۰ نفر

انتقام‌گیری اینترنتی مادرزن از داماد

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۷:۱۳
کد خبر: 463978
انتقام‌گیری اینترنتی مادرزن از داماد

زن و مردی که در پرونده‌های جداگانه دست به انتقام‌گیری اینترنتی زده بودند، شناسایی و بازداشت شدند. یکی از این متهمان زنی است که برای داماد خودش مزاحمت ایجاد کرده و متهم دوم نیز عکس‌های همسر سابقش را منتشر کرده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، مردی چندی قبل با مراجعه به پلیس فتای استان آذربایجان غربی شکایتی را مطرح کرد، مبنی بر اینکه شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی واتساپ برای او ایجاد مزاحمت کرده است. به‌این‌ترتیب رسیدگی به موضوع آغاز و در جریان تحقیقات مشخص شد فرد خاطی مادر‌زن شاکی است. متهم بعد از مشاهده مستندات موجود لب به اعتراف گشود و اعلام کرد با توجه به اختلافات خانوادگی پیش‌آمده درصدد انتقام‌جویی برآمده و با ارسال پیام‌های تهدید‌آمیزی در شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به ایجاد مزاحمت برای داماد خود کرده است. سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتای استان آذربایجان ‌غربی با بیان اینکه فضای مجازی همانند فضای حقیقی قوانین خاص خود را دارد، گفت: هر‌گونه ایجاد مزاحمت و تهدید دیگران در فضای مجازی جرم بوده و با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد. دراین‌حال مرد جوانی که اقدام به انتشار تصاویر همسر سابق خود در فضای مجازی کرده بود، دستگیر شد. زنی 23‌ساله به پلیس فتای استان فارس مراجعه و شکایتی را مبنى‌بر انتشار تصاویر خصوصی‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام مطرح کرد. این زن گفت: از مدت‌ها قبل شخص ناشناسی در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام تعدادی از تصاویر خصوصی‌ام را برای همسرم ارسال می‌‌کرد که این موضوع در‌حال‌حاضر با تهدید و اخاذی در حال ادامه است. پس از بررسی‌های فنی و تخصصی و با انجام اقدامات فنی پلیسی متهم که شوهر سابق شاکی است، دستگیر شد.

سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتای استان فارس، به کاربران هشدار داد: انتشار فیلم و تصاویر خصوصی دیگران، بدون رضایت آنها‌، اغلب موجب هتک حرمت افراد و جریحه‌دار‌شدن اعتماد آنها شده است؛ بنابراین هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.