۰ نفر

راز سر به مهر جسد سوخته

۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۷:۰۸
کد خبر: 468516
راز سر به مهر جسد سوخته

مرد جوان که به اتهام قتل و آتش زدن جسد زنی میانسال تحت تعقیب بود در حالی با پای خود به اداره پلیس رفت که اتهام قتل را انکار می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، صبح پنجشنبه ۲۹ خرداد، گزارش کشف جسد سوخته زن میانسال در کنار بزرگراه شهید باقری به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. به‌دنبال اعلام این خبر تیم تحقیق راهی محل شده و در بررسی‌ها مشخص شد که از زمان مرگ وی حدود ۴۸ ساعت می‌گذرد. زن میانسال دو گردنبند و یک انگشتر طلا به‌همراه داشت و سرقت نشدن طلاها فرضیه قتل به خاطر سرقت را رد می‌کرد. در اطراف جسد نیز ۴ فشنگ و تکه‌ای از اسلحه کلت کمری کشف شد.

جسد سوخته که هیچ مدرک شناسایی به‌همراه نداشت به دستور بازپرس مصطفی واحدی به پزشکی قانونی منتقل شد. در ادامه تحقیقات کارآگاهان به سراغ پرونده‌های فقدانی رفته و در میان آنها با پرونده زن 61 ساله‌ای به‌نام مهوش مواجه شدند که خانواده‌اش از شامگاه 27 خرداد گزارش ناپدید شدن او را اعلام کرده بودند.بدین ترتیب خانواده این زن از روی گردنبندی که همراهش بود او را شناسایی کردند.

یکی از اعضای خانواده مهوش در تحقیقات گفت: چند سال قبل مادرمان مغازه‌ای را که در میدان امام حسین(ع) داشت  به مبلغ یک میلیارد تومان به یک زن فروخت. اما خریدار به مادرم چک بلامحل داده بود. از آن موقع درگیری ما با زن خریدار و بچه‌هایش آغاز شد. حتی از آنها شکایت هم کردیم و پرونده ما در یکی از مجتمع‌های قضایی در حال رسیدگی است. او ادامه داد: داماد این زن یکی از خواننده‌های معروف پاپ کشور است همچنین وی پسری به‌نام هومن دارد که مدتی قبل به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگیر و برای گذراندن دوران حبس به زندان شهرستان ساری منتقل شده بود. اما هومن با شیوع کرونا، موفق شد با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد شود. روز حادثه هومن با مادرمان تماس گرفت و قرار ملاقات گذاشت تا با هم صحبت کنند. اما دیگر خبری از او نشد.

دوربین‌های مداربسته

در ادامه تحقیقات، دوربین‌های مداربسته اطراف محل سکونت مهوش مورد بازبینی قرار گرفت. تصاویر نشان می‌داد که مهوش سوار بر خودروی پژو سفید رنگی شده است. با استعلام پلاک خودروی پژو مشخص شد که متعلق به همسر هومن است. زمانی که تیم تحقیق به سراغ هومن رفتند، مشخص شد که وی از زمان قتل مهوش ناپدید شده است. تحقیقات برای دستگیری هومن ادامه داشت تا اینکه صبح 30 شهریور، مرد جوان به دادسرای امور جنایی پایتخت رفت و خودش را معرفی کرد.

انکار جنایت

مرد جوان در تحقیقات گفت: من و مهوش با هم اختلاف داشتیم اما این اختلاف در حدی نبود که بخواهم او را بکشم و جسدش را بسوزانم. در این مدت هم چون می‌دانستم پلیس در تعقیب من است آواره شهرهای مختلف بودم اما وقتی متوجه شدم که سه نفر از اعضای خانواده‌ام به اتهام فراری دادن من دستگیر شدند تصمیم گرفتم خودم را معرفی کنم.

4 دلیل برای ارتکاب قتل

بازپرس مصطفی واحدی از شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی پایتخت پس از شنیدن حرف‌های متهم با استناد به 4 دلیل قضایی دستور بازداشت وی و انتقالش به اداره آگاهی را صادر کرد.

نخستین دلیلی که به آن استناد شد اختلاف یک میلیارد تومانی متهم با مقتول بر سر ملک بود. دومین دلیل آثار لکه‌های خونی بود که داخل خودروی همسر متهم کشف شد. گرچه متهم مدعی است از وجود لکه‌ها بی‌خبر است اما لکه‌های خون با گروه خونی مقتول مطابقت دارد. دلیل دیگر این بود که در تحقیقات و بازبینی دوربین‌های مداربسته مشخص است که آخرین بار مقتول سوار خودروی او شده تا در رابطه با اختلافاتشان با مرد جوان صحبت کنند که بعد از 5 دقیقه تلفن همراه مهوش خاموش می‌شود. آخرین دلیل نیز فرار سه ماهه متهم بوده است.