۰ نفر

قتل موبد زرتشتی +عکس

۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸
کد خبر: 455558
قتل موبد زرتشتی +عکس

به‌دنبال پیدا شدن اجساد بی‌جان موبد آرش کسروی و 2 نفر از همراهانش در شهرستان ماهان استان کرمان، تحقیقات پلیس برای کشف راز این جنایت آغاز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، آرش کسروی 53ساله که از سال‌ها پیش همراه خانواده‌اش در آمریکا زندگی می‌کرد، سال گذشته و به‌دنبال مرگ پدرش راهی ایران شد. پس از مراسم خاکسپاری، او که مجبور بود برای انجام کارهای انحصار وراثت در ایران بماند، در خانه‌ای در شهر کرمان ساکن شد و در این مدت به‌دنبال انجام کارهای انحصار وراثت بود تا اینکه اواخر هفته گذشته به طرز مرموزی ناپدید شد.

موبد زرتشی

یکی از آشنایان مقتول می‌گوید: خانواده موبد کسروی دارای املاکی در شهرستان بم کرمان بود. اما وقتی وی سرگرم انجام کارهای قانونی این املاک بود متوجه شد که برخی افراد زمین‌خوار این املاک را تصاحب  و ادعا کرده‌اند که مالک آنها هستند. به همین دلیل بود که راهی دادگاه شد و از آنها شکایت کرد و برای انجام کارهای دادگاه مجبور شد که مدت بیشتری در ایران بماند. سه‌شنبه هفته گذشته وقتی اعضای خانواده و دوستانش چندین بار با او تماس گرفتند و از وی خبری نشد، ماجرا را به پلیس اطلاع دادند.  وقتی مأموران پلیس به خانه وی رفتند، معلوم شد که او به همراه دوستش و همچنین خانمی که کارهای آشپزی را در خانه او انجام می‌داد، ناپدید شده‌اند.

جنایت

هر چند جزئیات دقیقی از نحوه ناپدید شدن این مرد و همراهانش وجود نداشت اما شواهد از این حکایت داشت که آنها دچار سرنوشتی شوم شده‌اند. داخل خانه به‌هم ریخته بود. بررسی‌ها نشان می‌داد زنی که در این خانه مشغول کار بود، از مدتی قبل‌تر از سوی موبد کسروی استخدام شده بود تا کارهای آشپزی را انجام دهد و وی مجبور نباشد با توجه به شیوع کرونا و احتمال آلودگی رستوران‌ها از بیرون غذا تهیه کند. در این شرایط ناپدیدشدن این زن همزمان با ناپدید شدن موبد کسروی و همچنین یکی از دوستانش که در خانه او بود، این فرضیه را مطرح می‌کرد که هر 3نفر آنها توسط افرادی ربوده شده یا اینکه به قتل رسیده‌اند. از سوی دیگر معلوم شد که این فرد توسط افرادی تهدید می‌شده است.

کشف اجساد

درحالی‌که تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان کرمان رسیدگی به این ماجرای مرموز را در دستور کار خود قرار داده بودند، اجساد هر 3 فرد ناپدید شده در ویلایی در شهرستان ماهان استان کرمان پیدا شد. وقتی مأموران پلیس راهی این ویلا شدند معلوم شد که از مرگ این 3 نفر چند روز می‌گذرد و آنها به طرز عجیبی به قتل رسیده‌اند.

دادخدا سالاری، دادستان کرمان در این خصوص گفت: در بررسی‌ها معلوم شد که هر 3قربانی با وسیله‌ای به غیراز سلاح گرم کشته‌ شده‌اند که اجساد هر 3 نفر به پزشکی قانونی منتقل شده تا علت دقیق مرگ آنها مشخص شود. وی ادامه داد: بررسی‌های انجام شده از این حکایت دارد که این افراد در کرمان به قتل رسیده‌اند و عامل یا عاملان جنایت، اجساد آنها را به شهرستان ماهان منتقل کرده‌اند. از طرفی در خودروی یکی از قربانیان حدود 10هزار دلار آمریکا کشف شد که انگیزه مالی در این جنایت را قوت می‌بخشید.

 به گفته وی، با کشف این اجساد، بررسی‌های پلیسی- قضایی ادامه یافت و معلوم شد که اختلافات مالی مهم‌ترین انگیزه این جنایت بوده است و ظاهرا افرادی که با موبد آرش کسروی اختلاف مالی داشته‌اند، در این ماجرا نقش دارند که بررسی‌های پلیسی برای شناسایی و دستگیری آنها ادامه دارد.

براساس این گزارش آرش کسروی حدود 10سال پیش به همراه همسر و 2فرزندش به ایالت کالیفرنیا در آمریکا مهاجرت کرده بودند و حالا اعضای خانواده‌اش منتظرند تا هر چه زودتر عاملان این جنایت هولناک شناسایی و دستگیر شوند.

اجساد موبد آرش کسروی، یکی از دوستانش و آشپزش در ویلایی در ماهان پیدا شد.