۰ نفر

بخشیدن قاتل به خاطر پسر عمه

۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۶:۲۰
کد خبر: 458412
بخشیدن قاتل به خاطر پسر عمه

دختر نوجوان که پدرش به‌ دست شوهر عمه‌اش به‌قتل رسیده بود به‌ خاطر پسرعمه‌اش از قصاص قاتل گذشت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، ساعت 9 شامگاه جمعه ۶ تیر سال ۹۸ خبر قتل مرد ۳۰ ساله‌ای توسط دامادشان به بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد. به‌دنبال اعلام این خبر تیم جنایی راهی محل جنایت در پل ششم بلوار ابوذر شدند.

بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که شب حادثه جشن تولد داماد خانواده بوده اما بعد از پایان جشن تولد، درگیری بین برادرزن و داماد رخ داده و منجر به قتل مرد جوان شده است.

رفتار عجیب

مادر مقتول درخصوص شب حادثه  گفت: شب حادثه خانه دخترم میهمان بودیم و پسرم به تنهایی به میهمانی تولد آمده بود. حامد مدتی قبل به خاطر یکسری اختلافات از همسرش جدا شده بود و دخترش نیز با مادرش زندگی می‌کند.زن میانسال ادامه داد: پسرم مدتی در تربت جام بوتیک داشت و تنها زندگی می‌کرد.

آن شب دامادم حال خوبی نداشت و روی مبل دراز کشیده بود، پسرم هم داخل آشپزخانه بود که یکدفعه دامادم از روی مبل بلند شد و با فریاد و فحاشی من و پسرم را از خانه‌اش بیرون کرد. این اولین باری بود که چنین رفتاری از او می‌دیدم بعد سمت آشپزخانه رفت و با شیشه نوشابه به سر حامد زد.

همین درگیری منجر به قتل پسرم شد.

اعتراف به قتل

متهم جوان در صحنه جنایت بازداشت شد و با اعتراف به قتل از جنایتی که مرتکب شده بود ابراز پشیمانی کرد.پس‌ از بازسازی صحنه قتل و اعتراف به جنایت، پرونده متهم آماده ارسال به دادگاه کیفری برای محاکمه درخصوص قتل عمدی بود که خانواده مقتول به شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی پایتخت رفتند.مادر حامد و دختر نوجوان مقتول با حضور در دادسرای جنایی از قصاص قاتل تنها با یک شرط گذشت کردند.

دختر مقتول در رابطه با انگیزه بخشش شوهرعمه‌اش گفت: وقتی این اتفاق برای پدرم افتاد خیلی ناراحت بودم. پدرم مرد خوبی بود و به من محبت می‌کرد و از دست دادنش برایم سخت بود. درست است که به خاطر اختلافاتش با مادرم جدا از او زندگی می‌کردیم اما او خیلی به من محبت می‌کرد. برای همین ابتدا می‌خواستم که قاتل پدرم را قصاص کنند.

دختر نوجوان ادامه داد: در این مدت چندباری خواب پدرم را دیدم. او حال خوبی داشت و به من می‌گفت که شوهرعمه‌ام را ببخشم. از طرفی دلم برای پسرعمه‌ام که الان یک سال و ۹ ماهش است می‌سوزد. دلم نمی‌خواهد او هم مثل من بدون پدر زندگی کند. بزرگ شدن و زندگی کردن بدون پدر خیلی سخت است، این‌طور شد که تصمیم گرفتم قاتل پدرم را ببخشم و از او دیه بگیریم. البته این پول را هم تصمیم دارم برای امور خیریه و کمک به افراد نیازمند خرج کنم.

به‌ خاطر نوه‌ام

مادر حامد نیز گفت: در این مدت دخترم به دیدن دامادم در زندان رجایی شهر رفته و خیلی از کاری که کرده پشیمان است و تقاضای بخشش دارد.

زن میانسال ادامه داد: با خودم گفتم با قصاص دامادم، پسرم که زنده نمی‌شود. از طرفی نوه‌ام بی‌پدر می‌شود و زندگی دخترم نابود می‌شود. وقتی متوجه شدم که دختر حامد هم خواهان بخشش است، مصمم‌تر شدم. تنها شرطی که برای دامادمان داریم پرداخت دیه است.

با اعلام شرط خانواده مقتول، قرار است بزودی به دستور بازپرس مصطفی واحدی، متهم از زندان به دادسرا انتقال داده شود و در صورت موافقت با پرداخت دیه پرونده او از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری استان تهران ارسال خواهد شد.