقتی انجام دهد متواری شده است. مأموران برای تحقیقات بیشتر تصمیم گرفتند سراغ شوهر مقتول بروند اما کسی از او خبر نداشت و وی به طرز مرموزی ناپدید شده بود. درحالی‌که شوهر مقتول به‌عنوان تنها مظنون جنایت تحت تعقیب قرار گرفته بود، مأموران به پرس و جو از همسایه‌ها و آشنایان این زوج پرداختند. بررسی‌ها نشان می‌داد که هر دوی آنها برای دومین بار ازدواج کرده بودند و از مدتی قبل اختلافات شدیدی داشتند. بارها صدای درگیری و دعوای آنها در ساختمان پیچیده بود و همه شواهد از این حکایت داشت که شوهر مقتول در یکی از همین‌ درگیری‌ها همسرش را به قتل رسانده و متواری شده است.

فرار از زنجان 

ماموران جست‌وجوی گسترده‌ای را برای دستگیری این مرد آغاز کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که وی پس از قتل همسرش از زنجان گریخته اما معلوم نبود مخفیگاهش کجاست. در این شرایط بررسی‌های شبانه‌روزی کارآگاهان آگاهی استان زنجان برای یافتن ردی از قاتل فراری ادامه داشت تا اینکه اواخر هفته گذشته اطلاعاتی در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد وی به زنجان برگشته و در یک مغازه‌ مسگری مشغول به‌کار شده است. کارآگاهان همان شب برای دستگیری این مرد راهی مغازه مورد نظر و پس از محاصره آنجا موفق شدند در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کنند. وقتی متهم دستگیر شد، مأموران متوجه شدند که حالش خوب نیست اما خودش در پاسخ به سؤالات آنها چیزی نمی‌گفت. با این حال کمی جست‌وجو در داخل مغازه کافی بود تا راز بدحالی قاتل فراری فاش شد. مأموران در آنجا یک ظرف اسید پیدا کردند و در ادامه متوجه شدند که این مرد زمانی که در محاصره پلیس قرار گرفته، با خوردن اسید قصد داشته خودش را بکشد. در این شرایط متهم به بیمارستان منتقل شد و از سوی پزشکان تحت درمان قرار گرفت و پس از شست‌وشوی کامل معده‌اش از مرگ حتمی نجات پیدا کرد. او سپس در بازجویی‌ها به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت که به‌دلیل اختلافاتی که داشتند مدام با هم بحث و مشاجره می‌کردند تا اینکه روز حادثه و پس از دعوا با همسرش عصبانی شده و او را خفه کرده است. متهم ادامه داد: پس از قتل همسرم، عذاب وجدان شدیدی داشتم. با این حال می‌ترسیدم خودم را تسلیم کنم. وقتی متوجه شدم پلیس محاصره‌ام کرده، تصمیم گرفتم با خوردن اسید خودکشی کنم که مأموران متوجه شدند و مرا نجات دادند.

سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از دلایل بروز این جنایت خشونت کلامی بین این زوج بوده است می‌گوید: متأسفانه در بسیاری از جنایت‌ها خشونت کلامی پیش‌زمینه خشونت فیزیکی و در نهایت ارتکاب جنایت است. حال آنکه افراد باید آموزش ببینند که در موقع بروز خشونت‌های کلامی چطور خویشتنداری و از طریق گفت‌وگو اختلافات خود را حل کنند. بسیاری از اختلافات با گفت‌وگو و کمک گرفتن از بزرگ‌ترها و افراد باتجربه به راحتی قابل حل هستند. تمرین خویشتنداری می‌تواند باعث کاهش بسیاری از درگیری‌های فیزیکی و جنایت‌های این‌چنینی شود.