۰ نفر

محاکمه دوباره عامل قتل در عروسی

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۳۵
کد خبر: 460648
محاکمه دوباره عامل قتل در عروسی

همزمان با نقض حکم دیه و حبس پسر نوجوان که در یک مراسم عروسی مرتکب قتل شده بود وی بار دیگر در دادگاه کیفری محاکمه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، این پسر 16 ساله حدود 4 سال قبل در یک مراسم عروسی که در تالار پذیرایی واقع در بلوار الغدیر برگزار شد پسر 24 ساله‌ای به نام کامران را به قتل رساند. ساعتی بعد نیز مأموران کلانتری 151 یافت‌آباد راهی محل حادثه شدند و در نخستین گام از تحقیقات به پرس و جو از میهمانان پرداختند و مشخص شد که میهمانان در حیاط مشغول رقص چوب بودند و دعوا میان کامران و دوستانش و پسر نوجوانی به نام حسام و خانواده وی رخ داد.

پلیس به بررسی فیلم دوربین‌های مدار بسته تالار پرداخت و حسام را شناسایی و وی را در شهرک ولیعصر تهران بازداشت کرد. وی سرانجام لب به بیان حقیقت گشود و به قتل اعتراف کرد.

نخستین دادگاه

متهم در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی پای میز محاکمه ایستاد که اولیای دم برای وی قصاص خواستند.

حسام که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود در دفاع از خودش گفت: باور کنید من چاقو را روی سینه حسام کشیدم و به سینه او فرو نکردم. تعدادی از میهمانان چاقو داشتند و ممکن است یکی از آنها ضربه کشنده را به مقتول زده باشد.

در پایان جلسه قضات با توجه به نظریه کمیسیون 3 و 5نفره پزشکی قانونی که اعلام کرده بود حسام هنگام ارتکاب قتل رشد عقلی نداشته وی را در راستای ماده 91 قانون مجازات اسلامی از قصاص معاف کرده و او را به پرداخت دیه و 5سال زندان محکوم کردند. اما این حکم در دیوان عالی کشور تأیید نشد و قضات اعلام کردند از آنجا که کمیسیون 7نفره پزشکی قانونی در گزارشی نوشته است رشد عقلی حسام هنگام ارتکاب جرم احراز نشده لازم است وی بار دیگر از خود دفاع کند.

دومین دادگاه

حسام این بار در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد و گفت: هنگام رقص چوب پدرم دست کامران را گرفت و از او خواست تا عقب‌تر بایستد که او عصبانی شد. برادران کامران به پدرم حمله کردند و چون پدرم در آن درگیری تنها بود به هواخواهی از او وارد دعوا شدم. حتی یکی از برادران کامران با چاقو ضربه‌ای به دستم زد که زخمی شدم. من هم چاقویی را که در جیب داشتم بیرون آوردم و به سمت کامران پرتاب کردم اما چاقو را به سینه او فرو نکردم. الان هم تقاضای عفو و بخشش دارم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا برای حسام حکم صادر کنند.