۰ نفر

عکس سلفی، دزدان را به دام انداخت

۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰
کد خبر: 453940
عکس سلفی، دزدان را به دام انداخت

همه‌‌چیز از عکس سلفی دزدان با گوشی‌های مسروقه شروع شد. وقتی دختر مورد علاقه سردسته باند چشمش به این عکس افتاد تصمیم گرفت راز دزدان را فاش کند.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، مدتی قبل خانم مهندس جوانی به اداره پلیس رفت و گفت خواستگارش باند سرقت تشکیل داده و با همدستانش گوشی سرقت می‌کنند. او توضیح داد: من و خواستگارم از طریق یکی از کانال‌های تلگرامی آشنا شدیم. او خودش را آرش و تاجر معرفی کرد. هربار که سر قرار می‌آمد سوار بر یک ماشین بود و طوری صحبت می‌کرد که من فکر می‌کردم تحصیلکرده است. به همین دلیل به خواستگاری‌اش پاسخ مثبت دادم تا اینکه چند شب پیش حقایق تکان دهنده‌ای برایم فاش شد. وی ادامه داد: آن شب او مشروبات الکلی مصرف کرده بود که ناگهان پیامی به گوشی‌اش ارسال شد و او زد زیر خنده. بعد با خوشحالی عکسی را به من نشان داد و گفت یکی از دوستانش برای او فرستاده است؛ عکس 4جوان بود در کنار انبوهی از گوشی موبایل. تعجب کردم و درباره گوشی‌ها پرسیدم که او گفت سرکرده باند سرقت است و عکس را اعضای باندش فرستاده‌اند. می‌‌گفت که آن روز کاسبی همدستانش خوب بوده و چندین گوشی گران‌قیمت دزدیده‌اند و عکس آن را برایش فرستاده‌اند. در آن لحظات بدجوری شوکه شده بودم. آرش که کاملا مست بود حتی از من خواست که با آنها همکاری کنم اما صبح که شد تصمیم گرفتم راز فعالیت این گروه را فاش کنم. با این سرنخ سرکرده باند که معروف به آرش بود بازداشت شد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که وی از مجرمان سابقه‌دار است که بارها به اتهام سرقت و زورگیری زندان را تجربه کرده بود. او اسفند‌ماه سال گذشته از زندان آزاد شده بود اما 24ساعت پس از آزادی باردیگر نقشه‌های مجرمانه‌اش را از سر گرفته بود. وی در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اقرار کرد و گفت: روزهای آخر دوران محکومیتم بود که با 3نفر از هم‌بندی‌هایم نقشه کشیدیم که پس از آزادی باند سرقت تشکیل دهیم. شگردمان این بود که دو به دو سوار بر 2موتور می‌شدیم و با پرسه زدن در خیابان‌های مختلف تهران دست به موبایل‌قاپی می‌زدیم. ما هنگام سرقت ماسک و شیلد می‌زدیم و پلاک موتور را هم مخدوش می‌کردیم و فکرش را هم نمی‌‌کردم که لو برویم.

با اعترافات این متهم بقیه اعضای باند نیز دستگیر شدند و با دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت برای انجام تحقیقات بیشتر و شناسایی شاکیان در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.